Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Proč internetové firmy kašlou na zákazníky? od Pavel Vrany - Ja to beru jako jednu z vyhod elektronickych...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 5. 2001 7:56

    Pavel Vrany (neregistrovaný)
    Ja to beru jako jednu z vyhod elektronickych sluzeb.
    V kamene firme neni mozne oddelovat "bezproblemove" zakazniky od tech, co vyzaduji osobni pristup. Proto taky tuto pridanou hodnotu nakonec museji zaplatit vsichni. Internet toto snad konecne zmeni. Zkuste si v bezne firme zavest dva pulty (stejne sluzby pripadne zbozi), jeden s priplatkem kilo za zakazku a jednim pracovnikem navic. Jsem zvedavej, jak to ten chudak co bude sam prezije :) Stejne vsichni pujdou nejdriv k nemu, s prvnim problemem se zacnou rozcilovat a nakonec jeste urazene odejdou ke konkurenci.
    U inetu doufam v sanci vytvorit tuto selekci prirozene. Potizista si proste najde sluzby, ktere nejsou nejlevnejsi, ale kde se mu budou dostatecne venovat, profik bude vse vyrizovat s nejakym automatem. Zatim patri inet jen automatum, ale obchodnici se casem taky dostavej.
    No mozna jsem jenom naivni :)
  • 31. 5. 2001 23:57

    Petr (neregistrovaný)
    Myslím, že směšujete potížistu a člověka vyžadujícího (ať již z pohodlnosti, lenosti nebo z neznalosti) individuální přístup.

    Podívejte se čistě ze studijních důvodů, co napíše člověk, vydávající se za profesionála asi 5 dnů poté, co odešle zboží do reklamace jenom proto, že mu ještě neodepsali, že právě jeho zásilka již dorazila k reklamačnímu řízení (jen pro informaci, toto došlo dnes do mé schránky, překlepy ponechány):

    ---cut---
    Ddobry den,

    Jesem velmi konsternovan Vasim postupem v reklamacnim rizeni. Musim se priznat, ze mi dela velke problemy hledat pro Vase chovani slusna slova :o(((.

    Pred dvema dny jsem se Vas emailem ptal, jestli jste prevzali moji zasilku k reklamaci. To ze jste me nekontaktovali ihned po prevzeti zasilky (a to ani do tydne), jsem jeste presel (se smisenymi pocity), ale ze mi ani neodpovidate na moje dotazy, v tom vidim zamernou ignoraci.

    Jelikoz se zivim pres internet, vim co to znamena etika podnikani, Vy zcela jiste ne!!!!!!

    Velmi zvazuji publikaci meho pripadu na nejake frekventovane strance, aby se i dalsi lide dozvedeli, jak se chovate k zakaznikum.

    Pokud me i nadale budete takovym zpusobem drzet v nejistote, zda k Vam vubec ma zasilka dosla, budu muset kontaktovat prislusne organy, aby tuto situaci zmonitorovaly.

    Jelikoz si myslim, ze ani Vy ani ja nechceme problemy, meli bychom najit spolecnou rec.
    ...
    ---cut---

    Z uvedeného vyplývá, že tento zákazník se cítí býti profesionálem a ví, "jak to chodí". Přesto očekává, že prodávající je schopen každému automaticky odpovídat.

    Je evidentní, že toto bych řadil do vaší škatulky "potížista", ale jak to řešit?

    Proč mu nebylo odpovězeno před dvěma dny? Zákazník se dotazoval mmj. cituji:
    "...V jakem stadiu je reklamacni rizeni?
    Za jakou dobu se da ocekavat nove zbozi?"

    K zodpovězení potřebujete vyjádření servisu, ať se snažíte sebevíce, trvá to delší dobu vytlouci ze servisu stanovisko -- má smysl psát zákazníkovi, že se na odpovědi pracuje? Ano, ale zvýší to režii na personál.

    Někteří lidé vyžadují individuální přístup, aniž by byli ochotni si tento přístup zaplatit.
  • 4. 6. 2001 21:43

    Petr Stransky (neregistrovaný)
    Problem vidim trochu jinde. Vynechavam vlastni zpusob reakce, to je skutecne o necem jinem. Jenze ocekavani kvality sluzeb se zvysuje. A firmy na to musi proste reagovat, a ne za vyssi kvalitu pozadovat specialni priplatek. V CR je obecne kvalita sluzeb, a hlavne podpora poskytovani sluzeb a automatizace procesu na velmi nizke urovni. A to i u celosvetovych firem. Ma to mnoho duvodu, ktere nechci rozebirat, ale obecne nad tim nelze mavnout rukou.

    Staci vzit celosvetove parcel services, jako napriklad FedEx. Zatimco na zapad od nas jste schopen v podstate v kazdou chvili zjisti, kde se Vas balik nachazi, jakmile dorazi na nasi hranici neni nikdo schopen informaci rozumne podat....
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).