Hlavní navigace

Výkonný ředitel Google má pochybnosti o zpoplatnění zpravodajských webů

Martin Vyleťal

Eric Schmidt, výkonný ředitel společnosti Google, která ve středu spustila experimentální službu FastFlip a to dokonce i v mobilní verzi, včera prohlásil, že zpoplatnění obecného zpravodajství tak, jak to plánuje mediální magnát Rupert Murdoch, se vydavatelům s největší pravděpodobností nepodaří prosadit.

Eric Schmidt, výkonný ředitel společnosti Google, která ve středu spustila experimentální službu FastFlip a to dokonce i v mobilní verzi, včera prohlásil, že zpoplatnění obecného zpravodajství tak, jak to plánuje mediální magnát Rupert Murdoch, se vydavatelům s největší pravděpodobností nepodaří prosadit.

Schmidt přitom argumentuje tím, že na Internetu je v současné době k dispozici ohromné množství bezplatného obsahu. Zdá se, že se jako někteří komentátoři domnívá, že zpoplatnění některých zpravodajských webů povede k odlivu jejich čtenářů ke konkurenci, která se k takovému kroku neodhodlá. Podle Schmidta je prostor ke zpoplatnění pouze v oblasti specializovaného obsahu.(Reuters)

Našli jste v článku chybu?
18. 9. 2009 20:16
Běžné zprávy, které nabízí i ostatní zpravodajské servery, ty určitě zpoplatňovány nebudou, ale unikátní obsah bude zpoplatňován i na zpravodajských serverech. Myslím si, že Murdoch dobře vystihl dobu, kdy chce zpoplatňování zavádět. Pokud jej i dobře provede, bude úspěšný. Netvrdím, že jsem z tohoto vývoje zrovna nadšen, ale z pohledu vydavatelů mu rozumím. A rozumím i Google, že se mu to nelíbí, jelikož placený obsah znamená méně reklamy a ze zprostředkování reklamy Google žije. Osobně si my…