Hlavní navigace

Přes 90 procent aktivních českých uživatelů Internetu již nakupovalo v e-shopech

Jiří Macich ml.

Devět z deseti českých uživatelů Internetu už nakupovalo v e-shopech. Vyplývá to z průzkumu společnosti Google a agentury TNS Infratest. V posledních dvanácti měsících 94 procent uživatelů Internetu nakupovalo online spotřební zboží. Počítačová a multimediální technika je možná poněkud překvapivě až na druhém místě. Za poslední rok ji na Internetu nakupovalo 92 procent jeho aktivních českých uživatelů.

Devět z deseti českých uživatelů Internetu už nakupovalo v e-shopech. Vyplývá to z průzkumu společnosti Google a agentury TNS Infratest. V posledních dvanácti měsících 94 procent uživatelů Internetu nakupovalo online spotřební zboží. Počítačová a multimediální technika je možná poněkud překvapivě až na druhém místě. Za poslední rok ji na Internetu nakupovalo 92 procent jeho aktivních českých uživatelů.

FIN17_soulejova2

Ve zmíněném časovém období 88 procent uživatelů nakoupilo oblečení a doplňky, 78 procent uživatelů kosmetiku nebo parfémy. Téměř 90 procent lidí i před nákupem v kamenných obchodech nejdříve zkoumá nabídku na Internetu, platí to hlavně o počítačové technice, mobilních telefonech a domácích spotřebičích. Kýžené zboží 88 procent uživatelů nejdříve hledá přes vyhledávač. Dále 53 procent zákazníků jde hledat přímo také na web výrobce a 51 procent na stránky maloobchodních prodejen.

Výzkum prostřednictvím online panelu prováděla agentura TNS Infratest v období od 30. července do 12. srpna 2008 na vzorku 1 019 internetových uživatelů od patnácti let. Výsledky výzkumu ovšem trochu sráží fakt, že šlo o lidi, kteří Internet používají více než jednou denně, takže jde o velmi aktivní uživatele. (Tisková zpráva)

Našli jste v článku chybu?