Hlavní navigace

Pro kalhoty na internet? Krejčomat chce prorazit s šítím džín a manšestráků na míru

Marek Janouš 5. 9. 2012

Krejčomat udělal Ondřej Musil pro všechny, kteří mají — tak jako on — potíže najít padnoucí kalhoty v konfekci. Na počátku se šilo v Hongkongu, dnes už se kalhoty vyrábějí v České republice.

Co je Krejčomat?

Unikátní internetový projekt založený na profesionálním zpracování kalhot, bez nutnosti shánět látku, chodit na zkoušky ke krejčímu a platit za to vysoké částky.

Kdo za projektem stojí?

Ondřej Musil

Ondřej Musil

Nápad mi ležel v hlavě už několik měsíců před vlastním spuštěním služby, ale nejdříve bylo nutné vytvořit stránky a sehnat kvalitního krejčího, který by byl schopen ušít perfektně zpracované kalhoty pouze na základě devíti měr. To byl ze všech dílčích procesů ten nejsložitější. Projekt jsem spustil sám za sebe.

Proč jste projekt udělal?

Sám jsem nadprůměrně vysoký, a dovedl jsem se proto dobře vžít do lidí, kteří zažívají v obchodech s běžnou konfekcí podobné pocity, co já. Myslím, že je hodně lidí, kteří neradi ztrácejí čas obcházením desítky obchodů a nemají úplně konfekční velikost, nebo jen chtějí podobné kalhoty jako své nejoblíbenější, ale v odlišné barvě nebo materiálu.

Jakou jste udělal zkušenost s PrestaShopem?

Před realizací webového systému jsem se rozhodoval mezi PrestaShopem, MagentemOpenCart. První dvě jmenovaná řešení nakonec zůstala jako hlavní kandidáti především díky skvělým možnostem rozšíření a pluginům. Nakonec zvítězil PrestaShop, jelikož šablona Matrice téměř přesně odpovídala mým požadavkům.

Musel jste do řešení na základě PrestaShopu něco dodělávat?

Prvotní řešení celého webu jsem si dělal sám, a některé části jsem musel dodělávat poněkud nestandardně, jelikož můj projekt není charakterem úplně klasický e‑shop. U jednotlivých položek byla například potřeba možnosti zadávat více parametrů — jako míry oblečení.

Z původní podoby šablony mnoho nezbylo, použil jsem v zásadě jen layout. Později jsem se rozhodl udělat celý design profesionálně, proto jsem se u některých technicky náročnějších prvků — a také kvůli nové grafice — obrátil na profesionální webdesignery. Jsem rád, že jsem se tak rozhodl, podoba stránek se mi líbí.

Kdy byl projekt spuštěn?

Celý web byl dlouhou dobu v testovacím provozu, během kterého jsem stále ladil koncepci dodavatele látek i vlastního krejčího. Vlastní web je v provozu od října 2011.

Financujete jej ze svého?

Celý projekt je v tuto chvíli výhradně mou investicí.

Proč šijete jen kalhoty?

Kalhoty jsou prvním z nabízených produktů. Zároveň tím nejnáročnějším na zpracování a nejvíce vyhledávaným. Málokdo má problém sehnat tričko, zato kvalitní a dobře padnoucí džíny jsou pro mnoho lidí opravdovým pokladem v šatníku. Aktuálně pracuji na plánu rozvoje dalšího sortimentu volnočasového oblečení.

Kdo pro vás šije?

Ze začátku jsem dával zakázky šít v Hongkongu. Než jsem se dostal ke kvalitnímu krejčímu za dobrou cenu, musel jsem projít hodně složitým procesem. Kdo někdy poptával jakýkoliv druh služeb v Asii, jistě ví, o čem mluvím.

Spolupráce probíhala relativně dobře, ale nelíbilo mi, jak malou kontrolu mám nad výsledným produktem. Celý projekt úspěšně vyústil v řešení, které se mně ideově líbilo od samého začátku — všechno šít v Česku a nabídnout zároveň pracovní uplatnění místním krejčovým bez pravidelného pracovního úvazku. Spolupracujeme nyní formou zpracování zakázek z domova na profesionálním šicím stroji na zpracování džínoviny. Každé kalhoty před odesláním zákazníkovi osobně kontroluji.

