Přicházejí věrozvěsti Přemysl a Jaromír

Český Twitter se v posledních týdnech dočkal příchodu nových celebrit. Jsou jimi Jaromír Jágr, světoznámý hokejista, a Přemysl Sobotka, politik. Následují další osobnosti z nejrůznějších oblastí našeho života. Těšme se na exkluzivní informace, kauzy, útoky a další legraci.

Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Českou Twitter scénu začínají brát vážně média. Citují zápisky českých osobností, řeší, který účet je falešný a který ne. Čechů na Twitteru je podle nejrůznějších údajů několik desítek tisíc. To, aby byl Twitter brán vážně, je podmíněno vstupem nejrůznějších celebrit, říkalo se vždycky. Ale celebrity Twitter objevují pomalu, po jednotlivcích a bez velkého humbuku. Několik posledních týdnů přineslo novou a čerstvou krev v podobě účtů Jaromíra Jágra a Přemysla Sobotky. Prvně jmenovaný těží z toho, že ho známe nejenom my, Češi, ale i lidé v zámoří. Účet Jaromíra Jágra sleduje v době vzniku této glosy přes 80 000 lidí, je s největší pravděpodobností českou jedničkou. Nemůžeme tvrdit, že ho sleduje 80 000 Čechů, protože tolik jich na Twitteru asi ani není, většinu followerů má Jaromír Jágr zámořských.

Druhým aktuálním věrozvěstem českého Twitteru je Přemysl Sobotka, jehož účet ze začátku vypadal jako falešný a parodující. Pak se zdálo, že za pana Sobotku účet někdo píše, s jeho vědomím. Asi asistent. Domněnky se potvrdily poté, co oficialitu účtu oznámila ČTK. Pan senátor si nechal zřídit Twitter kvůli nominacím na prezidenta. Jde o kampaň jako každou jinou, dovolím si tvrdit, že pan Sobotka skutečně sám netweetuje (vypovídá o tom styl a výrazivo tweetů), někoho na to má. Ale z pohledu příchodu celebrit na Twitter je tato událost významná. Do titulku této glosy se k výrazu věrozvěst jméno Přemysl docela hodí. Jaromír také ujde. Horší už je to třeba se jmény Robert nebo Michal.

Proč zrovna Robert nebo Michal? S letošním hokejovým mistrovstvím světa totiž Česká televize přišla s pro nás milovníky Twitteru a hokeje skvělou novinkou. Hokejoví komentátoři byli -  a) dotlačeni b) přemluveni c) bylo jim nařízeno – aby začali používat Twitter. V rámci nového konceptu sociálního zpravodajství. Robert Záruba a Michal Dusík (nejen ti, tweetují i další) okamžitě nadchli českou Twitter scénu a získali na naše poměry výtečné počty followerů. Sporťáci na Twitteru mě baví a zde musím doplnit, že už několik měsíců sleduji fotbalové redaktory deníku Sport. I ti to dělají skvěle, což se dočtete dále.

Twitter nějakou dobu používají i více či méně známí čeští fotbalisté. Líheň je na severu Čech, největší zastoupení na Twitteru mají fotbalisté Liberce a Jablonce. Nechybějí ale i zástupci Česka v zahraničních ligách nebo začínající hvězdičky z juniorských týmů. Zajímavou „kauzu“ rozpoutal liberecký fotbalista Jiří Štajner. O tom, že nebyl nominován na červnové fotbalové mistrovství světa, se dozvěděl před oficiálním vyhlášením vybraných šťastlivců. V podstatě neoficiálně mu to zavolal reprezentační manažer. Jiří Štajner tuto informaci pustil na Twitter v několika slovech. Neřekl to novinářům, prostě to napsal na sociální síť. Spustila se lavina podpory, ať už od spoluhráčů nebo veřejnosti.

EBF16

Tento příběh jednoho tweetu ukazuje, že i u nás může být Twitter zdrojem rychlých, exkluzivních a pro širokou masu zajímavých informací, které jinak nikdo kromě autora sdělení a blízkých neví. Novináři (ti z deníku Sport) se vyjádření chytli, začali tvořit články na základě uvedeného tweetu a Twitter se opět dostal do médií, tedy novin a televize. Každá takováto významnější zmínka má za následek pomalý ale stálý příliv nových uživatelů Twitteru. Češi na na Twitter nevrhají houfně a po tisících za půlhodinu, ale každá podobná událost pomůže.

Stále si myslíte, že se na českém Twitteru nic neděje a že tomu tak bude i dál? Možná se pletete, možná se blíží nová doba, za které budou z Twitteru těžit všichni. Celebrity, sledující, média a i ti všichni ostatní, kteří stále neví, co to ten Twitter je a k čemu může být dobrý.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 21. 5. 2012 13:32

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »