Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Přišel čas na vymýšlení nového názvu pro telefon

hnědka
hnědka (neregistrovaný) ---.jicinet.cz
1. 10. 2011 7:58 Nový

Re: Přišel čas na vymýšlení nového názvu pro telefon

celé vlákno

Prostě mobil, bez přívlastku :). Komunikátor je moc dlouhé a navíc taky ne moc výstižné. Třeba když co je den dlouhej hledám kešky, chodím se zaplou GPS aplikací, semtam si otevřu xls nebo si něco vygooglím a pustím si do sluchátek hudbu - spousta činností a komunikace nulová.

Mi. Chal. aura:51
1. 10. 2011 11:24 Nový

Re: Přišel čas na vymýšlení nového názvu pro telefon

celé vlákno

Mobil je příliš obecné. Mobil znamená pohyblivý nebo později přenosný, z toho vzniklo automobil nebo mobilní telefon. Z tohoto pohledu je dneska mobilní většina věcí...

HoBr
HoBr (neregistrovaný) 62.209.205.---
3. 10. 2011 10:48 Nový

Re: Přišel čas na vymýšlení nového názvu pro telefon

celé vlákno

No, to je přesně ono: označení automobil nebo mobilní telefon se používá podobně často. Všichni říkají auto, mobil, komp, ... Užívaný název musí být krátký, nevadí že není přesný.

Maně vzpomínám na jeden velmi přesný název, který se snažili jazykovědci protlačit: magnetoskop. Kdyby snad někdo z mladších netušil, jedná se o prachobyčejné klasické video. Kdyby snad někdo z ještě mladších netušil, jedná se o přístroj určený na přehrávání videozáznamů z magnetické pásky.

nm
nm (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
3. 10. 2011 13:23 Nový

Re: Přišel čas na vymýšlení nového názvu pro telefon

celé vlákno

Jazykovědci navrhovali "magnetopáskoh­ledík". A taky "kotoučotočomluvík"
:-)

VM
VM (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 10. 2011 8:02 Nový

Kdo má doma pevnou linku?

celé vlákno

Třeba já, SIP/VOIP bránu plus klasický bezdrátový přístroj. Nabízí řádově levnější telefonování než mobilní operátoři - např. do Německa za 40 halířů za minutu.

jiří
jiří (neregistrovaný) 109.80.62.---
1. 10. 2011 11:55 Nový

Re: Kdo má doma pevnou linku?

celé vlákno

Pevná telefonní linka se vyplatí jako přídavek k pevnému připojení k Internetu (ADSL, nebo přes UPC). Výhodné je hovorné na jiné pevné linky, což mohou být úřady, firmy a často i jiné domácnosti s pevnou linkou. O2 nabízí i docela zajímavé ceny při volání na mobil (používám 60 minut za 120 Kč včetně DPH). Výhodou může i být i číslo pevné linky, na kterou dáte levný záznamník, a budete ho uvádět jako své kontaktní těm osobám, kterým nechcete dát svůj mobil (aby vás volali v nevhodnou dobu). Takže, když už máte internetovou přípojku od někoho, kdo nabízí i pevnou telefonní linku, doporučuji vzít. :)

a8n
a8n (neregistrovaný) ---.static.bluetone.cz
1. 10. 2011 12:23 Nový

Re: Kdo má doma pevnou linku?

celé vlákno

Zrovna volání na mobil s tarifikací 60+30, cenou 2 Kč/min a nucenou konzumací je oproti nabídce VoIP těžce mimo. Výhodné mohou být za specifických předpokladů Volání a Volání zahraničí.

JKL
JKL (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz
1. 10. 2011 12:43 Nový

Re: Kdo má doma pevnou linku?

celé vlákno

Zkuste se podívat do ceníků VoIP operátorů jako je např. Odorik, Mikrotech atd.

Můžete používat svůj pevnolinkový telefon a potřebujete jen VoIP bránu (za jednorázových cca 1000,- Kč) a pak můžete používat jakéhokoli VoIP operátora a máte klasické pevnolinkové číslo.

Konkrétně 60 minut na mobil za 120 od O2 je špatná nabídka, velice špatná! Vychází to na 2 Kč za minutu a je to účtováno na mobil a do zahraničí tarifikací 60+30 (první celá minuta a pak po započaté půlminutě) a pokud zavoláte na pevnou, tak ta se účtuje dokonce zlodějskou tarifikací 120+60 (za každý hovor se Vám účtují DVĚ MINUTY + každá další započatá minuta).
Navíc těch 120 Kč musíte zaplatit KAŽDÝ MĚSÍC, ať voláte nebo provoláte třeba jen 50 minut a nebo jste na dovolené a provoláte jen 10 minut... A pokud těch 60 minut naopak přešvihnete, tak už to není za 2 Kč, ale za 5,20 Kč!

VoIP od např. od Odoriku stojí volání na mobily v ČR jen 1,59 Kč; takže když provoláte 60 minut zaplatíte jen 95,4 Kč a navíc, když provoláte jen deset minut, tak zaplatíte jen deset minut. Neplatíte ŽADNÝ PAUŠÁL... A navíc platíte jen to, co skutečně voláte! Protože hovory se účtují tarifikací 1+1 (po sekundách od první sekundy hovoru)!!

Takže když budete mít 30 hovorů po 20 ti sekundách (Ve stylu: "Ahoj, když můžu přijít?" "No klidně se stav dneska v pět" "Dobře, ahoj" ), tak u O2 Vám naúčtují 60 minut a zaplatíte 120 Kč... Ale Odorik Vám naúčtuje jen, to, co jste provolal - takže 10 minut a zaplatíte 15,90 Kč!!

Pavel aura:95
1. 10. 2011 18:36 Nový

Re: Kdo má doma pevnou linku?

celé vlákno

Taky tak - mám UPC, ale VoIP telefon od jiného poskytovatele. Když koukám do seznamu kontaktů, tak z mých známých mají "klasickou" pevnou linku 2 a oba jen kvůli tomu, že mají v rodině zdrav. postižené a kdysi tu linku dostali zdarma s paušálem pál šupů. Pak tu vidím asi 15 VoIP linek a zbytek jen GSM čísla (mnozí i víc než jedno).
A k otázce nového názvu? Nechat telefon, jako vzpomínku. Ono se to sice dávno nepodobá té krabici s kroucenou šňůrou a otočnou číselnicí (kterou, když jsem chodil v 80. letech na gympl, měli ze třídy asi 3 a když jsme se v r. 1973 přistěhovali na sídliště, tak jediný přístroj v paneláku měl doktor), ale stejně se pořád říká, že telefon zvedáme a pokládáme nebo zavěšujeme. Ač mám pocit že děti pod těm pojmy vidí zvednutí/položení přístroje ze/na stůl, event. zavěšení na krk ;-).

Fido
Fido (neregistrovaný) 194.228.214.---
3. 10. 2011 12:54 Nový

Re: Kdo má doma pevnou linku?

celé vlákno

Ja taky. Ale jen jsem vyuzil to, ze uz mam doma router a koupil WiFi IP telefon.

Pavel Šrubař aura:84
1. 10. 2011 9:24 Nový

Telefon je moc dlouhé.

celé vlákno

Já bych tomu říkal prostě jen tele.
Vzdělanci si mohou namlouvat, že to pochází z řeckého výrazu pro vzdálenost, a nám ostatním to zase připomíná, čemu se při koukání na displej mnohdy podobáme.

Martin Soušek
Martin Soušek (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 10. 2011 9:58 Nový

mobil

celé vlákno

V jakém vesmíru žijete? My tomu říkáme normálně "mobil" už asi tak sto let. Slovo "telefon" nebo "mobilní telefon" jsem už léta od nikoho neslyšel...

Dokonce ani slovo "telefonovat" jsem už dlouho nezachytil. Používá se "zavolat", "volat".

Asi jste byl někde zamražen a teď vás probudili, ne?

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.adsl.tmcz.cz
1. 10. 2011 16:12 Nový

Re: mobil

celé vlákno

No, tak třeba já dost často slovo mobilní telefon slýchávám v televizní reklamě a telefonovat nebo volat, nevím ale mám pocit,že se používají
pořád obě. Jo a otázka. Mobil používáte 100 let. Prosím, z jaké jste galaxie,
jakou máte barvu kůže,co anténky, přicházíte dobrém či ve zlém?

Ivan
Ivan (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 10. 2011 0:30 Nový

Re: mobil

celé vlákno

Mobil používáte 100 let. - tomuto obratu se říká nadsázka. Je to pro zvýraznění, že to je už dlouho a je to vžité.

JKL
JKL (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz
1. 10. 2011 10:12 Nový

Technicky je to počítač

celé vlákno

Technicky vzato je dnešní moderní telefon vlastně POČÍTAČ. Ale říkat se mu bude vždy jen "telefon", protože je to zavedené a je to všem jasné :-). Jakákoliv změna by byla příliš nákladná...

Nakonec on ani "počítač" dnes málokdo používá výhradně na provádění výpočtů.

Ale jinak já osobně si myslím, že většině populace, je úplně jedno jak se co jmenuje a že je to třeba i "technicky špatně". Co mi opravdu rve srdce je ale psaní Internet s malým "i"!

Je to totiž název jedné konkrétní sítě, která vznikla jako menší a později nabyla globální působnosti. Navíc není jediná, kromě Internetu existují ještě další sítě - v ČR např. CzFreeNet, Cesnet, Cesnet2.

A že to "většina" lidí začla psát špatně s malým, že tomu "většina lidí nerozumí" nebo, že je to "nezajímá" není důvod, aby redaktoři časopisů a článků tuhle blbost dělali také!

V současné době podle pravidel pravopisu je "internet" výraz z pojmů intranet - extranet - internet (a označuje jakékoliv minimálně dvě propojené sítě - které si můžete udělat klidně doma v obýváku)
Naopak slovo Internet (s velkým "I") označuje pouze JEDNU A JEDINOU celosvětovou síť...

Technicky vzato, když někdo nabízí připojení k "internetu" (s malým "i") a připojí Vás pouze k pár svým serverům a serverům kolegy, tak nemáte důvod ke stížnostem :-)) :-D

--

Takže ve větách typu "Na Internetu je nejlepší Facebook!" nebo "Našel jsem to na Internetu." se zásadně musí psát velké písmeno!
Malé se může psát nanejvýš u "Bavil jsem se s technikem sousední sítě a prý bychom si je mohli propojit a vytvořit si internet."

Dochy . aura:93
3. 10. 2011 12:11 Nový

Re: Technicky je to počítač

celé vlákno

Druhou cast radsi neresim, myslim, ze nepatri pod tento clanek.
Prvni cast: Mate castecne pravdu. Mobilni tel. obsahuje pocitac. Ale pokud bychom mu meli rikat pocitac, pak podle stejneho principu bych mohl popsat svuj den: Rano mne vzbudil pocitac. V pocitaci jsem si ohral snidani a sel na zastavku. Pocitacem jsem dojel az do mesta. Dalsimi dvema pocitaci jsem odjel az k firmne. Prosel jsem vstupnim pocitacem a nechal se pocitacem zavest do pateho patra...
Tak to mame asi tak prvni hodinku a pul kazdeho dne. Asi neni treba pokracovat ;-) (jako treba pocitac mi vypral pradlo, vecer jsem cumel na pocitac, ...)

JKL
JKL (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz
3. 10. 2011 14:19 Nový

Re: Technicky je to počítač

celé vlákno

Ano, to máte naprostou pravdu! Navíc spoustu těch zařízení opravdu obsluhuje "normální písíčko" - třeba takové jukeboxy, HTPC atd., takže tam je to "speciální použití" a zvláštní název daný jenom užíváním a konfigurací.

Speciálně např. domácí multimediální přehrávač (HTPC) a běžný stolní počítač od sebe dělí jenom software a vzhled case... :-)

Rammi
Rammi (neregistrovaný) 178.72.205.---
1. 10. 2011 11:08 Nový

Mobil, ne?

celé vlákno

Za hlavní vlastnost mobilního telefonu je jeho mobilita. Tu používáme (skoro) všichni.
Mobil tedy vystihuje hlavní rys, s ničím se nepřekrývá. Ostatně v americe mu říkají cell a v polsku komurka.

Do telefonů už mobilu dneska nikdo nenadává, je to dávno archaismus. :)

Nějak tedy nevím, kde je problém.

Mz
Mz (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
1. 10. 2011 11:13 Nový

Re: Mobil, ne?

celé vlákno

Souhlas, Němci říkají Handy - asi proto že se drží v roce nebo je stále po ruce.
Takže "česky" mobil je v pohodě. Poslouchejte jak to nazývají mladí a děti, protože to je stejně ta budoucnost, jak to nakonec skončí.

alex
alex (neregistrovaný) ---.cust.centrio.cz
1. 10. 2011 12:39 Nový

mobil

celé vlákno

výraz telefon nikdo nepoužívá, každej dnes říká jen mobil, takže u toho nejspíš zůstane ikdyž přesnější název je kapesní počítač díky zmiňované univerzálnosti a multifunkčnosti..

jerkingjan
jerkingjan (neregistrovaný) ---.135.broadband13.iol.cz
1. 10. 2011 12:52 Nový

Jsem ke svému přístroji neuctivý

celé vlákno

a prostě mu říkám debil.

wolfing
wolfing (neregistrovaný) ---.15-1.cable.virginmedia.com
1. 10. 2011 15:00 Nový

hezky česky

celé vlákno

Kapsokomp

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.adsl.tmcz.cz
1. 10. 2011 16:24 Nový

Re: hezky česky

celé vlákno

A co třeba tohle?
Stejomath (Steve Jobs Magic think)

phoose
phoose (neregistrovaný) ---.netbox.cz
3. 10. 2011 10:31 Nový

Re: hezky česky

celé vlákno

Ve tvojem případě by se to mělo jmenovat spíš iOvCell. Asi to pro tebe bude velkým zklamáním, ale zdaleka ne všechny telefony jsou totiž od Jobse ;-)

Mr. Cidermaster
Mr. Cidermaster (neregistrovaný) ---.nc.res.rr.com
1. 10. 2011 15:14 Nový

Pevná linka

celé vlákno

> Kdo má doma dneska pevnou linku?
Já mám doma dneska pevnou linku! Čas od času nám sem zavítá hurikán, tropická bouře a nebo nějaké to tornádo. Hádejte co vždy přestane fungovat jako první? Elektřina a mobilní sítě. Ze svého bakelitového telefonu z minulého století značky AT&T se ale dovolám vždy i bez té elektřiny a funkčních cell towers. Až někdo vymyslí spolehlivější technologii, sem s ní! Prozatím si však pevnou linku ponechám. A i na ten Internet se s ní když je potřeba dostanu. AT příkazy ještě spolehlivě ovládám…

Jarda
Jarda (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 10. 2011 22:44 Nový

Re: Pevná linka

celé vlákno

To jsou holt výhody centralizace a účelovosti. Vše je navrženo a optimalizováno pro daný účel, tj. telefonování. No a spolehlivost klasických systémů je ve srovnání s IP telefonií pořád o několik řádů vyšší.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.adsl.tmcz.cz
1. 10. 2011 16:20 Nový

Nový název

celé vlákno

Chorvati běžně říkaj mobitel.

pf
pf (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 10. 2011 16:24 Nový

je to přeci dávno jasné

celé vlákno

Ten název už dávno vymysleli Návštěvníci - "piktátor".

. o O Sislik O o .
1. 10. 2011 16:29 Nový

PDA.

celé vlákno

ja obcas svymu telefonu rikam "pedeacko" :)
http://cs.wikipedia.org/wiki/Personal_Digital_Assistant

jinak, co jsem cetl komentare, tak rada lidi tu pise, ze "telefon" uz nikdo nerika, mi prijde, ze to rika porad dost lidi

PS: proc musi mit titulek 4 znaky? :)

sx
sx (neregistrovaný) 95.85.252.---
2. 10. 2011 15:13 Nový

Re: PDA.

celé vlákno

taky mne napadlo neco noveho mobilni (prenosny) komunikacni zarizeni, zcela podle logickeho mysleni a selskeho rozumu.

hocikto.info
hocikto.info (neregistrovaný) ---.flarion.as5628.telecom.sk
1. 10. 2011 17:25 Nový

My to voláme

celé vlákno

transfunkcionér kontinua

kaja
kaja (neregistrovaný) ---.eurosignal.cz
1. 10. 2011 17:48 Nový

Handy - němci to mají vyřešené

celé vlákno

Handy - němci to mají vyřešené, je to do ruky, je to mobilní je to handy. Krátké a výstižné

Jiri Hlavac aura:71
1. 10. 2011 17:50 Nový

PDA ..

celé vlákno

Už před lety se těmhle zařízením říkalo PDA. Personální dig. asistent.
Když se do PDAček začaly přidávat GSM moduly.

Akorát pak usnul přerod PDAček v telefony.
A převážilo křídlo přerodu telefonů v PDAčka.

Bennie
Bennie (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 10. 2011 8:57 Nový

Re: PDA ..

celé vlákno

Pamatuji si jeden mezikrok.. MDA - Mobile data asistent což bylo PDA s GSM modulem...

Thisone
Thisone (neregistrovaný) ---.range109-151.btcentralplus.com
2. 10. 2011 14:44 Nový

Re: PDA ..

celé vlákno

Mam takovy dojem ze to pouzival jenom t-mobile, treba napr O2 pouzivalo nazev XDA.

Vladimír Bílek aura:69
1. 10. 2011 19:10 Nový

MultiPhone

celé vlákno

MultiPhone by asi nejlépe vystihlo to, že je to i foťák a další. A někteří mají jen iPhone bez [Mult] :-)

Václav Čermák aura:76
1. 10. 2011 19:13 Nový

Zažité názvy

celé vlákno

Spousta lidí dnes luxuje, přestože mají vysavač, který je třeba značky Eta. Lux se stal synonymem vysavače a prostě s tím žijeme. Stejně tak telefon nebo mobil zůstanou navždy synonymem pro jakýkoli kapesní komunikátor.

Lukáš V.
Lukáš V. (neregistrovaný) 217.66.171.---
1. 10. 2011 19:15 Nový

Nové názvy

celé vlákno

No to je jasný. Chytrý dotykáč bude iPhone, hloupý s klávesnicí zase Nokia.

vlča
vlča (neregistrovaný) ---.starnet.cz
1. 10. 2011 20:25 Nový

Re: Přišel čas na vymýšlení nového názvu pro telefon

celé vlákno

no nechápu proč vůbec tento článek vznikl,asi autor nemá o čem psát a tak vymíšlí blbosti,vždytˇdnes už je vše jinak než bylo před x lety,třeba počítač dnes už většinou nepočítá,ale je to zažité a každý ví,co si pod tím slovem představit.Nebo chcete vymýšlet jiný název?

hnědka
hnědka (neregistrovaný) ---.jicinet.cz
1. 10. 2011 21:06 Nový

Re: Přišel čas na vymýšlení nového názvu pro telefon

celé vlákno

Anebo notebook (také nazývaný občas notes). Ten má též pramálo společného s poznámkovým blokem.

mpik
mpik (neregistrovaný) 92.62.228.---
1. 10. 2011 21:57 Nový

Staré historické termíny

celé vlákno

Občas se staré termíny drží. V autě pořád šlapeme na plyn, šofér je francouzsky topič, reproduktor je německy Lautsprecher (rusky, anglicky totéž), rozhlas je něm. Rudfunk (Funke=jiskra, vzdálená vzpomínka na jiskrové vysílače), takže telefon může zůstat telefonem. I když svému předchůdci podobá méně, než šofér topičovi.

Vasek451
Vasek451 (neregistrovaný) 90.183.64.---
3. 10. 2011 9:55 Nový

Re: Staré historické termíny

celé vlákno

Souhlasím. To slovo je třeba nepřesné, ale jeho význam se už stejně posunul. Kromě toho je vymýšlení zcela správných a přesných jmen vždycky trochu boj s větrnými mlýny - ten správný a korektní název pak užívá jeho autor, možná jeho kolegové, nebo kamarádi a zbytek mluvčích daného jazyka dál nevinně a bezmyšlenkovitě používá to široce užívané a v jádru nepřesné slovo. Koneckonců, kdo si pamatuje, že zcela spisovný český název pro video by měl být magnetoskop.

mvoip.cz
mvoip.cz (neregistrovaný) ---.techcomnet.cz
1. 10. 2011 22:11 Nový

do budoucna mVoIP ?

celé vlákno

Mobile VoIP - http://cs.wikipedia.org/wiki/Mobile_VoIP , zkráceně mvoip ...

Pepa Chmel
Pepa Chmel (neregistrovaný) 109.80.38.---
1. 10. 2011 22:30 Nový

PMC :)

celé vlákno

Personal Mobile Communicator.

AnthonyX
AnthonyX (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 10. 2011 9:27 Nový

Re: PMS :D

celé vlákno

Počítačová Mobilní Skříňka

jezevec
jezevec (neregistrovaný) ---.dobnet.cz
2. 10. 2011 2:22 Nový

Co se stalo, když pane Bell vynalezl telefon?

celé vlákno

Našel na něm tři nepřijaté hovory od Járy da Cimrmana

dr.vota
dr.vota (neregistrovaný) ---.upce.cz
3. 10. 2011 10:13 Nový

Re: Co se stalo, když pane Bell vynalezl telefon?

celé vlákno

a dvě SMS od Chucka Norrise

twz
twz (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 10. 2011 10:23 Nový

ten článek je zcela mimo mísu. platí lupa od slova a došla inspirace, nebo to autor myslí vážně?

celé vlákno

řekl bych, že je to celkem zbytečný článek, protože ten problém je dávno vyřešen. jakkoliv nepřesný / nezahrnující a nepopisující funkce je výraz "mobil," používá se univerzálně a nevidím důvod na tom cokoliv měnit,
jsou jen blbější a chytřejší mobily, žádné "komunikátory." synchronizaci s kalendáři, browsing, foťáky a řadu aplikací etc. mají všechny už řadu let, a dotyková obrazovka mi nepřijde jako nějaký zásadní či nezbytný rys - viz blackberry.

Patrik
Patrik (neregistrovaný) ---.20.broadband9.iol.cz
2. 10. 2011 11:01 Nový

telefon mi vyhovuje

celé vlákno

Nevím proč vymýšlet nějaké slovo. Je to přeci telefon a vždycky to byl. Já telefonuji, nezdžuji se esemseskami, jen v krajní nouzi. Na internet mám netbook. A vůbec všechny ty blbosti v mobilu jen nakonec otravují můj volnej čas.

Ondřej Novák
2. 10. 2011 11:08 Nový

Tricorder

celé vlákno

Ve startreku uz davno dnesni mobil predpovedeli v minulem stoleti

Namram Dabral aura:43
2. 10. 2011 15:55 Nový

řečtina je mrtvý jazyk?

celé vlákno

už to někdo řekl Řekům?

Ivan
Ivan (neregistrovaný) ---.dragon.cz
2. 10. 2011 16:19 Nový

Angličtina ho už má dávno

celé vlákno

"Handy" - jak v anglofonních zemích běžně říkají mobilu, mně osobně upe stačí :))

Fido
Fido (neregistrovaný) 194.228.214.---
3. 10. 2011 13:00 Nový

Re: Angličtina ho už má dávno

celé vlákno

To pouzivaji kupodivu hlavne Nemci.

Tomáš Kapler aura:72
2. 10. 2011 16:51 Nový

mobil

celé vlákno

já myslím že mobil je fajn, je to prostě mobilní zařízení. "Mobilní telefon" už jsem neřekl dlouho, nebo spíš nikdy.

Jinak zrovna včera jsem přemýšlel o automobilech, tj. samohybech. Vlastně až teprve teď se pomalu dostáváme do stádia, kdy budou jezdit opravdu sama. I když se mi líbilo, jak v ČT navrhli "samořiď", neb se budou sami řídit.

