Hlavní navigace

„Challenge Weekend“ v Node5: pomocníci přišli tomu, kdo je dokázal přilákat

25. 1. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Celková účast na vůbec prvním „víkendu výzev“ v Node5 nebyla velká, ale některé firmy dokázaly využít příležitosti a účastníky přitáhnout, a dostalo se jim díky tomu zpětné vazby.

Nedávno jsme zvali do Node5 na „Challenge Weekend“ — šest firem vypsalo výzvy, a dobrovolníci mohli na víkend přijít pokusit se je vyřešit. Jak tento nápad nakonec dopadl, na to jsme se zeptali Petra Ocáska, který jej v Node5 uspořádal.

Jak vás napadlo udělat „Challenge Weekend“?

Vymysleli jsme ho cestou do Kyjeva, kdy jsme dumali nad tím, jak má vypadat evoluce akcí typu IPO48 či Startup Weekend, které jsou podle našeho názoru již částečně za zenitem. Takže jsme opět hledali odpověď na otázku: „Co by právě teď nejvíce pomohlo českým startupům?“

Celý ekosystém se již posunul, příležitostí na networking je tu až až a pro radu k podnikání si jen k nám přijde přes 250 začínajících firem ročně. Chybí však nové inspirativní příběhy a charismatičtí a neokoukaní hrdinové. A zkušenosti a znalosti.

Budoucí hrdiny pilně hledáme a maximálně podporujeme, to druhé chceme pomoci vyřešit právě různými přednáškami, vzdělávacími akcemi a workshopy, kde se jde více do hloubky a kde se pomáhá už pokročilejším týmům. Challenge Weekend nebo připravovaný Lean Startup Machine je částí té mozaiky.

Jak jste sehnali zúčastněné firmy? Některé jsou vaše startupy, ale jak se k vám dostali třeba Kae International Movers?

Po příjezdu jsme tu myšlenku diskutovali se všemi týmy, které se kolem nás pohybují. Ve chvíli, kdy jich více než několik málo řeklo „to se nám líbí“, uskutečnili jsme ji. Pomáháme v byznysu nejen startupům využívajícím náš co‑working a inkubátor, ale i firmám mimo — to je třeba právě příběh Kae International Movers nebo Annonce.

Challenge Weekend v Node5
Autor: Petr Ocásek

Challenge Weekend v Node5

Kolik na akci přišlo lidí?

Kromě těch, kteří patří do týmů, asi patnáct.

To je asi pod očekáváním…

Předpokládali jsme zhruba dvakrát větší zájem. Myslím, že jsme trošku podcenili propagaci a ne zcela správně vysvětlili, proč může být fajn o víkendu pracovat zadarmo s cizími lidi na cizím projektu.

Jak se akce povedla jinak?

Challenge Weekend v Node5
Autor: Petr Ocásek

Challenge Weekend v Node5

Byl to pilot, který nám měl ukázat, zda tudy může vést cesta. Zpětná vazba jak od účastníků, tak od týmů je velmi pozitivní — s výjimkou toho, že některým se nepodařilo přilákat žádného účastníka. Což je však i známka toho, že neumějí dostatečně zaujmout, neumějí sami využívat své sociální sítě a spoléhali jen na nás.

Chování týmů při takových akcích je pro nás další informace o kvalitě týmu. Ti, kdo se naučí využít každou příležitost na maximum, vyždímají z každé situace co nejvíce, to jsou ti, kteří pak na trhu mají mnohem větší šanci na přežití. Příkladem hodným pochvaly je například Marián ŠkvarekRealPadu. Takovému týmu je pak radost pomáhat, ať už s byrokracií, s byznysem nebo se sháněním investora.

Bohužel většina týmů pořád chápe startupování jako zaměstnání s velmi volným režimem. Pozorovat takový tým několik měsíců při práci nám však dává mnohem více informací než třeba půlhodinový pohovor v pořadu Den D či tři kafíčka s andělským investorem. Teď jsem vlastně vysvětlil, proč jsme se pustili s Node5 do „realitního byznysu“ (do co‑workingu)…

BRAND24

Budete chtít „Challenge Weekend“ zopakovat?

Ano. V tuto chvíli předpokládáme opakování každých šest měsíců, a příště s větším zapojením univerzit — jednou z misí Node5 je totiž motivovat studenty VŠ k podnikání a pomoci uskutečnit nadějné studentské projekty.

Ohlasy od některých zúčastněných firem

Elena Shubik, www.camcada.com, CEO:

Akce byla skvělou příležitostí potkat se s lidmi, kteří se zajímají o startupy a jsou svým pohledem zvenčí schopni nahlížet na naše výzvy i problémy zcela jinak. U startupu, který je většinou denně zahlcen prací, je toto nesmírně důležité. Nám se v průběhu víkendu podařilo vylepšit naši marketingovou strategii a najít skvělého programátora s podnikatelským myšlením, který bezvadně zapadl do našeho týmu.

Marián Škvarek, www.realpad.eu, CEO:

Za náš tým hodnotím na akci velmi pozitivně hlavně kvalitu a nápady všech pěti lidí, kteří nám přišli pomoci. V poslední době nás potkalo několik zajímavých příležitostí, od možností expanze až po nabídky investic. Díky postřehům od lidí, kteří mají dlouholeté zkušenosti s řízením a prodejem z firem jako Ness nebo DHL, se nám podařilo získat zpětnou vazbu na naše představy a jak konkrétně ty příležitosti využít. Představu o směrování firmy musíme samozřejmě mít my, ale jak tu představu exekuovat, to je občas dobré konzultovat se zkušenými profesionály — jinak se začínající podnikatel v té operativě lehce ztratí. Právě v tom byl Challenge Weekend pro nás velmi přínosný.

Lenka Černá, ANNONCE a. s., výkonná ředitelka:

Node5 Chalenge Weekend považuji za dobře investovaný čas. Vzhledem k více než dvacetileté tradici ANNONCE bylo pro nás velmi přínosné podívat se na naši značku a produkty z jiných úhlů, než jsme zvyklí, a načerpat inspiraci. Na oplátku jsme účastníkům nabídli zkušenosti, zázemí a případné financování nadějných projektů. Zahájili jsme diskusi, která bude dále pokračovat, a věřím, že povede k realizaci úspěšných projektů.

Jaroslav Slavičínský, Yeago.com:

Pro nás byl Challenge Weekend skvělou možností, jak získat nový nadhled nad Yeago.com, které budeme již zanedlouho s velkým očekáváním spouštět. Navíc zrovna hledáme programátorské posily, a není lepší způsob, jak si vybrat parťáka do týmu, než s ním strávit pár intenzivních dní a zkusit si, čeho jsme společně schopní. Děkujeme Node5 za tuto akci, byla pro nás přínosem, a doufáme, že v budoucnu se rozšíří o více týmů i talentovaných lidí, kteří uvažují o podnikání.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).