Příběh podvodníka s Googlem

Jeden známý má malý obchůdek s modelářským zbožím. Je to fanda a jeho koníček jej živí. Tam, kde se najde fanda s penězi, se však musí najít i někdo, kdo by ty peníze rád získal. Našel, a zkusil to chytrácky přes Internet.

Vojtěch Bednář

Ilustrace: Nenad Vitas

Onen známý nemá webové stránky. Už o nich uvažoval, ale sám si je dělat nechce a ceny firem i rádoby odborníků mu připadají poněkud krvavé. Nicméně některým zákazníkům prodává na dobírku, na základě e-mailových objednávek z katalogu. Je tak šťasten a spokojen.

Když jsem ho potkal minulý týden, všiml jsem si v chování onoho známého veliký rozdíl. Začal mi básnit o výhodách elektronického obchodování a milionech potenciálních zákazníků, kteří jen jen čekají na jeho modýlky a díly. Klíčem k úspěchu by měl být vyhledávač – Google. Úspěch by měl být – stejně jako tento server – ne méně než globální.

EBF6

Přijde vám to podezřelé? Taky mi přišlo, a tak jsem se ptal. Pana modeláře nedávno navštívil obchodní zástupce, který říkal, že umí vše. Tvrdil o sobě, že jedná asi za dvacet nejznámějších serverů, kam dostane modelářovu reklamu tak, aby byla opravdu všudypřítomná. A že zakázky (na e-mail, bez stránek a na základě katalogu) se jen pohrnou. To všechno za pár, vlastně pár tisíc.

Doporučil jsem kolegovi, aby pana Zástupce vyexpedoval do míst, kam neodchází nikdo rád, a co nejsrozumitelněji mu vysvětlil, jak vypadá obchodování na Internetu. Myslím, že mi uvěřil, žel bohu trochu zklamán, jak je celá věc složitější. Jenom mne trochu děsí, že ne každý majitel malého obchůdku má kolegu, který mu tohle může říct. A pan Obchodní zástupce určitě nelení a obchůdky obchází dennodenně celou pracovní dobu. Jak asi může být úspěšný? Doufám, že moc ne…

28 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 5. 9. 2006 16:00

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »