Publero: Lidé si zvykli číst digitálně, nejprodávanější jsou Haló noviny

„Digitální trafika“ Publero za loňský rok více než ztrojnásobila jak počet titulů, tak počet registrovaných zákazníků.

Publero vydalo výroční zprávu, v níž dovozuje, že jeho digitální šíření novin a časopisů se na trhu prosadilo. Uvádí totiž, že za rok 2012 více než ztrojnásobilo počet registrovaných uživatelů i počet šířených titulů. 

V lednu 2012 mělo Publero podle zprávy 12 000 uživatelů — pro leden 2013 uvádí 41 000. Mobilní čtečky pro iOSpro Android si dohromady stáhlo už 11 000 lidí. Počet dostupných titulů překročil 430, a to už od 158 vydavatelů.

Malí vydavatelé byli podle zprávy rychlejší, zatímco velcí spíše váhali. Větší počet vydavatelů se dal tímto směrem vývoje přesvědčit až v druhé polovině roku — na grafu vidíme skokový nárůst dostupných titulů v té době.


Autor: Publero

Zároveň však Apple zdražil nákupy v App Store, a to zpomalilo růst titulů zakoupených přímo z aplikace a více lidí se přesunulo k nákupům na webu Publera.

Zákazníci prý upřednostňují dobíjení kreditu do zásoby. Dobíjeli si v průměru 228 korun na jeden převod; nejčastější způsoby platby jsou platební karta a SMS.

Uživatelé mají ve svých knihovnách uložena v průměru čtyři vydání, ale nejvyšším zaznamenaným počtem je 264 vydání v knihovně. Celkem mají uživatelé uloženo přes 160 000 vydání.

Content

A které tituly se prodávají nejvíce? Kupodivu vedou Haló noviny, a například český Forbes je až dvanáctý.


Autor: Publero

V roce 2013 očekává Publero silnější zastoupení Androidu a větší zájem o čtení přímo na mobilních telefonech. Implementaci interaktivního HTML5 zatím zvažuje, spolu s vydavateli. Příprava by byla pro vydavatele nákladnější, a není zatím ani dostatečně vyřešeno zabezpečení obsahu.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 8. 4. 2013 14:52
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení Základy online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  •  
    Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o školení Základy online marketingu »