Me osobne recenze a podobne nezajimaji - hledam kolk asi tak vybrany vyrobek stoji. Pokud jej muj overeny obchod je schopny dodat za +- odpovidajici cenu, koupim si jej tam, pokud se cena vyrazne (v desitkach prodent) rozchazi, hledam jineho dodavatele (coz neznamena, ze zrovna toho, ktery vypadne nekde jako nejlevnejsi).
> Jinak receno - priplatek je podvod (i dle zakona), protoze cena uvedena u zbozi neni konecna (coz pozaduje zakon).
Takze u ciste zasilkoveho e-shopu je podvod neuvadet cenu vcetne postovneho a balneho?
BTW, pokud mall umoznuje odber zdarma v centralnim skladu, tak tezko lze argumentovat, ze nabizena cena neni konecna.
Jinak receno - priplatek je podvod (i dle zakona), protoze cena uvedena u zbozi neni konecna (coz pozaduje zakon).
Druhak jde o podvod na srovnavacich cen(ktere, pokud s obchodem spolupracuji, maji taky v podminkach, ze musi jit o konecnou cenu, za ktere lze zbozi ziskat) - a pevne doufam, ze jejich provozovatele mallu pekne dopreji onoho 30Kc bonusu, a pekne ke kazde polozce, at se o tech 30Kc propadne.
Zatreti, vsechny duvody, ktere uvadi jsou vlastne lez - oni si otevrenim vydejen znasobili ksefty, a ted breci, ze je to stoji penize? Tzna, ze by u nich zakaznici zase meli rychle nakupovat prestat.
A to, ze si neumi zajistiti dopravce, kterej by dorucoval zasilky dle predstav zakazniku je jejich problem.
...
Ano, je prece neobhajitelne, aby se do kramu vozili rohliky za 2Kc. ... tohle muze napsat jedine idiot, a jeste se snazi ze zakazniku delat debily.
Ano, market ma radove vysi naklady na provoz. On snad market nemusi dopravit zbozi na sve pobocky? Dokonce ho dovazi prubezne podle aktualnich odberu, protoze se mu (kupodivu) nevyplati mit u kazdeho kramu sklad. Co vic, market ma ty naklady daleko vyssi uz jen proto, ze on proste NEVI a vedet nemuze, jestli zrovna dneska budu chtit 20 rohliku nebo 20 housek, ale musi se snazit mou aktualni poptavku uspokojit. Eshop vi predem pro co si kdo prijde, takze tohle vubec resit nemusi.
Marketingový specialista vymyslel, jak z vovcí vytáhnout další kačky a PR specialista mu vymyslel, jak jim to narvat do hlavy aby moc bečely. Toť vše. Buď vovce zůstanou, nebo půjdou o web dál - nic se neděje, je to na nich.
2Mall:
Možná by nebylo od věci začít účtovat poplatek za položku objednávky (tento systém se již osvědčil v lékárnách), nebo od poštovného oddělit balné a účtovat je zvlášť, jako dvě (v součtu samozřejmě dražší) položky.
V určité fázi prostě obchodník podlehne dojmu, že již není třeba prodávat zboží a snaží se prodat "služby" (leštěné prdy) a zboží je jen tak nějak navíc. Jako kdyby jeden jediný zákazník Mallu potřeboval nějaký webový redesign... :-P
Nechápu proč brečíte kvůli nějaké heuréce, není ze zákona povinost být registrovaný na heuréce.
Já jsem se na toto téma bavil se zástupcem konkurenčního srovnávače a absolutně nechápal, proč nechci být na žádném zrovnávači a tvrdil, že "bez toho to nikdy NEJDE", ale JDE! Jenom to chce použít hlavu a nejít jak stádo...
Apple.cz taky není na heuréce a prodeje má v ČR velice slušné. A nejspíš ví, proč to dělají :-D a opravdu to jde i bez srovnávačů.
Srovnávač e-obchodníkovi nijak nepomůže. Jenom ho nutí tlačit ceny k zemi a prodávat šmejdy! Protože u kvalitních výrobků a služeb se nikdy nedostanete na "nejnižší cenu", když konkurence prodává šmejdy a jsou srovnáváni ve stejné kategorii.
Jestli tedy někdo chcete mít e-shop, který se tak tak drží a bojuje o každé snížení koruny, vzhůru na srovnávače.
aby nejaky krasoduch vysvětlil, proč poplatky zavádějí ty největší obchody jako Alza nebo Mall. Diky velikosti jistě nakupují od dodavatelů nejlevněj, ale v koncových cenách nejlevnější rozhodně nejsou.
Vysvětlení, že jde o neefektivní molochy se spoustou zbytečných nákladů, třeba na zeleného pidimužíka v TV, je jistě logické, ale ledaskomu se nebude líbit.
U kvalitního obchodu se automaticky vypočítává cena za dopravu, dobírku a další služby které si objednáváte, případně dobu dodání a dále kontakt na sledování zásilky u přepravní služby. Tuto cenu vidíte ještě před odesláním zásilky.
Nakupujme u obchodů, kde toto vidíme předem.
"Je ekonomicky neobhajitelné, abychom nechali na pobočku posílat, teď to přeženu, ponožky za 79 korun."
Tak třeba úplně náhodným pohledem na http://panske-ponozky.heureka.cz/ponozky-hi-tec-silne/ vidím, že ponožky za 16Kč si v pohodě osobně odeberu i jinde, nemluvě o klasických kamenných obchodech. Jo kdyby byl Mall nejlevnější, tak neřeknu, ale pokud je v průměru dražší než jiné e-shopy, tak má snad takovéto náklady v ceně, ne?
Jaký s tím mají náklady a jak dospěli k částce 50kč za vyřízení osobního odběru? Vždyť pracovníky v tom skladu musí mít i kdyby si nikdo nezvolil osobní odběr, tak podle mého je jedno jestli tam pracovníci jenom přeskládávaj zboží nebo jestli jich pár obsluhuje pár lidí, co si něco nakoupili....
Ona totiž třeba ta Heuréka není zdaleka jen srovnávač cen. Je to i srovnávač kvality obchodu, kvality konkrétního výrobku dle komentářů atd. Navíc, e-shopy s ní spolupracují (a to včetně odkazování právě na hodnocení konkrétních výrobků - po nákupu přijde e-mail s odkazem na heureku a vyplnění zkušenosti jak s obchodem, tak s výrobkem).
Jako jsou lidi, co jdou hlavně na cenu. Ale třeba já si např. mezi Alza a Czc vybírám dle aktuální situace (chci to hned? chci to "za rohem"?, stačí to zejtra? jak jsem byl spokojen s poslední reklamací? jak se na reklamačním chovali?...), cena (a to povětšinou rozdíl pár korun, nebo desítek korun) je většinou vedlejší.
Cena konečná je, příplatek je pouze za službu, která je od určité hodnoty zdarma. Pokud si to necháte zaslat, cena se nemění.
Do srovnávače cen toto nelze prolnout, protože to je poplatek za celou objednávku, nikoli za položku. To by bylo asi hloupé, že.
S otevřením odběrného místa se také zvednou náklady a to musí někdo zaplatit. Ten někdo je vždy zákazník, protože obchod není charita.
Dopravci fungují dobře a můžou fungovat podle představ zákazníků, svoji představu si ale zase musí zákazník zaplatit.
Potom už jen na zákazníkovi, jaký způsob nákupu bude pro něj nejvhodnější a nejlevnější většinou neznamená nejvýhodnější.
Tak oni asi ti Američani, které vidíte v TV asi tu stodolarovku neřeší, ale pro ty co jsou vidět v USA na ulicích je to obvykle stejný problém jako pro našince.
Co se bezpečnosti týká... prostě používám krediku (ne debetku). S tím se ale váže problém, který mám sněkterými webshopy. Když prostě CZC karty nebere a TSBohemia mi naučtuje navíc 1,5% za platbu kartou tak nakonec vždycky skončím u Alzy, která je sice z té trojice obvykle nejdražší, ale po dopočídání 1%, které dostanu jako zpětný rabat na krediku je najednou magicky obvykle první. :)
Mě právě připadá, že vám unikají některé věci konkrétně kolem Mall, což by se dalo vysvětlit tím, že je jaksi popíráte záměrně...
Hlavní důvod výhrad proti tomu poplatku u Mall (a dříve u Alza) je totiž v tom, že ani jeden z těchto obchodů není ani náhodou ztělesnění nízké ceny. Naopak se oba profilují jako spíše nadstandardně fungující "špičkové" eshopy s dobrými službami pro zákazníky (což bych mimochodem hodnotil spíše kladně). Jenže v této souvislosti pak skutečně zavedení dalšího poplatku vyzní spíše jako jistá arogance a nenažranost. Když bude podobně jako šéf Mall v těch dvou článcích argumentovat představitel nějakého malého eshopu, který stojí na minimalizaci nákladů a díky tomu minimálních maržích a malé ceně, tak asi nikdo neřekně nic. Ale Mall takhle nefunguje už dávno. Schválně si to na Heurece zkuste - jen tak pro zajímavost jsem tam strčil přehrávač, který jsem nedávno kupoval, který je v ceně, na kterou by se poplatek vztahoval - http://mp3-prehravace.heureka.cz/sandisk-sansa-clip-zip-4gb/ . Opravdu vám připadá, že učiní Mall zásadně výhodný zavedení příplatku, který by hypoteticky mohli odečíst z ceny? Naopak zavedení příplatku může otrávit leckoho, kdo by 100-200 korun rozdílu ceny neřešil a prostě to koupil s tím, že má vyšší komfort odběru. A mimochodem - ten můj příklad je zcela typický, najít Mall ve srovnávači v čele je veliká výjimka a často ho "přebijí" i obchody spadající mezi větší a serióznější, nejen "lowend"...
:))))))))))) poslyšte, z které planety jste?
Neříkám, že u nás je to běžné, ale v USA je dodání nákupu ze supermarketu po objednání přes eshop norma, tam platí, dovoz zdarma, a do 30 minut, jinak i nákup zadarmo :))) Takže objektivní příčiny v tom asi nebudou.
U nás sice nejsou ještě zdaleka takhle konkurencehodní.. ale mrkněte třeba na www.itesco.cz, já měl doteď dojem, že u nich nakupuju v eshopu :))))
To mi vysvětlete, v čem jsou ty náklady jiné, jestli jim ten náklaďáček objede pražské pobočky jednou denně s 30 krabicemi nebo s 50 krabicemi. Stejně osobní odběr na pobočku není okamžitě, ale druhý nebo spíš třetí den, případně i později, takže sem tam krabice navíc nehraje v každodenním objíždění poboček žádnou roli, to kolečko si ten náklaďáček dá tak jako tak stále stejné.
Jen pro pořádek - první záměr Mallu jednoznačně byl zpoplatnit i Počernice. Vykládat to za omyl jako v článku je dost úsměvné, formulace byla zcela jasná.
Bylo na to poukazováno i v té předchozí diskusi a až poté to změnili na stejný model jako Alza, kdy u centrály poplatek už neúčtují (upřímně tam by to opravdu hraničilo s drzostí) a účtují ho jen tam, kam se to opravdu vozí.
Nechci posuzovat, zda tuto změnu udělali v reakci na diskusi, ale nevylučoval bych to :-)
Tak to sorry, zboží z dx dorazí klidně až za několik měsíců. Kromě toho zboží z dx často chodí rozbité, nebo nefunkční.
Nakoupil jsem na dx několik USB hubů, můžu si je strčit za rámeček, protože jdou napůl. Spoleh na ně není.
Koupil jsem několik kompasů, dva přišly rozbité – platil jsem samozřejmě všechny.
Objednal jsem další zboží, po třech měsících jsem rušil objednávka a nechal si od dx vrátit peníze, protože se stále neměli k zaslání.
Nakonec jsem přišel na to, že valnou většinu zboží z dx koupím v okolí, často za nižší cenu, mám ho v ruce hned, a ještě mám záruku – na rozdíl od dx to zboží většinou i funguje.
Takže tkaové kecy, jakože z dx přijde zboží dříve, než ze sousedního města si nechte od cesty. Kupoval jsem tam mnoho let v kuse – a nikdy, zdůrazňuji nikdy nepřišlo dříve než za několik týdnů. Ale měsíc a půl byl v poslední době docela běžný standard na dx.
Pokud vše co tu píšete je stejně vycucané z prstu jako Vaše „dodání z dx rychleji než ze sousedního města“, tak kam se na Vaši lživost hrabe baron Prášil. To lež je slabé slovo pro Vás.
V cechaci co ja vim uz minimalne 2 roky karty berou. A jinak ten american, kdyz zacaluje kartou po netu, a zbozi mu nedorazi dle jeho predstav (nebo vubec), tak zvedne telefon, zavola do banky, a minutu na to ma prachy zpet. A je na obchodnikovi aby se plazil (jak nekdo nekde napsal) v bance a vysvetloval.
Je mi jasné, že pár kladných recenzí si každý obchod napíše sám. Pokud jich tam je ale 1000, už je jich nejspíše většina od zákazníků.
Když ten obchod nedodá informaci o proběhlém odeslání, tak zákazník nenapíše recenzi, a obchod bude mít menší důvěryhodnost. Tím by škodil i sobě. Používám to jen na určení, které obchody jsou tak malé, že je na místě jistá nedůvěra, jestli třeba platit předem, a podobně. Na to stačí pár set celkem spokojených zákazníků.
A z ceho to zaplatite? Z vyssich marzi.
Mně ten pristup Mallu a podobnych nevadi - ano, nektere formy dopravy jsou drazsi nez jine a to by se melo odrazit na cene (taky neplatim stejne za postu a kuryra).
Stejne tak to vidim i u poplatku za platbu kartou - pro obchodnika je to proste naklad navic, ktery musi bud rozprostrit mezi vsechny zakazniky nebo jej zapocitat pouze tem, kteri naklad tvori (lidi platici kartou).
Jasně, a ještě tu O Sněhurce. http://fiser.blog.idnes.cz/c/161236/Ma-omluva-DPD.html
Pocet nakladaku je IMHO jinde, pak jde o to, jestli je to 10 nebo 15 nakladaku (pripadne 2 nebo 3, na principu to nic nemeni). To uz pak nejsou zanedbatelne naklady navic.
Osobni odber na pobocku (aspon v Praze) byva typicky ten samy den co to objednam (do urcite hodiny samozrejme). To je ostatne velky duvod proc je tato sluzba tak hojne vyuzivana (nemusim cekat).
Uz neni pravda, naklady za platbu kartou lze zakaznikovy nauctovat - pokud je na to upozornen predem. Ovsem jen malo kdo si to dovoli, protoze by mu zakaznici obratem sli jinam + ve finale muze karty zrusit.
Nehlede na to, ze vetsim obchodum se provoz karet vyoplati uz jen proto, ze nemusi platit tak vysoke pojistky, naklady na svozy ...
Datart je dobry priklad, beru to. Je konkurent mallu. Otazka je sire sortimentu v jeho eshopu a cena, za kterou je schopen ho prodavat.
Rozumna rec, diky za ni. Vidite, kam jsme se dostali od dotovanych rohliku v supermarketech.
Zaver jste pokazil, protoze vam bezny nakup za nejlepsi internetove ceny zdarma v jakekoliv vysi odberu v CR nikdo nedoveze, byl bych prekvapeny, kdyby to bylo jinak. Bavime se porad v tom kontextu, ze Vam vadi poplatek 29 Kc za odber na provozovne pobliz vaseho bydliste? Proc tu vytahujete placenou dovazku do domu?
Upřímně, už z vašeho tvrzení "banka rozhodne na nic neceka, natoz na to, az obchodnik neco dolozi" je zjevné, že čerpáte ze zdrojů typu jedna paní povídala a o skutečné realitě nemáte ponětí. Já osobně jsem v USA (ve smyslu "projektu zaměřeném na americký trh") působil na straně obchodníka s vlastním merchant accountem u americké banky několik let, mám přímou zkušenost s reklamacemi plateb (chargebacky).
Váš druhý příběh je sice hezký, ale 1. nemá nic co dělat s platebními kartami, tudíž s tématem diskuse, 2. povinnost operátora, aby zajistil, že výše účtu za telefonní služby bude vyšší než obvyklá, mi přijde natolik bizarní, že pochybuji o její existenci (na druhou stranu USA je co do práv a povinností značně bizarní země, tudíž ji zcela nevylučuji).
Obchodnik nastavil a me se to nelibilo, ze onen poplatek vybiraji i z centralniho skladu v HP a ze to trochu odporuje jejich vyjadreni. To jsem si overil zadanim objednavky.
Take jsem na objednavky@mall.cz napsal muj nazor a odpoved:
Vážený pane xxx,
tuto skutečnost jsme opravdu přehodnotili a od dnešního dne je tento poplatek
na distribučním centru zrušen. Osobní odběr je zde opět zdarma.
Děkujeme za pochopení a přejeme Vám hezký den.
S přátelským pozdravem,
Adéla Přerostová
Tim chci rict, ze kdyby vsichni pouze akceptovali, tak se plati i v HP a to uz by zavanelo lumpacinou.
Predpokladam, ze jsem asi nebyl sam, kdo se ozval (i kdyz by me tesilo, kdyby se stav zmenil vyhradne diky me reakci ;) )
Poměrně pravidelně nakupuju na Alze, CZC a asi dvakrát jsem nakoupil i v Mallu. V Alze jsem nakupoval v Praze na Andělu a na Lužinách, v CZC na Jižním městě a potom na Lužinách, když tam otevřeli pobočku. V okamžiku, kdy Alza zavedla poplatek, jsem začal vyzvedávat na centrále v Holešovicích, protože to nebyl až tak velký časový rozdíl, jen to nemám při cestě domů. Ovšem, když jsem chtěl něco pro tátu do Liberce, tak jsem si to nechol poslat na tamější pobočku, byť mě ten poplatek nepotěšil, ale: poplatek je pořád menší než poštovné a vyzvednutí pohodlnější než na poště, resp. čekání na balíkovou službu. Takže osobně bych to neviděl tak tragicky. A je to volba toho e-šopu, zákazníci maj možnost hlasovat nohama.
