Quora stále chce, abyste se registrovali, pokud chcete vidět její obsah

Quora se v posledních týdnech stala terčem ostré kritiky a dá se říci, že oprávněně. Nutno registrace a přihlášení pro přístup k obsahu je problematická.

Quora – www.quora.com – ještě před několika týdny umožňovala přístup k obsahu komukoliv. Hodilo se to zejména v okamžiku, kdy jste hledali v Google a výsledek se nacházel právě na Quoře. Vše je ale jinak, Quora sice svůj obsah nechává indexovat Google, ale pokud se k němu opravdu chcete dostat, musíte se zaregistrovat a přihlásit. Případně, začít používat jejich aplikaci.

V mém případě to několikrát vedlo k tomu, že jsem odpověď šel hledat jinam, a to i přesto, že na Quora.com mám už dlouhou dobu účet – ke kterému už si  ale nepamatuji, jak se přihlásit, a zdržovat se s řešením tohoto problému se mi nechtělo. Osobně jakékoliv zamykání obsahu podobným způsobem považuji za kontraproduktivní – a to i přesto, že chápu, proč to Quora dělá. Domnívají se, že založením účtu získají další nové uživatele, kteří budou aktivními uživateli. Tj. nejenom pasivně využívat „znalostní bázi“ na Quora.com, ale pomáhat ji vytvářet. Jenže i zde je to poněkud kontraproduktivní – osobně nevidím příliš důvod, proč vytvářet (zdarma vytvářet) nějaký obsah, když jej Quora.com uzamkne a neumožní k němu veřejný přístup.

Quora.com si po týdnech protestů a kritických komentářů v médiích je zjevně vědoma problému. Svědčí o tom i Making Sharing Better od Marca Bodnicka. V jeho vyjádření se samozřejmě dozvíte, že tato omezení jsou pro Quoru důležitá, aby mohla „sdílet a růst světové vědomosti“. A také se dozvíte, co všechno můžete na Quoře udělat, aby obsah byl veřejně dostupný. Paradoxně toho můžete docílit například tím, že budete poskytované odpovědi sdílet na sociální sítě či blogy.

A ještě absurdnější je to, že pokud někdy narazíte na Quoře na znepřístupněný obsah, tak stačí přidat „?share=1“ coby parametr do adresy. A rázem bude vše přístupné. Aniž byste se museli registrovat a přihlašovat. 

UX16

Mně osobně to přijde jako zcela absurdní. Ale třeba mi něco uniká. A Quora.com využívá nějaký geniální trik, který jim umožní tímto způsobem zázračně růst.

Quora.com návštěvnost (Zdroj: Compete.com)

Quora.com návštěvnost (Zdroj: Compete.com)

PS: Graf návštěvnosti o růstu aktuálně příliš nesvědčí.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 15. 2. 2013 14:29
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »