Putin nařídil tajné službě posílit ochranu Ruska proti kyberútokům

Ruská FSB dostala za úkol vytvořit systém, který by dokázal odhalovat a předcházet kybernetickým útokům. Prezident Putin tak reaguje na zjištění antivirové firmy Kaspersky.

Tento týden vyšlo najevo, že ruský prezident Vladimir Putin nařídil tamní tajné službě FSB, nástupci sovětské KGB, aby posílila ochranu země proti kybernetickým útokům. Putin požaduje, aby FSB vytvořila systém, který dokáže takové útoky odhalovat, ale hlavně bude schopný jim v co největší možné míře předcházet. Tajná služba současně dostala za úkol zintenzivnit v této oblasti spolupráci s ostatními státními orgány a zahraničními zpravodajskými službami.

Putin podepsal prezidentský dekret 15. ledna, tedy den poté, co ruská antivirová společnost Kaspersky Lab oznámila, že odhalila malware s názvem Rudý říjen (Red October), který měl minimálně v průběhu posledních pěti let napadat počítačové sítě zejména diplomatických, vládních a výzkumných institucí a umožnit útočníkům získat z těchto sítí důvěrné informace či autorizační údaje pro tajné počítačové systémy. Špionáž cílila především na východní Evropu, země bývalého Sovětského svazu a Střední Asie.

Z napadených systémů byly odcizovány informace v souborech s těmito koncovkami: txt, csv, eml, doc, vsd, sxw, odt, docx, rtf, pdf, mdb, xls, wab, rst, xps, iau,  cif, key, crt, cer, hse, pgp, gpg, xia, xiu, xis, xio, xig, acidcsa, acidsca, aciddsk, acidpvr, acidppr, acidssa. Zvláštní pozornost zaslouží koncovky „acid*“, které, jak se zdá, souvisí s tajným softwarem „Acid Cryptofiler“, jejž využívá hned několik významných organizací včetně Evropské unie a NATO.

UX16

Firma Kaspersky Lab už v minulosti s ruskou tajnou službou v boji proti kybernetickým útokům spolupracovala.

Zdroj: RIA Novosti

Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »