Hlavní navigace

Prodeji automobilů přes Internet se daří

Jiří Macich ml.

Přestože celkový prodej osobních automobilů letos v České republice klesá, počet prodejů uskutečněných prostřednictvím Internetu strmě stoupá. Platí to jak u prodeje nových vozů, tak u prodeje ojetin. Vyplývá to ze statistik jednotlivých prodejců i Sdružení automobilového průmyslu. Například přední český internetový prodejce nových automobilů Automodul.com zaznamenal od ledna do září nárůst prodeje o 60 procent. Virtuální autobazar Auto-plus hlásí nárůst prodeje o 14 procent.

Přestože celkový prodej osobních automobilů letos v České republice klesá, počet prodejů uskutečněných prostřednictvím Internetu strmě stoupá. Platí to jak u prodeje nových vozů, tak u prodeje ojetin. Vyplývá to ze statistik jednotlivých prodejců i Sdružení automobilového průmyslu.

Například přední český internetový prodejce nových automobilů Automodul.com zaznamenal od ledna do září nárůst prodeje o 60 procent. Virtuální autobazar Auto-plus hlásí nárůst prodeje o 14 procent.

Podle majitele Automodul.com Ladislava Jandy je zájem o koupi vozu po Internetu celoroční a koncem roku se zvyšuje, ovšem v běžném prodeji je největší zájem v jarním období a koncem roku.

Zajímavé je také srovnání prodejnosti jednotlivých značek. Například značka Škoda Auto, která dominuje běžnému prodeji, se těší zájmu jen čtvrtiny zákazníků nakupujících online. (Finanční noviny)

Našli jste v článku chybu?
31. 10. 2006 7:36
Dusan (neregistrovaný)
Neni az tak prekvapive, ze Skodovka na Auto Modul nema az takovy podil, kdyz na tento server jdou lide primarne kvuli sleve, kterou Skodovka poskytuje minimalni. Kdyz tam vsichni Frantici nabizeji slevy kolem dvaceti procent a i vice na nove vozy, zatimco prodejci Skodovke tak pet sedm, tak je vcelku jasne, ze ten podil nebude takovy jako u normalnich nakupu.