Hlavní navigace

Prodej antivirů v roce 2005 stoupl o 14 procent

Jiří Macich ml.

Podle analytické společnosti Gartner se v roce 2005 antivirových programů prodalo v přepočtu za 90 miliard korun, o což se téměř rovným dílem postarali zákazníci z řad firem i domácích uživatelů. Prodej stoupl téměř o 14 procent. Trhu vévodí Symantec s 54 procenty. McAfee má 19 procent a Trend Micro dokonce jen 14 procent. Všichni tři tito hlavní dodavatelé na světovém trhu mají dohromady cca 87 procent. Čtvrtinový růst zaznamenal Panda Software, který i přesto opanoval pouze 3,2 procent trhu.

Podle analytické společnosti Gartner se v roce 2005 antivirových programů prodalo v přepočtu za 90 miliard korun, o což se téměř rovným dílem postarali zákazníci z řad firem i domácích uživatelů. Prodej stoupl téměř o 14 procent. Trhu vévodí Symantec s 54 procenty. McAfee má 19 procent a Trend Micro dokonce jen 14 procent. Všichni tři tito hlavní dodavatelé na světovém trhu mají dohromady cca 87 procent. Čtvrtinový růst zaznamenal Panda Software, který i přesto opanoval pouze 3,2 procent trhu.

Analytička Nicole Latimer-Livingstonová odhaduje, že zájem o bezpečnostní programy bude i nadále růst, ale hlavně poroste poptávka po komplexnějších řešeních, které v jednom balíčku nabídnou vedle antiviru třeba i nástroj proti spywaru nebo osobní firewall. Svou roli může také prý hrát vstup společnosti Microsoft na trh. (Finanční noviny)

Našli jste v článku chybu?