Česká a slovenská Telefónica prodány skupině PPF

Po čtyři roky si český i slovenský operátor ponechají značku „O2“ a zůstanou zapojeni do partnerské sítě světové Telefóniky. PPF zaplatí celkem 63,6 miliardy korun za podíl 65,9 %.

O jednáních se vědělo už nějaký čas a včera se leckde psalo na základě „věrohodných zdrojů“, že smlouva je před podpisem. Dnes je prodej oznámen oficiálně: Telefónica S. A. se dohodla s PPF Petra Kellnera na odprodeji většinového podílu na společnosti Telefónica Czech Republic. Patří k němu i Telefónica Slovakia.

Světová Telefónica posud držela na české podíl ve výši 70,8 %. Skupině PPF z něj odprodá podstatnou většinu, a sice 65,9% podíl. PPF za něj zaplatí celkem 2,467 miliardy eur (63,3 miliardy korun), a to 2,063 miliardy při dokončení obchodu (který ještě podléhá regulačnímu schválení) a zbývající 404 miliony eur jsou rozvrženy do splátek na následující čtyři roky.

Ještě v listopadu si Telefónica S. A. také odvede dividendu 260 milionů eur (6,7 miliardy korun).

Zatímco PPF musí ostatním akcionářům učinit povinnou nabídku na odkup i jejich podílů, Telefónica S. A. si prozatím ponechá zbývající 4,9 %, která patrně může prodat kdykoli, leč v souladu s blíže neupřesněnými podmínkami ve smlouvě.

Součástí smlouvy je i to, že po čtyři roky zůstane „odvětvovým a obchodním partnerem“ české a slovenské Telefóniky. Ty se sice přejmenují, ale ještě po čtyři roky budou užívat značky „O2“.

KL_NOMINACE

Telefónica S. A. se prodejem stahuje na „klíčové trhy“ — kterými pro ni Česko a Slovensko zjevně nejsou — a získává tak potřebné peníze na snížení svého dluhu. Podobně byla nucena prodat také Telefóniku v Irsku, zatímco v Německu posílila sloučením s operátorem E-Plus.

Zdroj: tisková zpráva

18 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 5. 11. 2013 15:54

Školení App Store optimalizace

  •  
    Jak dostat svou mobilní aplikaci mezi lidi
  • Jak na akvizici uživatelů mobilních aplikací na českém i světovém trhu
  • Jak správně spustit, propagovat, měřit a vyhodnotit svoji aplikaci v Google Play i v Apple App Store

Detailní informace o školení App Store optimalizace »