Hlavní navigace

Předmětem zájmu phishingu jsou stále častěji e-mailová konta

Jiří Macich ml.

Společnost Symantec zveřejnila svůj MessageLabs Intelligence Report za říjen 2009. V plném proudu už je sváteční spam. První exempláře nevyžádaných e-mailů s vánoční tématikou byly sice zaznamenány už v srpnu (!), nicméně s blížícími se vánočními svátky jich logicky ve schránkách uživatelů končí stále více a více. Vánočním hitem mezi spammery jsou letos očividně levné padělky značkových hodinek. Jejich nabídky v říjnu tvořily přibližně dvě procenta z veškeré nevyžádané pošty.

Společnost Symantec zveřejnila svůj MessageLabs Intelligence Report za říjen 2009. V plném proudu už je sváteční spam. První exempláře nevyžádaných e-mailů s vánoční tématikou byly sice zaznamenány už v srpnu (!), nicméně s blížícími se vánočními svátky jich logicky ve schránkách uživatelů končí stále více a více. Vánočním hitem mezi spammery jsou letos očividně levné padělky značkových hodinek. Jejich nabídky v říjnu tvořily přibližně dvě procenta z veškeré nevyžádané pošty.

Co se týče vln phishingu, zaznamenali jsme v přístupu útočníků podstatný posun, říká Paul Wood, vedoucí analytik MessageLabs Intelligence. Nejen, že experimentují s různými jazyky, ale kromě finančního sektoru se cílem jejich pozornosti stávají také služby online, jako je webový e-mail. Důvodem je pravděpodobně to, že e-mailové adresy se v hojné míře používají k ověřování na jiných webech, například ve společenských sítích, na maloobchodních a aukčních webech. (Tisková zpráva)

Našli jste v článku chybu?