Hlavní navigace

RapidShare získává domény porušující jeho ochrannou známku

Jiří Macich ml.

Provozovatelé internetové úschovny souborů RapidShare získali do držení více než dvě desítky domén, které ve svém názvu zneužívaly ochranné známky „RapidShare“. Na seznamu získaných domén figuruje například music-rapidshare.com, rapidshareprime.net, rapidshare-catalog.com, full-rapidshare.com, easyrapidsharedownloads.com, rapidsharese.com, rapidshare-provider.com, rapidshare-free-download.com, rapidshare-premium.com, whatsrapidshare.com, rapidshare-deposit.com, rapidshare-accounts.net,…

Provozovatelé internetové úschovny souborů RapidShare získali do držení více než dvě desítky domén, které ve svém názvu zneužívaly ochranné známky „RapidShare“. Na seznamu získaných domén figuruje například music-rapidshare.com, rapidsharepri­me.net, rapidshare-catalog.com, full-rapidshare.com, easyrapidshare­downloads.com, rapidsharese.com, rapidshare-provider.com, rapidshare-free-download.com, rapidshare-premium.com, whatsrapidsha­re.com, rapidshare-deposit.com, rapidshare-accounts.net, atrapidshare.com, rapidsharepre­miumaccounts.com nebo rapidsharedow­nload.org. Provozovatelé služby RapidShare si na jejich dosavadní držitele stěžovali u World Intellectual Property Organization (WIPO).

Přestože řadu domén nakonec společnost RapidShare AG získala, některým stížnostem nebylo vyhověno: to u domén, které obsahovaly pouze slůvko „rapid“. Zmíněné slovo je příliš obecné. RapidShare kromě získání řady zajímavých domén opět poslal vzkaz zábavnímu průmyslu, že on není ten špatný, kdo chce vydělávat na nelegálních kopiích filmů, hudby nebo her. Přestože právě kvůli tomuto obsahu si mnozí uživatelé předplácí prémiové účty, tak RapidShare se v posledních měsících vůči takovým uživatelům hodně hlasitě vymezuje. Nejde snad ani tak o obavy z dalších žalob (v posledních kauzách byla firma úspěšná), ale o zájem podnikat společně se zábavním průmyslem v oblasti distribuce obsahu za poplatek. (TorrentFreak)

Našli jste v článku chybu?
20. 7. 2010 10:52
Řekněme si upřímně, že RapidShare je jen důkazem, že na obsahu se dá vydělávat, když máte limitně nulové pořizovací náklady na jeho vytvoření. Prodávat stažení filmu za řekněme 2 Kč je hezké a dá se na tom vydělat, ale hlavně za předpokladu, že jste ho za stávajících podmínek na trhu nemusel vyprodukovat. Jinak těžko.
20. 7. 2010 9:42
Honzasl (neregistrovaný)
RapidShare(TM)je důkazem, že lidé jsou ochotni platit za umělecká díla, za muziku, za filmy, za knihy apod. Ale jsou to ochotni dělat jen, pokud je to: - levné (levnější než DVD z Levných knih) - pohodlné (platební karty, PayPal, SMS) - bez autorských ochran (přehraju si to kdekoli, na čemkoli, neomezeněkrát) - je dostupný premiový obsah a minoritní produkce (staré filmy apod.)