Martin Svoboda
2. 10. 2011 17:11 Nový

Re: mobil

celé vlákno

někde jsem zaslechl: kočár bez koní -> automobil -> auto -> vůz. A kratší slovo už neexistuje. Takže je asi lidskou přirozeností šetřit si práci i při mluvení (snad až na Němce).

viktorc
viktorc (neregistrovaný) ---.ehs.sk
2. 10. 2011 17:15 Nový

Co takto webil?

celé vlákno

Nemam to z vlastnej hlavy, nasiel som to v knihe Stepana Koprivu a pripada mi to vtipne, pohotove aj celkom vystizne.

sx
sx (neregistrovaný) 95.85.252.---
2. 10. 2011 17:39 Nový

pda.

celé vlákno

dyt soucasne smartfony (chytry hlas) uz jsou v sekci pda http://eshop.kak.cz/katalog/pocitace-a-komponenty/kapesni-pc/pocket-pc/ a pomalu i probiha splynuti smartfonu a pocitacu, diky tabletum. no uvidime kam to vsechno prospeje, ale budu dooufat ze bude vzdycky na vyber mnozstvi vyberu, nepotrebuji jen na hlasove volani ci sms, smartfone, ale tesi, ze ceny klesaji, a funkce taky, jako fotak, gps, wifi atd...

nasranej prazak
nasranej prazak (neregistrovaný) ---.client.ufon.cz
2. 10. 2011 21:12 Nový

jdi do prdele

celé vlákno

tvoje starosti & tvoje peníze jdi do prdele a tam chcipni

lobo
lobo (neregistrovaný) ---.127.141.88.rev.sfr.net
3. 10. 2011 1:24 Nový

Příspěvek neobsahuje spam (nevyžádané reklamní sdělení a odkazy)

celé vlákno

"Divím se, že nějací jazykovědci už nepodnikli pokusy o vytvoření nového slova ..."
ja sa skor divim tvojej potrebe umelo vymyslat nove slovo
predstavujes si to tak ze zasadne EU komisia a s platnostou od 1.12.2011 vyda nove slovo a kto ho nebude pouzivat bude pouceny aplikaciou roxoru do anal*eho otvoru?
jazyk sa vyvyja prirodzene(ludia, marketing)-okrem pokusov znasilnovat ho cudnymi ludmi z jazykovednych ustavov

medved
medved (neregistrovaný) ---.17.145.189.customer.telag.net
3. 10. 2011 9:18 Nový

Muj kamarád už od dob různých organizátorů iPAQ a komunikátorů nazývá tyto věci slovem SRÁČ

celé vlákno

Je to sice trochu vulgární, ale každý to pochopí na první pokus.

lama
lama (neregistrovaný) ---.vspdata.cz
3. 10. 2011 10:52 Nový

trikordér

celé vlákno

trikordér

M.
M. (neregistrovaný) 2001:718:1c01:----:----:----:----:----
3. 10. 2011 12:27 Nový

Maruška

celé vlákno

Proto mám Marušku (z MK - mobilní komunikátor:)

Markus
Markus (neregistrovaný) 193.179.187.---
3. 10. 2011 16:43 Nový

Digitální asistent

celé vlákno

Takové zařízení je nástroj, pomáhá mi. Digitální asistent, mimo obvyklého označení PDA mu říkám jednoduše digas :) Nicméně, ani označení mobil mi nepřijde zlé.

Elrol
Elrol (neregistrovaný) ---.netbox.cz
4. 10. 2011 13:47 Nový

Re: Přišel čas na vymýšlení nového názvu pro telefon

celé vlákno

Tak to nebude telefon, ale telecom :) A je to vyřízené.

fo-ol
fo-ol (neregistrovaný) ---.seznam.cz
4. 10. 2011 14:27 Nový

telefon vs komunikator vs svycarsky nozik

celé vlákno

dobra, vy netelefonujete ale browsite, to je porad jedna hlavni prevazujici cinnost. ale co my, pro kteri ten pristroj neuzivame primarne ani na hovory, ani na internet ale coby a) mp3 player, b) GPS, c) fotak, d) svitilnu, e) cz-en slovnik? vymyslite nejaky souhrnny nazev? jedine co me napada je onen v titulku zmineny svycarsky nozik :)

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem