Hlavní navigace

Registr vozidel sice funguje, úředníci se ale stále potýkají s občasnými výpadky a chybnými údaji

Martin Vyleťal

Dnes ráno problematický Centrální registr vozidel na přepážkách naběhl, ale brzy opět začal kolabovat. V České televizi to potvrdil náměstek ministra dopravy Ivo Toman. Systém podle něj začal padat po půl deváté v Praze, potíže pak potvrdila Ostrava i Brno.  Registr začal sice mezi desátou a jedenáctou dopoledne znovu fungovat, neznamená to však, že je jeho chod bezproblémový. Například v Ostravě se úředníci stále potýkají s občasnými výpadky a hlavně musí opravovat velké množství chybných…

Dnes ráno problematický Centrální registr vozidel na přepážkách naběhl, ale brzy opět začal kolabovat. V České televizi to potvrdil náměstek ministra dopravy Ivo Toman. Systém podle něj začal padat po půl deváté v Praze, potíže pak potvrdila Ostrava i Brno. 

Registr začal sice mezi desátou a jedenáctou dopoledne znovu fungovat, neznamená to však, že je jeho chod bezproblémový. Například v Ostravě se úředníci stále potýkají s občasnými výpadky a hlavně musí opravovat velké množství chybných údajů.

test 3

V současné době, kdy došlo ke sladění provozu centrálního registru, jednak s schengenským informačním systémem a se systémem pátrání po vozidlech ministerstva vnitra, dochází k občasným výpadkům v systému. Nebylo například opakovaně možno z důvodu konzistence dat některá vozidla dohledat. V případě zadávání nových vozidel není možno plynule pokračovat dále z toho titulu, že základní technické parametry vozidel musíme detailně kontrolovat. Padesát procent z nich musíme opravovat v základních datech, jako jsou rozměry a další parametry motorových vozidel, uvedl pro polední zprávy České televize Dalibor Mozdřeň, vedoucí dopravně správních činností ostravského magistrátu.

Zdroj: ČT

Našli jste v článku chybu?
25. 7. 2012 20:06
x (neregistrovaný)

Mno jelikoz sem pro ne nejakou dobu spravoval DB zakazniku, a tohle byla vec, kterou sme znich par let pacili .... proste nebyli schopni autorizovat VIN zadneho sveho auta. Nadto to bylo tak, ze informace ve VIN (napr model) mohly pri stejnem znaku(cich) znamenat neco jineho, prave podle roku vyroby. Priklad (vycucany, ale odpovidajici) 9C mohla byt 206 nebo taky 606 ... Celkove se uspesnot urcovani modelu (o dalsich vecech ani nemluve) z VINu pohybovala kolem 70-80%, coz mi teda prijde celkem t…

25. 7. 2012 17:40
tdvorak (neregistrovaný)

To se mi nějak moc nezdá. VIN je standardizované a většina novejších aut v něm má slušně uvedené minimálně informace o výrobci a modelovém roku. Na pozicích 10-17 uvádí výrobce jedinečné číslo v rámci svého číslování. Musí zajistit, že jedinečné opravdu je (a tudíž vědět, které už přidělil). Často v něm navíc zakóduje informaci o typu, výbavě, motorizaci a pod. To, že není schopen někdo říct, jestli to auto bylo vyrobeno nebo ne je způsobeno jen tím, že nemá dostatek informací od výrobce. U star…