Pro kalhoty na internet? Krejčomat chce prorazit s šítím džín a manšestráků na míru

Krejčomat udělal Ondřej Musil pro všechny, kteří mají — tak jako on — potíže najít padnoucí kalhoty v konfekci. Na počátku se šilo v Hongkongu, dnes už se kalhoty vyrábějí v České republice.

Co je Krejčomat?

Unikátní internetový projekt založený na profesionálním zpracování kalhot, bez nutnosti shánět látku, chodit na zkoušky ke krejčímu a platit za to vysoké částky.

Kdo za projektem stojí?

Ondřej Musil

Ondřej Musil

Nápad mi ležel v hlavě už několik měsíců před vlastním spuštěním služby, ale nejdříve bylo nutné vytvořit stránky a sehnat kvalitního krejčího, který by byl schopen ušít perfektně zpracované kalhoty pouze na základě devíti měr. To byl ze všech dílčích procesů ten nejsložitější. Projekt jsem spustil sám za sebe.

Proč jste projekt udělal?

Sám jsem nadprůměrně vysoký, a dovedl jsem se proto dobře vžít do lidí, kteří zažívají v obchodech s běžnou konfekcí podobné pocity, co já. Myslím, že je hodně lidí, kteří neradi ztrácejí čas obcházením desítky obchodů a nemají úplně konfekční velikost, nebo jen chtějí podobné kalhoty jako své nejoblíbenější, ale v odlišné barvě nebo materiálu.

Jakou jste udělal zkušenost s PrestaShopem?

Před realizací webového systému jsem se rozhodoval mezi PrestaShopem, MagentemOpenCart. První dvě jmenovaná řešení nakonec zůstala jako hlavní kandidáti především díky skvělým možnostem rozšíření a pluginům. Nakonec zvítězil PrestaShop, jelikož šablona Matrice téměř přesně odpovídala mým požadavkům.

Musel jste do řešení na základě PrestaShopu něco dodělávat?

Prvotní řešení celého webu jsem si dělal sám, a některé části jsem musel dodělávat poněkud nestandardně, jelikož můj projekt není charakterem úplně klasický e‑shop. U jednotlivých položek byla například potřeba možnosti zadávat více parametrů — jako míry oblečení.

Z původní podoby šablony mnoho nezbylo, použil jsem v zásadě jen layout. Později jsem se rozhodl udělat celý design profesionálně, proto jsem se u některých technicky náročnějších prvků — a také kvůli nové grafice — obrátil na profesionální webdesignery. Jsem rád, že jsem se tak rozhodl, podoba stránek se mi líbí.

Kdy byl projekt spuštěn?

Celý web byl dlouhou dobu v testovacím provozu, během kterého jsem stále ladil koncepci dodavatele látek i vlastního krejčího. Vlastní web je v provozu od října 2011.

Financujete jej ze svého?

Celý projekt je v tuto chvíli výhradně mou investicí.

Proč šijete jen kalhoty?

Kalhoty jsou prvním z nabízených produktů. Zároveň tím nejnáročnějším na zpracování a nejvíce vyhledávaným. Málokdo má problém sehnat tričko, zato kvalitní a dobře padnoucí džíny jsou pro mnoho lidí opravdovým pokladem v šatníku. Aktuálně pracuji na plánu rozvoje dalšího sortimentu volnočasového oblečení.

Kdo pro vás šije?

Ze začátku jsem dával zakázky šít v Hongkongu. Než jsem se dostal ke kvalitnímu krejčímu za dobrou cenu, musel jsem projít hodně složitým procesem. Kdo někdy poptával jakýkoliv druh služeb v Asii, jistě ví, o čem mluvím.

Spolupráce probíhala relativně dobře, ale nelíbilo mi, jak malou kontrolu mám nad výsledným produktem. Celý projekt úspěšně vyústil v řešení, které se mně ideově líbilo od samého začátku — všechno šít v Česku a nabídnout zároveň pracovní uplatnění místním krejčovým bez pravidelného pracovního úvazku. Spolupracujeme nyní formou zpracování zakázek z domova na profesionálním šicím stroji na zpracování džínoviny. Každé kalhoty před odesláním zákazníkovi osobně kontroluji.

Kolik kalhot jste už prodal?

Od začátku testovacího provozu jsem prodal okolo padesáti kusů kalhot.

Jaké nabízíte způsoby platby?

Vzhledem k zakázkovému charakteru služby nenabízím doručení na dobírku, klienti však mohou zaplatit převodem, PayPalem nebo prostřednictvím některé ze služeb, kterou nabízí metoda GoPay (platba kartou, mPeníze, ePlatby apod.)

Co když ušité kalhoty nepadnou?

Pokud zákazník reklamuje chybu v kvalitě zpracování, materiálu, nebo zadané míry neodpovídají ušitému produktu, má samozřejmě nárok na vrácení peněz, a to bez jakýchkoliv průtahů a dodatečných vysvětlení. Reklamace nelze uplatnit pouze v případě zadání chybných nebo zkreslených měr, kdy kalhoty proto nesedí. Abychom podobným problémům předešli, je zákazník v průběhu objednávky opakovaně vyzván ke kontrole zadaných údajů.

Umějí se lidé změřit? Má někdo potřebu přijít osobně a dát se změřit?

Zatím jsou všichni naši zákazníci v měření sebe velmi zdatní. :) Opravdu to není nic složitého — stačí přeměřit dané míry, nebo již ušité, oblíbené kalhoty, které má většina lidí v šatníku. S poptávkou měření přímo u mě jsem se zatím nesetkal. Výhoda celé služby je právě v tom, že zákazník nemusí nikam chodit.

Lze říci podíl reklamací?

Od spuštění služby jsem řešil čtyři reklamace, vesměs se jednalo o nejasnosti ve věci materiálu. Všechny jsme uzavřeli okamžitým vrácením peněz zpět na účet zákazníka. Těší mě, že reklamaci nepadnoucích kalhot jsem zatím nezaregistroval ani jednu.

Jaká je zkušenost s doručováním?

Na balení kalhot používám speciální pevné plastové sáčky. Využívám České pošty a na problémy s doručením si naštěstí nemohu stěžovat.

Jaké máte pro Krejčomat další cíle?

Chystáme velkou reklamní kampaň, a ta by měla zatím neznámý projekt představit všem potenciálním zákazníkům, kteří o nás ještě nevědí. Bude spojená s atraktivní promo‑cenou všech nabízených kalhot.

Jako další krok vidím rozšíření sortimentu. A rád bych se soustředil na propagaci v lifestylových magazínech a mezi fashion bloggery.

CIF16

Co by se ještě dalo podobně nabízet na internetu?

Myslím, že v oblasti šití na míru jsou téměř neomezené možnosti pro kreativní oblékání. Uvidím sám, jak budou zákazníci reagovat — nápadů mám v zásobě ještě dost.

47 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 27. 7. 2013 14:45

Školení Správa Stránek na Facebooku

  •  
    Jak pokročile spravovat Stránku, Události, Skupiny.
  • Jak tvořit i netvořit příspěvky.
  • Jak nepřijít o účet, nenaletět a neztratit všechno.

Detailní informace o školení Správa stránek na Facebooku »