Prezident Obama začal používat Instagram, obrázková síť má už přes 15 milionů členů

Lídr mezi aplikacemi pro sdílení fotografií pořízených mobilním telefonem má dalšího hvězdného uživatele a před sebou zřejmě skvělou budoucnost.

Kampaň před prezidentskými volbami v USA se rozjíždí na plné obrátky a obhájce prezidentského křesla Barack Obama znovu mobilizuje sociální média, která mu pomohla k vítězství už v roce 2008. Zatím poslední přísadou do pečlivé míchané komunikační směsi je služba pro snadnou úpravu a sdílení fotografií Instagram.

Prezidentovi voliči, fanoušci i odpůrci můžou momentky z jeho pracovního i rodinného života sledovat na jeho účtu @barackobama. Hned v prvních hodinách po oznámení novinky získal desítky tisíc followerů. Sám zatím nesleduje nikoho. Stejně jako o ostatní účty Baracka Obamy se také o Instagram stará jeho komunikační tým, nelze tedy předpokládat, že by se na něm ocitlo něco podobného jako třeba záchodové prkénko, o jehož obrázek se s fanoušky na Instagramu nedávno podělil zpěvák Justin Bieber.

Angažmá celebrit je pro sociální síť, která čelí ostré konkurenci desítek jiných aplikací pro úpravu a sdílení fotografií (jmenujme alespoň populární Hipstamatic, německý EyeEm nebo Piictu s českou účastí), jedním z nejlepších způsobů, jak nabrat nové uživatele. Když se v červenci na Instagramu objevil teenagerský idol Bieber, poskočil meziměsíčně počet uživatelů z pěti na sedm milionů lidí. 

Zatím poslední oficiální údaj o počtu aktivních instagramistů pochází z počátku prosince a říká, že v síti pro sdílení obrázků již uvízlo víc než 15 milionů duší. Růst dále akceleruje také díky tomu, jak po Vánocích přibylo majitelů iPhonů – jejich celosvětový prodej loni překročil 20 milionů kusů za čtvrtletí. Instagram zatím nevyvinul verzi své aplikace pro jinou platformu (letos je očekáván její klon pro Anroid). Barack Obama tedy zřejmě vyměnil alespoň pro účely fotografování svůj pověstný speciálně zabezpečený komunikátor BlackBerry za iPhone.

EBF16

Instagram by rád využil prezidentské kampaně k tomu, aby se prosadil do nejširšího mainstreamu, podobně jako se to během voleb před čtyřmi lety podařilo Twitteru a Facebooku. Nadšeně proto spolupracuje s tradičními mediálními organizacemi, které se rozhodnou jej využít jako jeden z komunikačních kanálů. O prezidentské kampani tak obrázky, které někdy vydají za tisíc slov, na Instagramu informují například reportéři NBC News, ABC World News nebo Washington Post.

Zdroj: Instagram Blog

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 5. 1. 2012 18:53

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »