Zřejmě jste toho zatím málo neslyšel o VoIP technologii (čímž není myšlen Skype), o jejichž operátorech tu převážně byla řeč a kterou můžete klidně používat například přímo ve svém notebooku, čímž se v kombinaci s mobilem dostanete snadno na polovinu nákladů za hovorné? V tomto případě totiž už není internet nadstavbou telefonní linky (jako třeba u ADSL nebo dial-upu), ale "linka" je zajímavým doplňkem internetu na jakékoliv kvalitnější platformě (narozdíl od Skypu se ale dá snadno provozovat i bez zapnutého počítače), a to i s jistou mírou mobility...
No a ideální kombinací je pak chytrý mobil s wi-fi, v rámci níž lze provozovat SIP - dnes ještě relativně drahá vymoženost, ale za pár let zřejmě stejně běžná jako je dnes v mobilu foťák.
BTW - námitka nepohodlnosti shánění téhož člověka na několika číslech výhledově při použití eNUM také neobstojí, ale to je momentálně zatím spíš opravdu pro fajnšmekry (na vysvětlenou - voláte někomu na jeho číslo mobilu, ale on ve skutečnosti díky eNUMu hovor vyzvedne na svém SIP čísle a vy dokonce nevědomky platíte jako za hovor na "pevnou", což může být při odchozím hovoru rovněž ze SIP čísla buď daleko méně, nebo dokonce nic!).
Já naopak téměř z mobilu nevolám. Mám voip a jsem navýsost spokojen. Volání je téměř zadarmo (no a teď to bude ještě lepší) a u mobilu mám naopak po roce problém provolat u předplacenky těch minimálních 200 Kč (O2). Konečně používání mobilů je umělá záležitost a kromě několika speciálních případů je v podstatě zbytečný. Určitě nepotřebuji volat např. z Kauflandu manželce jestli mám koupit ten sýr, který o 1,50 Kč zlevnili.
VoIp určitě nelze považovat za mobilní telefonování. VoIP je typ pevné linky. Dokonce bych řekl, že dnes velká část institucí používá VoIP.
Co se týká přesměrování, tak náklady samozřejmě nenese volající, ale přesměrovávaný. Jinak by to byla dost tragedie.
Minulý rok 2 hovory,letos ani jeden.Nebýt internetu,pevnou nepotřebuji.Jeden čas jsem měl Wi-fi internet,stále to nefungovalo,neustále jsem byl omezován limitem dat a pod. ,přešel jsem zpět na O2.
Klasická pevná linka je už dávno mrtvá - jediné, co drží pevné linky je ADSL, případně IPTV.
Jinak nevidím jedinou výhodu klasické pevné linky oproti mobilu :-(
Navíc hlavní důvod úpadku pevných linek, když ponecháme stranou cenu, tak je její "neosobnost". Volám-li na pevnou, nevolám v podstatě nikdy konkrétního člověka, ale pouze konkrétní dům nebo byt. Teprve až to někdo zvedne, musím mu říct, že bych rád mluvil s tím a tím člověkem...
Naopak mobil je v dnešní době velice osobní věc a volám-li někomu na mobil, dovolám se přímo jemu a téměř vždy mi to zvedne.
Sám mám jak mobil, tak pevnou linku (kvůli ADSL), ale za celou dobu, co ji mám (asi tak 7 měsíců) jsem na ni neměl jediný hovor příchozí ani odchozí.
To je naivní představa člověka, který neví jak to funguje v obchodních a jiných organizacích. Pevná mrtvá není a nebude právě pro účely, kdy nevoláte konkrétního člověka, ale službu nebo instituci.
Pevnná není mrtvá z více důvodů, než jen ADSL (naopak IPTV do těch důvodů nepočítám), ale pokud si Telefonica neuvědomí, proč jí zákazníci utíkají, může se mrtvou stát.
Mobil má relativní výhodu přímé dostupnosti volaného, ale to bude platit do té doby, než si lidé uvědomí, že jsou jen otroky svého telefonu.
každý má právo na názor. Realita je však taková, že sečtete-li pevné telefony O2, GTS, ČRa, ČD-T a cca 250-ti VoIP sítí, vyjde jako součet skoro 3,5 mil. tel. čísel, což je vcelku nevelký úbytek proti 4 mil. Kč ve 2. pol. 90. let.
Firmy a organizace nadále chtějí pro své vnitřní potřeby používat pobočkové ústředny napojené na pevné sítě. V řadě případů existuje reálná potřeba nevolat konkrétního člověka ale konkrétní místo (např. lékaře, autoservis, finanční úřad, ...).
Ceny volání z mobilů jsou navíc stále podstatně vyšší než ceny volání z pevné, a to bere v úvahu velká část populace.
Názor, že "pevná je mrtvá" navíc slýchám už nejméně 5 let a stále nějak neumřela. Možná tomu jenom nerozumím :-)