Jedno je jisté - mall.cz vynaloží tolik energie na obhajování poplatku, že se mu to v konečném důsledku nevyplatí.
Především nejde o náklady, ale o zisk, který lze vytvoření poplatku vytvořit v době snižující se průměrné výše objednávky - což je naprostý fakt.
Mall jistě neposílá ony ponožky kurýrem zvlášť, ale konsolidovaně.
Navíc - dnes je nový trend - dovozci si podmiňují spolupráci tak, že nutí prodejce nabízet zboží na předem dohodnutou cenu - však i heureka je toho důkazem, stačí si vyjet pár nových notebooků Samsung, Lenovo, ...
Takže tlak na cenu naopak klesá!
Když to umí bez poplatku Kasa, tak to asi tak zlé nebude.
za rok 2012 celkem 51 objednavek
- nejdelsi doba dodani 18 dni
- nejkratsi 9 dni (pocitano vc. sobot a nedeli)
- nejdelsi doba expedice 6 dni (objednavka->odeslani)
- znicenych zasilek 0
- nejdrazsi objednavka za 811$
- nejlevnejsi objednavka za 1$
- co muzu koupit tady levneji si jaksi nebudu objednavat na dx, nejsem mamlas
- nejporuchovejsi/nefunkcni byly pouze led svetylka kupovana v packu po 12 za 2$ ktere jsme brali 4 jako darky pro deti na detskych rybarskych zavodech a z tech 48 jich bylo nefunkcnich tusim 7 takze se neni co divit kdyz vyjde jedno na 3kc jaka to asi bude kvalita
nakonec mall splace nad vejdelkem protoze zakaznici kteri si tam chodili pro ponozky za 79,- korun tam chodit prestanou a mall si jaksi neuvedomuje ze z 1000 zakazniku co si nakoupili dnes drobnost mu prijde 10 z nich priste pro televizi ci neco drazsiho a ja bych tedy nechtel prijit ani o jedineho zakaznika co si u mne koupi vec za desetiticice jen proto, ze jsem mu zpoplatnil osobni odber ponozky pac je to moc nakladne.....proste ikdybych na tech drobnostech prodelaval je to dobra vec jak pritahnout zakazniky naucit je u mne nakupovat a to je prresne co ten poplatek dela odnaucuje nakupovat!
DX bohužel v loňském roce (a částečně na začátku letošního) prožil ne právě slavné období, kdy opravdu chodily věci velmi pozdě atd. S kvalitou jsem problém osobně neměl, ale ty extradlouhé dodávky potvrzuji a nejsem sám. Poté jsem je po nějakou dobu ignoroval.
Nicméně v poslední době jsem zase nějaké nákupy na DX zkusil a už bylo opět vše v pořádku - rychlé dodání jako před tím problémovým obdobím atd., zjevně šli do sebe.
K tomu "rychleji než ze sousedního města" - u nákupů z Číny je to samozřejmě nadsázka, která platí pouze v případě, že v ČR narazíte na nesolidního obchodníka, který něco nemá skladem atd. Nicméně rozdíl je menší, než by se zdálo.
Co je ale pro české obchody na pováženou je srovnání s EU - nakupuji dost věcí pro modelařinu v Rakousku a z něj mi opravdu chodí zásilky zcela srovnatelně či dokonce rychleji než z českých obchodů. To samé platí při nákupu na Amazon UK atd...
Opravdu jezdí každý den po Praze po pobočkách 50 náklaďáků s nápisem mall nebo alza? :))))) Jezdím po praze denně a ještě jsem ani jeden jediný takový nikdy nepotkal.
Osobní odběr na pobočce bývá ten samý den leda v centrále, pokud to chcete na jiné pobočce tak to obvykle trvá 2-3 dni, pokud ho tam ještě před objednáním nemají skladem. Pokud ho tam ještě před objednáním mají skladem, tak náklady na dopravu tam speciálně pro vás jaksi nejsou že, a pokud ho tam skladem nemají, tak tam rozhodně automaticky ten samý den není, akceptovatelný luxus je když je tam druhý den odpoledne.
To je zbožné přání, ale v praxi to tak nefunguje. Příště se ten zákazník podívá, kde je to nejlevnější. Kde si koupil ponožky si už nebude pamatovat. JEDINÝ smysl u byznysu bez zisku je zisk kontaktu a masáž přes email, pokud to zákazník nestopne. Ale výhružky zákazníků jsou směšné, pro čecha je nejdůležitější cena.
To neni zbozne prani to je 10 let praxe. A za 1.netvrdim, ze KAZDY zakaznik se vrati a za 2.to ze vetsina zakazniku jde nakoupit jen podle ceny neznamena ze par se jich nevrati protoze byli spokojeni, vrati, ovsem pravda pri nakupu a dalsich sluzbach obchodu musi odejit spokojeni pokud citi, ze obchodnik je chce jen za kazdou cenu oskubat a v pripade reklamaci/vraceni zbozi na ne kouka jak na obtizny hmyz tak to se vracet nikdo nebude, no takovym obchodum zbudou jen ty poplatky.
Pak mi ale vzlykání nad poplatkem přijde zcestné, podle vás je semele trh, víc si přát nemůžete, zastoupí je x dalších a hotovo dvacet, co je na tom k řešení?
A nebo jako konkurent bych byl rád taky v takové pozici a vymýšlel si poplatky, ale jsem x z mnoha, tak mám smůlu a tak si alespoň popláču a vypovídám se jak by se to mělo dělat.
Asi tomu nerozumím.
Ale muze :-). Slo o razitko podaci posty v Cine (cinsky neumim, takze netusim ktere). Cena byla mala, takze to u nas nikde nelezelo. Jinymi slovy dlouho trvalo vlastni vyrizovani. Objednaval jsem nekolik veci, prisly ve dvou zasilkach, poslanych necely tyden po sobe; netusim proc. Rozumel bych tomu, ze by skladem bylo jen neco, pak bych to ale cekal drive (kdyz uz vice zasilek).
Jasné, to by udělal takhle každý. Ale co když to je naopak, pro levnější disk daleko ale odběr zadarmo, pro dražší disk přes ulici a za 20 za odběrné místo? Jak se pak rozhodujete? To, že má obchodník blíž pobočku a šetří váš čas, který byste jinak musel vynaložit, to má svoji hodnotu i pro Vás, nebo budete raděj, pokud tu pobočku zavře a vy budet muset na poštu, což je třeba na 10-40 minut podle toho, jak se daří.
Za určitých okolností je ten poplatek krokem ve Váš prospěch, pokud vy těch 20 Kč neřešíte a jiní ano, umožní Vám to si rychleji vyřídit to, co na pobočce potřebujete.
pravidla pro chargeback rizeni jsou platna celosvetove, s minimalnimi odchylkami v jednotlivych oblastech, protoze se ridi pravidly karetnich spolecnosti. je na obchodnim rozhodnuti banky, zda klientovi pripise prostredky okamzite/v den podani reklamace, nebo si pocka na vysledek rizeni, ktere obvykle trva min. 1,5 mesice. Kartove spolecnosti povinnost okamziteho vraceni nestanovuji. Ze zkusenosti vydavatele karet v cz/sk vim, ze jen nektere velke banky vraci penize okamzite. Zbyvajici cekaji na vysledek rizeni.
Ceske banky zakaznika pro jistotu o podobnych moznostech ani neinformuji, a kdyz, tak nekde hluboko v utrobach webu nebo pidipismem v podminkach ...
A jinak o tom to prave cele je, ze v US (a zjevne i jinde) je pro banku prednejsi spokojeny zakaznik, nez par fufni, narozdil od CR.
Odběr zboží zdarma na pobočce považuji za samozřejmost a přijde mi vážně nesmyslné takové poplatky zavádět - proč? Ve skutečnosti jde spíše podle mého názoru o to, dostat ze zákazníků další peníze. Nevěřím, že v takovém množství, v jakém sklady tyto firmy zásobují, veškeré náklady na dovážku přijdou na oněch 50 Kč. Naopak považuji za nevýhodu oproti „kamenným“ prodejnám, že zboží na pobočkách nemají firmy jako Mall.cz či Alza.cz, které tyto poplatky zavedly, skladem.
Osobně upřednostním obchod, kde za odběr platit nebudu muset, např. CzC.cz v Praze na Andělu nedávno otevřelo svou pobočku, takže nyní je má volba zcela jasná.
Nevím, o kterém eshopu to mluvíte, ale u Alza, Mall, dokonce i u TS Bohemia jsem si zboží opakovaně vyzvedával maximálně do druhého dne, u prvních dvou ještě ten samý den, pokud jsem objednal dopoledne. Kdyby to mělo trvat 2 až 3 dny, kdo si to takto objedná? Minimum lidí. I u dopravních společností máte zboží druhý den doma. Déle to trvá, pokud se platí převodem z účtu, ale tam je to pochopitelné.
Souhlas. Za chvíli najdu na účtence položky typu „náklady na uskladnění, naskladnění, výplata skladníka, výplata mzdové účetní, ...“. Stejné je to s cenou za dopravu na pobočku. Proboha, proč?! Tohle má být přeci vše započítáno v ceně produktu, a ne že firma bude účtovat tyto „běžné náklady“ zákazníkovi zvlášť. Klidně svůj názor v tomto ohledu změním, ale v podstatě jsem nečetl nebo neslyšel odnikud prozatím žádné racionální odůvodnění.
Heurece pece nic nebrani aby si po me vyzadala jak chci zbozi dorucit (podobne jako vyklikavam parametry zbozi) a rovnou zapocitala cenu za dopravu do celkove srovnavane ceny produktu podle ktere se eshopy radi?
Az to heureka udela, budou mit zase utrum. Domnivam se ze heureka kope spis za spotrebitele nez za eshopy takze do toho mozna opravdu pujde. Otazka je kolik velke eshopy budou ochotni heurece zacvakat aby to alespon odlozila.
Srovnávače cen se primárně nepoužívají na nalezení nejlevnějšího produktu v dané kategorii výrobků, ale na nalezení nejnižší ceny pro předem vybraný výrobek. Je jasné, že nejlevnější zboží z dané kategorie je nějaký šmejd, na to není potřeba využít srovnávač cen. Osobně považuji Heureku za jednu z nejužitečnějších stránek na internetu, hlavně díky recenzím obchodů, výrobků, specifikacím u všech produktů a velkém přehledu možných výrobků, který tak velký v jednom eshopu nikdy nebude.
V případě, že by vše bylo lineární jistě, ale vývoj se mění a co se vyplatilo dříve se dnes vyplatit nemusí. Vývoj marží, nákladů, segmentu zákazníků a jejich zvyklostí atd. atd.
Pokud se mi výdejna nevyplatí, tak není nutné ji hned neprovozovat, ale lze uspůsobit podmínky. Řešení ode zdi ke zdi, je poplatné mládí a nulovým zkušenostem.
Cenovej rozdil do 10% vubec neresim, resim predevsim pristup, zkusenosti ... a kram, kde po me budou chtit k veci za 20Kc 20Kc priplatek je pro me naprosto a navzdy vyrazen, nekoupim si tam proste nic - a to ani v pripade, ze se tech 20Kc stane promily ceny.
Jinak na Mall se da najit tolik uzasnych komentu, ze bych si tam neobjednal ani smradlavy fusekle.
Jak si myslite, ze probiha nakup zbozi pres web ze supermarketu, s osbnim odberem?
Jako, ze si to babicka naklika na webu, a pak si to musi v tech regalech sama najit? Tak to tam, kde popisuju, byt nemohlo, protoze ji predali kompletni zasilku, 1rohlik, 2housky, zvykacka pedro, zubni kartacek, konzerva pro kocku, 5dkg salamu, voda vincentka, 1 par ponozek, co byly ve sleve, celkem 84,50.
V tom co popisujete, to asi funguje jinak, lidi si naklikaji na webu, co si koupi, pak zajdou do samosky a fakt si to koupi a pani na pokladne jim za to naklikani da 10 procent slevu. Neco na tom je, ale ktery obchodnik to tady tak ma?
Mohl byt muj pribeh, pokud se odehral v CR, pravdivy? Vite kde to tak funguje, prozradte to ostatnim ctenarum a panu x, aby si honem mohli nakoupit svoje kabliky za 30 korun.
O tom, co je mozne ve Statech, neni potreba se moc na techto mistech dohadovat, tam je to super, tak si ten kablik objednejte tam s dorucenim zitra vecer na pobocku v CR, kterou mate blizko sveho bydliste.
Fine, tuhle argumentaci beru, bez supermarketu, rohliku a kabelu za 30.
To, co zminujete, je otazka konkurence. Velci hraci se nutne v online prodeji musi snazit konkurovat i jinak nez cenou, moznost vyzvednuti na pobocce je dobra sluzba, kterou se mohou odlisit. Pokud chcete byt hrac treba v ramci CR, tak si nevystacite s jednou pobockou, potrebujete sit pobocek, ta neco stoji, kdyby byla zadarmo, nabidne ji kazdy eshop (kolik jich ji nabizi, jak hustou?). No a ted je jen k diskuzi, jestli tu sit ma nekdo hustsi a levnejsi nez je 29 Kc? Pokud ano a dokaze nabidnout dobre ceny a casy dodani zbozi, pak dostane mozna mall na zadek. Pokud ne, pak mall na zadek mozna nedostane. Zalezi jak moc lidem pripada vyzvednuti na pobocce dulezite a uziitecne, jakou ma pro ne hodnotu.
Problem je, ze nemate moznost si objednat u supermarketu pres web 2 rohliky k vyzvednuti 5 minut pred zavirackou. Proste prijdete 5 minut pred zavirackou a bud tam budou nebo tam nebudou. Proto nelze srovnavat distribuci zbozi podle individualnich potreb ( chci ponozky na tu a tu pobocku) s hromadnou distribuci postavenou na predpovedich (rohliky v obchode). Eshop neni supermarket, stejne jako supermarket neni eshop. Funguji podle jinych pravidel. Chapu, ze se to nekomu nemusi libit, ze doted neplatil za odber na pobocce a ted od nej obchdnik chce 29 Kc. Tak to proste je. Reseni jsou 3, odebirat dal na pobocce, odebirat jinak, neodebirat vubec.
Mall samotny je mi jedno, zastaval bych se kohokoliv jineho v pozici mallu. Pochopte, pokud eshop rozjede sit pobocek, tak se jeho byznys muze posunout jinam (zbozi, ktere vam cestuje mezi pobockami, zvysuje skladove zasoby, platite za jeho prepravu, k tomu samotna pobocka nese urcite naklady), je legitimni podminky odberu na pobocce zmenit, a reagovat na to, jak budou reagovat zakaznici.
Takze jeste jednou nepolemizuji s tim, jestli nekdo bude nebo nebude odebirat za takovych podminek na pobocce, je to jeho svobodna volba. Ale vadi mi argumenty poukazujici na rohliky, jsou podpasove.
Až zase tak ideální (z pohledu zákazníka) situace to není. Pro chargeback nestačí telefonát do banky, zákazník rozhodně nemá peníze za minutu zpět a samotný chargeback samozřejmě proběhne jen v případě, že obchodník nedoloží, že zákazník skutečně nedostal to, co si objednal. Což je situace obdobná té v ČR. Zase nesmíte věřit všemu, co napíše někdo v diskusním fóru bez znalosti skutečné praxe.
czc raději rovnou vyřaďte - nakoupil jsem tam nadšeně jednou, líbil se mi jejich styl prodeje a ceny. Bohužel zařízení není v pořádku, a vyřizovat tam reklamaci, to je panečku zkušenost! Ještě vám chtějí účtovat skladné, když trváte na svých právech! Takže příště jdu tam, kde nesedí u pultu nějaký študák, ale tam, kde funguje firma, a kde si můžu nechat zavolat vedoucího, když bude problém. Ti lidi na osobních odběrech jsou levná pracovní síla. czc je pouze kvalitně naprogramovaný eshop, ale špatná firma!
Omlouvám se, ale to co píšete není pravda. Proč? Heuréka, Zboží atd jsou výdělečné projekty, jejíž cílem je vybrat co nejvíce peněz a informací z obchodů. Recenze na heurece NEJSOU SROVNATELNE, protože:
-> malé, střední (a někdy i velké) obchody si některé recenze píšou sami
-> heuréka systém recenzí má nastaven tak, že zasílá dotazník na zákazníky, které obchod dodá. Když někdo nedodá (a nezaplatí) informace o své zákaznické bázi, NENÍ systém pro zákazníka kompatibilní a on to chudák ani neví .. => rozhoduje se špatně. Podle mého je každý obchodník, který odevzdává informace o svém prodeji jiné firmě na tenké plošině. Nikdy nevíte co se s nimi stane a jak je např. Heuréka neposune Mallu :-)
-> neznáte spokojenosti lidí z kamenných poboček.
To se pletete, neb sem toho byl svedkem - minuta je samo nadsazka, ale tyz den byly penize zpet, banka rozhodne na nic neceka, natoz na to, az obchodnik neco dolozi. S obchodnikem si to pak resi expost.
Ostatne, napriklad v pripade hovoru do evropy dotycny prekrocil svuj bezny ucet. Operatorka mu vsoupila do hovoru, upozornila jej na to, a zeptala se, zda chce v hovoru pokracovat. ne jako tady, ze prijde cloveku ucet za 50k. To by v US znamenalo, ze vinikem je operator, protoze ma zajistit, aby se neco takoveho nestalo proti vuli zakaznika.
U drtivé většiny e-shopů není uváděná cena konečná, protože v ní není doprava (předem samozřejmě nikdo neví, kolik věcí si do balíku dáte). Stejné je to s dopravou na pobočku - poplatek je opět jeden za celou objednávku, nejde tedy předem říct, jestli ta věci bude stát X+29 Kč, nebo X+0,1 Kč.
Řada obchodníků by to sakra ráda naúčtovala těm, co platí kartou. Jenže jim to nedovoluje smlouva. Jistě, různě se to obchází - slevou za platbu v hotovosti, odmítnutím platby kartou ze všemožných důvodů apod. Ale kdyby jim to hezky naúčtovali, možná by si lidé uvědomili, jak to funguje a změnili svůj přístup.
Ten poplatek za vyzvednutí bych ještě překousl, ale další obchodní praktiky už ne. Snaží se nakupovat co nejlevnější čínské šunty a pak to pod rouškou značkového zboží prodávat, zkuste si to pak reklamovat - já bych po své zkušenosti od nich už nikdy nic nekoupil. Na kterou stranu by měla být vyboulená pánev wok? Když podle mallu je prostředek vyboulený nahoru, tak je to prý ok, zkuste si co používat.
Další věcí hraničícím s podvodem jsou zkušenosti zákazníků u zboží. Není vám podezřelý, že prakticky všechny recenze jsou kladný? Já napsal na základě svých zkušeností záporné hodnocení - to se tam samozřejmě neobjevilo. Prostě lepší si najít nějakého poctivého prodejce.
Jak je tu vejs, z DX prijde zbozi gratis bez ohledu na cenu pres 1/2 zemekoule a dorazi casto driv, nez zbozi ze sousedniho mesta za 150 postovnyho ...
Z GB sem objednaval nejaky placky, vzhledem k sume byla doprava gratis, prislo me to na 1/2 nez kdybych TOTEZ koupil v CR, kde bych jeste musel platit za postovny ... lol (a to mi jeste prisly mailem predem SN k SW, abych ho moh zacit pouzivat okamzite) ...
Toz at dou cesky "obchodnici" doprdele.
Muzete si psat co chcete, realita je takova jak pisu, kolega si objednal, a zbozi nedorazilo ani po tydnu => neresil to vubec s obchodnikem, ale nechal si prachy vratit bankou. Osobne me to trochu prekvapilo, ale jeho vyjadreni bylo ze to prece neni jeho problem, kde se to ztratilo/zpomalilo/... z pozice obchodnika to prirozene neznam.
V US obecne plati, ze je to poskytovatel sluzeb (banka, operator, ...) kdo je zodpovedny za zabezpeceni svych sluzeb(a samo i vyrobku), nikoli zakaznik. Tzn, pokud dojde ke zneuziti poskytnutych prostredku (karta, telefon, ...) tak to jde za provozovatelem, nikoli za zakaznikem. A neni to rek bych ani nijak upraveno zakonem, spis je to dano jejich soudnictvim a vyroky typu "v navodu nebylo, ze mikrovlnka neni bouda pro psa".
Tudiz pokud muze nekde vzniknou nejaka skoda, musi se proti ni predevsim ochranit poskytovatel prislusne sluzby a ne to chtit po zakaznikovi, ktery prece vubec nemusi tusit, jak to funguje (a proc by vlastne mel). Kdyby zajisteni platebnich karet v US fungovalo stejne jako v CR(tedy "za vsechno muze zakaznik"), tak by je tam nikdo nepouzival.
To je omyl a zcela zasadni, takhle se mozna chovaji retardi a pripadne "socky" (lidi co 1/2 vejplaty prohulej/prochlastaj/... a pak brecej, ze franta odvedle jede uz porteti na dovolenou k mori)....
Normalni clovek nakupuje dle dopravni dostupnosti (tedy vetsi vec chce privest a nekdy i namontovat), mensi si chce vyzvednout cestou z prace, pak zohlednuje i pristup obchodnika ... a cena je sice jedno z hledisek, ale +-. Takze osobne fakt neresim, jestli si disk koupim za 2k250 nebo 2k280, kdyz v prvni variante si pro nej musim pres "pul zemekoule" a jeste zaplatim 20Kc za vydej, ve druhym sjedu vytahem a vyzvednu si ho naproti v ulici.
A obchodnik, ktery mi rika, ze odeme chce penize za to, ze sem si dovolil u nej neco koupit mi tim zaroven rika, ze o me proste nestoji => ja nestojim o nej. Uz nekolikrat sem takhle dodavatele ruznych veci zmenil(z ruznych duvodu jako reklamace, blbe kecy ...) a dotycny obchod vzdy prisel o v delsim casovem horizontu minimalne desetitisice, ktere by mel, pokud by me nenasral ...
tlak Heureka.cz na cenu je výrazný, ale různé poplatky mohou tento porovnávač poslat ke dnu. Řešením bude vznik nového porovnávače, který zahrne cenu poplatků a Heureka.cz upadne v zapomnění, nebo vytvoření nové funkce v heureka.cz, která bude srovnávat nejen nabídkové ceny, ale i ceny včetně dopravy podle zvoleného způsobu dopravy, tj. na pobočce, poštou, DHL ... a podle zvoleného způsobu zaplacení.
Další položkou v nákladech jsou průměrné náklady za reklamaci a vrácení zboží, které musí platit zákazník. V případě, že existuje zvýšené riziko reklamace/vrácení zboží (např. z důvodu nekompatibility), měl by vyhledávač umožnit i porovnání součtu nákladů na prodej, dodání a vrácení. Zákazník se pak sám rozhodne, zda je riziko vrácení zboží příliš velké (komponenty pro PC, oděvy, obuv....)
Hodne nás štve, ze se takhle skrývají poplatky, ktere pak nejdou videt na heurece. A protože to určitě štve i spotřebitele, rozhodli jsme se všem vrátit tento poplatek. Přijďte na naši prodejnu s účtenkou, na které je poplatek z mallu a my vám jej při nákupu u nás vrátíme. Váš smartstore.cz
To jsou hrozné kecy. Nelze srovnávat prodej zboží podléhajícího zkáze (ten rohlík bude druhý den tvrdý) s prodejem elektroniky.
Zkrátka pokud to mají skladem a mohou to zarezervovat, není to problém vydat. Většina shopů má v takovém případě jen omezený čas, po který to zarezervují a když si to zákazník nevyzvedne, může to dostat někdo jiný.
Náklady na fyzické pobočky pochopitelně jsou, ale je nesmyslné je tímto způsobem přenášet na zákazníky. Koneckonců když použiju ten kulhající příměr se supermarketem, tak ten má také vyšší náklady na fyzický obchod než malý obchodník, nicméně zboží v supermarketu je přesto většinou levnější, protože si své náklady umí spočítat a vědí, že se jim to vrátí na prodaném objemu.
Postovne je prilis drahe! Proc zbozi s cenou 20€ v UK obchody rozesilaji zdarma? A do CR az z Anglie dokonce jen za 50,- Kc? Kolikpak dela bezne postovne v ceskych eshopech po ceske republice? To je ten problem! A reseni mallu je klasicke ceske reseni proc motivovat zakazniky pozitivne treba tim, ze od urcite castky dostanou postovne zdarma? Ne mi jim radsi zdrazime osobni odbery :(
Je Datart market? Podle me je - prodava normalne v kamenych prodejnach, od prodluzky pres mobil a zehlicku po pracku, lednici, ...
Muzu tam prijit, ukazat na lednici a oni mi reknou "OK, mame dalsi vzadu, zaplatte si a pristavte si auto" nebo "kdy vam to mame dovezt" ... nebo "mame jen tu vystavenu, za tyden vam ji dodame" variantne muzu jit na jejich eshop, objednat si, a pak prijdu do kramu a ceka tam na me krabice ... hm?
Stejne jako zvednu telefon (taky muzu poslat mail ... ), zavolam reznikovi, ze chci svickovou, a kdyz si tam pro ni dojdu, tak ji pro me ma ... a nema s tim zadnej problem.
Kazdopadne si objednavkou zbozi na dalku zajistim, ze to zbozi ve vybranem obchode bude a bude rezervovano pro me.
Nehlede na to, ze i v CR (jake prekvapko) si muzu objednat bezny nakup vcetne dopravy az do domu v predem urcenou hodinu. A dokonce ani nemusim objednavat konkretni produkty, kdyz chci maslo, a nemam pozadavek na konkretniho vyrobce, tak mi proste dodaji nejake maslo.
No, ale Mall.cz sam od sebe pomerne vyrazne rozsiruje sortiment ve snaze vyhovet "kazdemu".
Tak si nekdo koupi vec za 98,- a celkem rozumne nechce platit treba 60,- za zaslani.
Mall.cz si vybral, protoze ma blizko vydejnu a za 0,- pri osobnim odberu to proste je vyhodne.
Na druhou stranu je plne na rozhodnuti Mall.cz si tento poplatek zavest. Nelibi se mi, ze to clovek zjisti az pri dokoncovani objednavky, melo byt to byt lepe videt uz pri vkladani do kosiku.
Osobne si myslim, ze si Mall.cz nevybral spravnou cestu, ale to ukaze cas.
Tohle muzu potvrdit z Nemecka kde ziju. Dival jsem se na vypis z banky, a nasel jsem tam polozku, ktere jsem nerozumel. Napsal jsem EMAIL (!) do banky a ten samy den mi byly penize kreditovany na ucet. Teprve o den pozdeji mi volal obchodnik, co pry se deje, ze mi prece sluzbu dodal... (Omluvil jsem se a rekl mu, at si to strhne znova).
Ale fakt si nedovedu predstavit ze by zdejsi system placeni fungoval v CR, zneuzivali by to obchodnici i spotrebitele...
jde i o nefunkčnost, nespolehlivost a rizikovost plateb po internetu.
U nás se to projevuje víc než třeba v USA jednoduše proto, že američan, když mu vypadne z kapsy stodolarovka, tak přemýšlí, jestli se má smysl pro ni vůbec ohýbat, zatímco pro lidi u nás je to několikadenní výdělek. Takže riziko vysosnutí platební karty nebo jiné ztráty peněz při internetové platbě je u nás vnímáno významněji.
Hmm, jeste se mi nestalo, ze by neco prislo dyl nez za 3 nedele, a to to vic nez tejden lezelo na celnici v praglu ... rozbityho mi jeste neprislo nic, a kdyz 2x zbozi nedodali, tak mi prislo po tydnu, ze ho nejsou schopni dodat, a samo se mi vratily prachy. Brachovi jednou zbozi poslali a jemu ani po mesici nedorazilo, tak jim to napsal a taky mu obratem vratili prachy ...
Kolegacek si tam objednal stavebnici, za 1/3 ceny za kterou byla !totozna! k mani u nas. Taky dorazila vpohode.
Takze takovy kecy si strcte nekam, bezne sem si objenaval v CR zbozi "skladem" a ani po 14ti dnech nebylo odeslano, natoz doruceno. Od ty doby v CR vyhradne na dobirku (zpozdene zasilky neprebiram) nebo s osobnim odberem.
Blbec ste tu leda vy.
Problem to vydat evidentne je, o tom je nase debata, pokud zacnete provozovat eshop s pobockami, je to jine nez eshop s centralou. Problem to je, pokud mate siroky sortiment zbozi, problem to je, pokud prodavate zbozi, ktere mate na externim skladu. Problem to je, pokud si zakaznici zvyknou u vas kupovat ponozky po kusech. Problemu je tu spousta, ze vy je nevidite, neznamena, ze neexistuji.
Jasne, tudle jsem videl starou babicku jak ji usmevavy prodavac v samosce privezl ke vchodu kosik zbozi, ktere si se slevou 10 procent objednala na webu, a pomohl ji zbozi naskladat do tasky na koleckach.
Moc se omlouvam uplne jsem to vytesnil, jak jsem se s Vama zacal minuly tyden dohadovat.
Uz toho nechejme, mate pravdu, Vy totiz mate vzdycky pravdu.
1) Ten student dělá to co chce ten nadřízený.
2) Ti lidi musí být levná pracovní síla, protože zákazník kvuli koruně sjede vsechny heureky a vytahá moudra z kde koho, hlavně zadarmo a tak tam má toho koho zaplatí. Podavače krabic.
3) Reklamace jsou taky nákladem prodejce, takže extrémně levné znamená, že manipulovací prostor na velkoryejší řešení reklamací nejsou peníze.
Ve výsledku se vše točí o penězích, každého zajímá jen co nejlevněji a co nejlepší služby, ale to má samozřejmě své meze, tak to obchodník někde zkrouhne a hle, kolenovrt hned hrčí, že se mu šahá na jeho penízky, to že může jít jinam nebo nedejbože začít ten hrozně výhodný byznys dělat sám, to ho těžko může napadnout.