Hlavní navigace

Prodeji virtuálních doplňků do her se v USA daří

Jiří Macich ml.

Analytici očekávají, že zájem o virtuální zboží ve Spojených státech dále poroste. Jde o produkty typu doplňků do počítačových her, které lze rychle a jednoduše zakoupit online. Letos se tržby v této oblasti odhadují na jednu miliardu dolarů. Větší společnosti rozšiřují své působení tímto modelem, uvedl analytik Atul Bagga z ThinkEquity, podle něhož by se tržby prodejců tzv. virtuálního zboží mohly v roce 2010 ve Spojených státech zdvojnásobit. Dosáhly by tedy dvou miliard dolarů. Virtuální…

Analytici očekávají, že zájem o virtuální zboží ve Spojených státech dále poroste. Jde o produkty typu doplňků do počítačových her, které lze rychle a jednoduše zakoupit online. Letos se tržby v této oblasti odhadují na jednu miliardu dolarů. Větší společnosti rozšiřují své působení tímto modelem, uvedl analytik Atul Bagga z ThinkEquity, podle něhož by se tržby prodejců tzv. virtuálního zboží mohly v roce 2010 ve Spojených státech zdvojnásobit. Dosáhly by tedy dvou miliard dolarů. Virtuální zboží není žádnou novinkou. Popularitě se již nějaký ten pátek těší hlavně v Asii, kde zájem o něj jde ruku v ruce zejména s popularitou online her a herních konzol s přístupem na Internet.

Kromě doplňků do her jsou poměrně populární třeba i drobné samostatné hry pro Facebook a další komunitní servery. Více se zapojit chtějí i tradiční hráči počítačového průmyslu. Například herní kolos Electronic Arts v listopadu 2009 koupil za 275 milionů dolarů společnost Playfish, která se zabývá právě vývojem her pro komunitní servery. Analytici vyzdvihují skutečnost, že se virtuálnímu zboží začalo ve Spojených státech dařit v době útlumu online reklamy, takže příjmy za doplňky do her nebo speciální elektronická přáníčka přátelům na komunitních serverech mohou některým firmám kompenzovat ztráty a do budoucna tvořit ještě velmi zajímavý zdroj příjmů. (Finanční noviny)

Našli jste v článku chybu?