Přihlašování přes OpenID? Už dávno ne. Tady vládne Facebook a Google

Facebook je stále (a už dlouho) jedničkou v „sociálním“ přihlašování. Na jeho aktuální 46% podíl ale dotahuje Google, polepšil si na 34 %. Ptáte se, kde je OpenID?

Na 77 % uživatelů preferuje sociální přihlašování. Facebook je stále jedničkou, nejvíce uživatelů (46 %) ho používá pro přihlašování na řadu různorodých webů a služeb, byť jeho podíl již podruhé poklesl. Tlačí na něj Google s aktuálním 34% podílem. Vedle Googlu zaznamenala vzestup i kategorie „ostatní“, kde podle zdroje patří mezi nejvýznamnější Linkedin – v oblibě zejména v B2B sféře.

Firma Janrain, autor pravidelné analýzy, ale upozorňuje, že volby se liší i geograficky. Hlavně podle toho, jaká sociální síť v dané zemi převládá. Nepřekvapí, že v Brazílii a Indii má silnou pozici Orkut, v Číně jde o Sina Weibo a Renren, podobně jako je to Mixi v Japonsku.

Velké rozdíly jsou i v používání přihlašovacích metod podle druhu webů – v zábavě a herních webech má Facebook skoro 60% podíl a stále stoupá, Google se drží těsně na dvaceti procenty. Stejně tak má Facebook silnou pozici na e-shopech.

Zdroj: Social Login Trends Across the Web for Q1 2013

22 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 24. 4. 2013 12:40

Školení: Právo pro e-shopy

  •  
    Jak provozovat e-shop v souladu se zákonem.
  • Jak přistupovat k vrácení zboží a spory se spotřebiteli.
  • Jak v souladu s právem marketovat e-shop.

Detailní informace o školení Právo pro e-shopy »