Kolik kalhot jste už prodal?

Od začátku testovacího provozu jsem prodal okolo padesáti kusů kalhot.

Jaké nabízíte způsoby platby?

Vzhledem k zakázkovému charakteru služby nenabízím doručení na dobírku, klienti však mohou zaplatit převodem, PayPalem nebo prostřednictvím některé ze služeb, kterou nabízí metoda GoPay (platba kartou, mPeníze, ePlatby apod.)

Co když ušité kalhoty nepadnou?

Pokud zákazník reklamuje chybu v kvalitě zpracování, materiálu, nebo zadané míry neodpovídají ušitému produktu, má samozřejmě nárok na vrácení peněz, a to bez jakýchkoliv průtahů a dodatečných vysvětlení. Reklamace nelze uplatnit pouze v případě zadání chybných nebo zkreslených měr, kdy kalhoty proto nesedí. Abychom podobným problémům předešli, je zákazník v průběhu objednávky opakovaně vyzván ke kontrole zadaných údajů.

Umějí se lidé změřit? Má někdo potřebu přijít osobně a dát se změřit?

Zatím jsou všichni naši zákazníci v měření sebe velmi zdatní. :) Opravdu to není nic složitého — stačí přeměřit dané míry, nebo již ušité, oblíbené kalhoty, které má většina lidí v šatníku. S poptávkou měření přímo u mě jsem se zatím nesetkal. Výhoda celé služby je právě v tom, že zákazník nemusí nikam chodit.

Lze říci podíl reklamací?

Od spuštění služby jsem řešil čtyři reklamace, vesměs se jednalo o nejasnosti ve věci materiálu. Všechny jsme uzavřeli okamžitým vrácením peněz zpět na účet zákazníka. Těší mě, že reklamaci nepadnoucích kalhot jsem zatím nezaregistroval ani jednu.

Jaká je zkušenost s doručováním?

Na balení kalhot používám speciální pevné plastové sáčky. Využívám České pošty a na problémy s doručením si naštěstí nemohu stěžovat.

Jaké máte pro Krejčomat další cíle?

Chystáme velkou reklamní kampaň, a ta by měla zatím neznámý projekt představit všem potenciálním zákazníkům, kteří o nás ještě nevědí. Bude spojená s atraktivní promo‑cenou všech nabízených kalhot.

Jako další krok vidím rozšíření sortimentu. A rád bych se soustředil na propagaci v lifestylových magazínech a mezi fashion bloggery.

Co by se ještě dalo podobně nabízet na internetu?

Myslím, že v oblasti šití na míru jsou téměř neomezené možnosti pro kreativní oblékání. Uvidím sám, jak budou zákazníci reagovat — nápadů mám v zásobě ještě dost.

Našli jste v článku chybu?

5. 9. 2012 11:42

Radek (neregistrovaný)

Toto osobně je pro mne přínosná služba, ne že bych byl přílišný atyp, ale nám takové služby rád. Co mi trošku chybí je vyzkoušení látky jako takové a barev jako takových. Prostě co monitor to jiné odstíny a také materiál může být různý. Alespoň pro první kolo výběru bych rád uvítal nějaký vzorník typů látek a barev s tím, že by mohl být klidně na objednávku za nějaký poplatek. Rád bych si zaplatil předem 50-100 Kč za výběr materiálu, poté vzorník poslal klidně zpět.

+ připomínky diskutuj…

27. 7. 2013 14:45

Velký respekt, zajímavý business a určitě něco co člověka baví a zároveň uživí, což je vždycky ideální. Jen ta volba Prestashopu před Magentem mne zamrzela, ale to jen pro moji profesionální deformaci :) Věřím, že lidská ambice, cílevědomost, svědomitost a poctivá práce budou vždy krok před technologickým řešením...

Vitalia.cz: Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Vitalia.cz: Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

DigiZone.cz: NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Měšec.cz: Golfové pojištění: kde si jej můžete sjednat?

Golfové pojištění: kde si jej můžete sjednat?

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Změny v daních z příjmů u zaměstnávání