"Placený obsah je již nezvratnou realitou a řešením k spokojenosti všech" - teď ještě tu O neviditelné, ale všemocné ruce trhu. Nebo si opravdu myslíte, že je spokojen i ten, po kom se chce platit za něco, co bylo dosud zdarma? (Napadá mě extrém a to voda v Irsku - že by ty davy v ulicích masovými protesty vyjadřovaly svoji spokojenost?)
Platit má smysl za něco něco, co jinak nelze získat, což zprávy rozhodně nejsou. Já osobně si neumím představit, že by někdo mohl platit třeba takovým Lidovým novinám, Ihned, Aktualne atd.
mimo jine.. jakozto ir bych jen rad podotkl, ze zase tak masove ty protest nebyly, ze vetsina lidi vi, ze platit se musi a spise jim jde o transparentni proces nastaveni ceny, skutecne free vodu chce jen mala skupinka lidicek kolem marxisticke alliance...
takze nedobry primer protoze voda samozrejme zdarma neni, stejne se na vsemozne cisticky apod muselo davat z jinych dani
Jakmile se začne platit, přestane mít smysl vydávat noviny na internetu, protože budou mít velmi malý dosah a reklama ztratí účinnost, protože nikdo nebude mít předplaceno více než jedny noviny a tím pádem, pravděpodobnost, že ho stejná reklama zasáhne vícekrát bude snížena a s tím bude klesat i účinnost reklamy. A noviny jsou reklamy názorů na realitu. Kolik webů si předplatíte? 10, 20, 100, 1000 ?
A budete tento osvědčený televizní model dlouhodobě fungovat i nadále? Já tady vidím u mladší generace značný odliv od klasického TV vysíláni. Omladina typicky nečeká na film několik let, až se objeví v TV, ale vzhlédne ho hned po vydání stažený z internetu. Místo placení reklamou platí za kredit na ulož.to a podobně, takže taky svým způsobem odliv k placenému obsahu.
Pokud by teplo mohlo být reklamním nosičem, mohlo by se poskytovat zdarma a mohlo by být placené reklamou. Taky teplo je de facto elektromagnetické vlnění, tím se od TV, nebo internetu na jejichž konci je světlo viditelného spektra nijak neliší. Ale vlastnosti elektromagnetického záření přenášející teplo neumožňují do něj reklamu zakódovat. Proto tento model nelze použít. Jinak reklama v přírodě není nic neobvyklého. První reklamní bilboardy byly první květy, které se objevily, jsou datovány do křídy v druhohorách.