Hlavní navigace

Přenesení telefonního čísla by mělo trvat maximálně 4 dny, navrhuje operátorům ČTÚ

David Slížek

Už jen jeden den zbývá ze lhůty pro veřejnou konzultaci ohledně podmínek pro přenositelnost telefonních čísel mezi jednotlivými operátory, kterou 12. září zahájil Český telekomunikační úřad. Asi největší navrhovanou změnou je, aby operátoři zkrátili lhůtu pro přenesení čísla na 4 dny. „Tato lhůta začíná běžet následující pracovní den poté, kdy je žádost účastníka o změnu poskytovatele služby doručena přejímajícímu poskytovateli služby. Další významnou úpravou je možnost účastníka požádat o…

Už jen jeden den zbývá ze lhůty pro veřejnou konzultaci ohledně podmínek pro přenositelnost telefonních čísel mezi jednotlivými operátory, kterou 12. září zahájil Český telekomunikační úřad. Asi největší navrhovanou změnou je, aby operátoři zkrátili lhůtu pro přenesení čísla na 4 dny.

„Tato lhůta začíná běžet následující pracovní den poté, kdy je žádost účastníka o změnu poskytovatele služby doručena přejímajícímu poskytovateli služby. Další významnou úpravou je možnost účastníka požádat o změnu poskytovatele služby až do konce trvání dosavadního smluvního vztahu, tedy i během případné výpovědní lhůty,“ popisuje ČTÚ svůj návrh v tiskové zprávě.

Našli jste v článku chybu?
12. 10. 2012 8:13
Marv-CZ (neregistrovaný)

Tak dlouhé termíny nebudou kvůli technickým záležitostem, ale kvůli papírování. Je to podobné, jako když se něco staví. Papírování trvá roky, úředníci na každý papír mají několikaměsíční lhůty, ale po stavařích se pak chce, aby to za pár měsíců celé postavili.

11. 10. 2012 12:30
P2010 (neregistrovaný)

To je podobny nesmysl. Staci kdyz bude mobilni operator poskytovat jen konektivitu a vlastni (nezajimavou) sluzbu propojeni dvou IP endpointu kvuli tlachani zajisti jiny subjekt. Pak je nejake cislo zcela zbytecne.