Hlavní navigace

Raiffeisenbank a problémy s mobilními klíči u Vodafonu

Jiří Macich ml.

Včera jsme vás informovali, že Raiffeisenbank upouští od internetových elektronických klíčů (IEk) pro přístup k internetovému bankovnictví, na které byli zvyklí někteří klienti někdejší eBanky. Raiffeisenbank však kvůli údajně malému zájmu o IEk nadále tento systém přihlašování nebude podporovat a svým klientům nabízí přechod na jiné autentifikační mechanismy: mobilní nebo osobní klíč.

Včera jsme vás informovali, že Raiffeisenbank upouští od internetových elektronických klíčů (IEk) pro přístup k internetovému bankovnictví, na které byli zvyklí někteří klienti někdejší eBanky. Raiffeisenbank však kvůli údajně malému zájmu o IEk nadále tento systém přihlašování nebude podporovat a svým klientům nabízí přechod na jiné autentifikační mechanismy: mobilní nebo osobní klíč.

test 3

Poměrně pikantní je proto slabší chvilka, kterou si dnes vybral systém přístupu k online bankovnictví přes mobilní elektronický klíč. Na přihlašovací stránce se dnes některým klientům zobrazovala tato informace: Je nám líto, ale mobilní operátor Vodafone řeší problém s doručováním SMS. Přihlášení prostřednictvím mobilního elektronického klíče tak pravděpodobně v síti Vodafone bude neúspěšné. Prosíme, opakujte přihlášení později. Problémy s dostupností internetového bankovnictví se v poslední době nějak začínají množit. Nedávno například mělo větší výpadek přímé bankovnictví Komerční banky, o čemž jsme vás také informovali. (screenshot)

Doplnění 15:25: Tiskový mluvčí Raiffeisenbank nám k předešlému textu poslal následující reakci: Jak v článku správně píšete, jednalo se o problém Vodafone, nikoli Raiffeisenbank! Problém s přihlašováním tedy měli všichni klienti všech bank na trhu, kteří využívají pro přihlášení síť Vodafone. Nejedná se tedy o problém s dostupností internetového bankovnictví Raiffeisenbank ani jiné banky, ale o problém Vodafone, uvedl pro Lupu Tomáš Kofroň.

Našli jste v článku chybu?
9. 8. 2008 20:34
uživatel si přál zůstat v anonymitě
mbank nebo fio, to je snad jasne ne... a misto vodafone treba ufona.
9. 8. 2008 10:21
Dave (neregistrovaný)
V pondělí odpoledne nebyl vůbec funkční web RB.cz. Kupovali jsme auto a protože jsme byli my i prodejce klienti bývalé ebanky, platbu jsme chtěli provést online. Bohužel to nešlo (cca od 16-18pm) a tak jsme strávili přes hodinu na pobočce RB, kde nás obsluhovala nicnechápající důchodkyně hledající každě písmenko na klávesnici. Z RB odcházíme, rád si nechám poradit kam.