Proč se stal Tomáš Čupr osobností roku v anketě Křišťálová Lupa 2011

O vítězi Křišťálové Lupy v kategorii Osobnost roku rozhodovala tradičně odborná porota. Bodový rozdíl mezi prvním a třetím místem byl letos opravdu velmi malý. Přinášíme vám komentáře vybraných porotců, kteří hlasovali pro Tomáše Čupra, Milana Fridricha a Josefa Šlerku.

Hlasovali pro Tomáše Čupra

František Grunt (Active 24)

Slevomat sice nevyužívám, ale pan Čupr si za ten humbuk, který dokázal mezi českými nakupujícími způsobit, cenu jistě zaslouží.

Alexander Doktor (Euro RSCG 4D)

Tomáši Čuprovi se u nás povedlo rozjet klon Grouponu nevídaným způsobem, a to i díky dalším okopírovaným featurám, jako je třeba kolo Bédy Trávníčka. Tím výrazně ovlivnil celý český internet a titul Osobnosti roku si proto podle mne právem zaslouží.

Jan Nehasil (LMC)

Odstartoval slevomanii v ČR a i přes nově vznikající konkurenci stále vévodí tomuto byznysu. Umí včas koupit podíl v nadějné konkurenci i sehnat kapitál na vlastní rozvoj. Tak už zbývá jen dobře načasovat prodej.

Jindřich Šaršoň (TappyTaps)

Rychlost, jakým vybudoval a nechal vyrůst firmu, je impozantní.

Ondřej Fryc (Mall.cz)

Ať si kdo chce, co chce říká, Tomáš prostě za rok rozjel Slevomat naprosto famózně.

Petr Šnajdr (Global Inspiration)

Osobnost roku je pro mne vždy velkým oříškem. Málokdy u nás zazáří hvězda, u níž člověk téměř padne na kolena. Laťka nastavená Steavem Jobsem je na naše podmínky příliš vysoko. Jelikož tuto záři mám spojenou s natolik komplexní věcí, jakou je podnikatelský úspěch, omezuje se výběr na několik kandidátů, z nichž je obtížné si vybrat. Pokud však někdo v mých očích zazářil a zazářil natolik, že se našly desítky následovatelů, pak se jím v tomto roce stal Tomáš Čupr.

David Grudl

S Tomášem Čuprem se osobně neznám, Slevomat nepoužívám, ale moc se mi líbila narozeninová párty Slevomatu v SaSaZu, kde byl tvrdý chlast zadarmo. Včetně míchaných nápojů. Tomáš Čupr je jediný z nominovaných, kdo mi zaplatil chlast, proto jsem pro něj dle nejlepšího vědomí a svědomí hlasoval.

Taky obdivuju, že Tomáš Čupr dokázal vybudovat silnou značku, kterou lze označit nálepkou „love brand“. Není vůbec podstatné, že jeho projekt vychází ze zahraničního vzoru nebo že byl v Čechách spuštěn jako první – podstatné je, co se jim podařilo vybudovat. Obklopil se týmem schopných lidí, copywriterů, grafiků a programátorů používajících nejlepší framework. Líbí se mi, že si buduje kult osobnosti :-) A dokonce obohatil český slovník o nové slovo „slevomat“, pánové a dámy, kdo z vás to má?

Hlasovali pro Josefa Šlerku

Igor Šmerda (Nokia)

Pan Šlerka pro mne zosobňuje odborníka, který se věnuje jak komerční, tak akademické oblasti způsobem, který by měl být vzorem pro ostatní. Pokud jsem zvažoval, koho zvolit z osobností v anketě, tak právě pan Šlerka mi připadal jako vhodný kandidát. V letošním roce jsem o něm hodně slyšel, byl vidět na diskuzích i konferencích a proto si myslím, že by mohl obdržet titul Osobnost roku. Nebude to oceněním jeho práce pouze v letošním roce, ale také za léta minulá i pobídkou do let budoucích.

Michal Berg (eSports.cz)

Josef Šlerka při své činnosti nezapomíná na společensky odpovědný rozměr, což si myslím, že by opravdová Osobnost roku měla dělat. Život není jen o penězích.

Tomáš Zveřina (Multimedia atelier)

Android, Linux - a "obyčejné železo". "iOS mě vůbec vůbec neláká, začínáme pro něj dělat z donucení. Ta stádnost mě neoslovuje," říká Tomáš Zvěřina.

Výrazná osobnost, která se nezaměřuje pouze na „vydělávání peněz“. Vědec. Vědci jsou prima. Kromě toho se zaměřuje na nejaktuálnější témata na rozhraní člověk a cloud.

Marek Bačo (Ataxo)

Marek Bačo

Co bych to byl za kolegu :) Navíc Josef je pro mne opravdova „brzda českého internetu“, která mě dokáže inspirovat a donutí myslet v delším a širším horizontu… ale bylo to těsné, nebýt Josef nominován, určitě bych neváhal a poslal hlas Tomiovi (ostatně loni to vyhrál Miloš Čermák) :) Disclaimer: ano, Josefa znám a fandím mu.

Janek Wagner

Josefa považuji za renesanční osobnost. Vyrostl na osmibitech, studoval leccos od divadelní dramturgie přes estetiku po informační vědy a nyní se všechny tyto znalosti a zkušenosti mixují do neuvěřitelného záběru, který mu samozřejmě přejícně závidím. A rád s ním budu spolupracovat na přípravě příštího ročníku Šrámkovy Sobotky ;-).

Hlasovali pro Milana Fridricha

Petr Kasa (Nokia)

Pro Milana jsem hlasoval proto, že v jeho osobě vidím jednoho z prvních lidi, kteří pochopili, že internet je rovnocenné medium pro šíření informací od poskytovatele ke konzumentovi, ale i obráceně. Na jeho přístupu se mi líbí, ze přemýšlí o nových možnostech rozšiřovaní stávajícího obsahu, který veřejnoprávní média vytvářejí za peníze daňových poplatníků (koncesionářů), a odděluje striktně obsah a formu jeho šíření. Ve chvíli, kdy máme prakticky veškerá veřejnoprávní média digitalizovaná, je to jen relativně malý krok, ale možná o to složitější. Milan zároveň velmi pomáhá i obecně popularizaci nových médii pro šíření obsahu (chytré telefony, tablety, internet).

Petr Laštovka (EuroRSCG)

Český internet potřebuje výrazné osobnosti jako je Milan Fridrich. Jeho ohromný přehled, výrazná a významná práce, koneckonců i kontroverze, to všechno pana Fridricha posouvá na úroveň velmi důležitého muže. Vážím si hlavně jeho odvahy posouvat veřejnoprávní médium do pozice tvůrce a inovátora.

Petr Struna (Starcom Worldwide)

Za snahu posunout ČT do 21. století, za zpřístupnění ČT na mobilních zařízeních, za možnost live streamingu.

MIF16

Tomáš Kapler (MEDIACENTRUM GROUP)

Za to, že propojení TV a Internetu neznamená jen „více na TN.cz.“

David Duroň (Vodafone)

Aktivity České televize na internetu se mi dlouhodobě hodně líbí. At už je to zpravodajský portál ČT 24 nebo přehrávače obsahu pro mobilní zařízení. Proto ode mne hlas celému on-line teamu České televize a jeho hlavě Milanu Fridrichovi.

13 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 24. 11. 2011 22:11

Školení Google Analytics

  •  
    Jak vyhodnocovat úspěšnost reklamních kampaní.
  • Jak ovládat Google Analytics a najít co potřebuji.
  • Jak měřit hodnotu objednávek z webu.

Detailní informace o školení Google Analytics »