Hlavní navigace

Redaktor MediaFaxu "omylem hacknul" oficiální web města Brna

Patrick Zandl

Je to na první pohled poněkud spletitý příběh. Město Brno se rozhodlo, že povznese svou identitu na úroveň jiných evropských velkoměst, což realizovalo volbou sloganu Žít Brno. Skupina blíže neurčených osob dospěla k názoru, že tato aktivita je zvláštní a rozhodla se parodovat ji na webové adrese, kterou si k tomu zaregistrovala, tedy www.zitbrno.cz, kde vydává parodické články k brněnské metropoli, nutno poznamenat, že autorsky zajímavé a na úrovni.

Je to na první pohled poněkud spletitý příběh. Město Brno se rozhodlo, že povznese svou identitu na úroveň jiných evropských velkoměst, což realizovalo volbou sloganu Žít Brno. Skupina blíže neurčených osob dospěla k názoru, že tato aktivita je zvláštní a rozhodla se parodovat ji na webové adrese, kterou si k tomu zaregistrovala, tedy www.zitbrno.cz, kde vydává parodické články k brněnské metropoli, nutno poznamenat, že autorsky zajímavé a na úrovni.

Dnes v poledne byla rozeslána tisková zpráva, tvářící se jako tisková zpráva brněnského magistrátu začínající touto informací:

Neznámí hackeři v úterý napadli oficiální webové stránky města Brna, www.brno.cz, a vytvořili na něm zesměšňující stránku platformy Žít Brno, www.brno.cz/zit­brno. Město Brno se od této stránky distancuje – i nadále je jedinou oficiální stránkou platformy Žít Brno stránka www.zitbrno.cz.

Tn.cz vydává zprávu o hacku brněnského webu

Tn.cz vydává zprávu o hacku brněnského webu

MediaFax se pokusil zprávu podle vlastního tvrzení ověřit a vydal ji na webu. Jenže zprávu ve zkutečnosti zjevně odeslali lidé kolem serveru ŽítBrno.cz, což ovšem není oficiální web aktivity, ale ona parodická stránka. Proto také to zmatení. MediaFax zjistil, že tiskové oddělení magistrátu s k emailu nehlásí, závěr z toho ale nevyvodil ani pohledem na web ZitBrno.cz. 

Hacku se tedy nakonec dopustil spíše redaktor MediaFaxu, protože veškerý provoz na „žít Brno“ přesměroval na podvrženou stránku.

A informace už má svou dohru. Zprávu převzala TV Nova, jíž je MediaFax dceřinkou a vydala ji, v neméně zmatené podobě a s tvrzením, že hackeři zesměšnili Brno. Zřejmě ho skutečně zesměšnili, nicméně poněkud jinak, než jak tvrdí TV Nova. 

START17

Stránky ŽítBrno.cz jsou na Tn.cz opět presentovány, jako oficiální stránky města Brna. 

Ještě uvidíme, jakou a zda bude mít žertík dohru, až informace probublá k magistrátu Brna – a zda i ve skutečnosti, nejenom ve falešné tiskové zprávě, budou létat trestní oznámení.

Našli jste v článku chybu?