Jendo, máš pravdu v popisu problému, ale moc kategoricky se to snažíš řešit stylem buď a nebo. Mediálka nebo SM manažer. Bohužel, v ČR je příliš rozšířené dělení marketingu a odpovědnosti podle kanálů, ale vůbec se u toho nezohledňuje zákazník nebo cílová skupina. Přitom jde o to, aby se marketingu věnoval odborník a především aby ho u klienta koordinoval odborník, protože jinak se budou různé kanálově zaměřené agentury prát o rozpočet a jediný, kdo na tom bude bit, bude zákazník. Teda vlastně ta firma, která ho neumí oslovit a správně si nastavit marketingovou strategii napříč kanály.
No, výsledkem bohužel je, že ve spoustě mediálek neumí pracovat s novými médii a spousta SM manažerů nemá ani marketingové základy. Řešením ale není dělení podle kanálů, ale vzdělávání se a tlak klientů na koordinaci jednotlivých aktivit.
Kdybych to takto kategoricky nerozdělil, článek by nezaujal a rozplizl by se mi. I proto jsem přizval Honzu, protože mi bylo jasné, že to vhodně doplní.
Souhlasím s nutností dostatečné odbornosti a ještě větší důležitostí koordinace těch odborníků. Obojí je ale bohužel to, co mi často u klientů i "spolupracujících agentur" chybí.