Hlavní navigace

Registrace zdarma jsou cestou do pekla

29. 7. 2004
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Také vás štvou všechny ty hlášky typu "Pro bezplatný přístup k naší webové stránce vyplňte prosím tento jednoduchý registrační formulář" (obyčejně následuje dvacet třicet položek…)? Také vás rozčilují odkazy, za nimiž je v závorce uvedeno "Registrace zdarma nutná"?

Také vás štvou všechny ty hlášky typu „Pro bezplatný přístup k naší webové stránce vyplňte prosím tento jednoduchý registrační formulář“ (obyčejně následuje dvacet třicet položek…)? Také vás rozčilují odkazy, za nimiž je v závorce uvedeno „Registrace zdarma nutná“?

Při browsení Internetem na ně narazil patrně každý. Nejcitelnější je jejich nasazování na zpravodajských serverech, kam člověk chodí poměrně často. Asi nejznámější „registration required“ webová stránka jsou The New York Times.

Vydavatelé chtějí většinou obecné informace, jako jméno a emailovou adresu. Ti vlezlejší se nestydí zeptat na pohlaví nebo výši mzdy. Tvrdí při tom, že tyto údaje potřebují kvůli prodeji reklamy.

Avšak každý, kdo někdy vyplňoval podobný webový formulář, ví, jakou asi taková čtenářská databáze může mít sociodemografickou hodnotu: jméno: aaa; příjmení: bbb; emailová adresa: aaa@hotmail.com…

Kdyby člověk alespoň mohl ve všech případech používat stejné jméno a heslo! To však může být jednak obsazené a jednak se vám někteří vydavatelé snaží situaci zkomplikovat. Tu vyžadují hesla „ne kratší než šest a ne delší než osm znaků“, tu chtějí kombinace písmen a čísel.

Jak tedy bude pohár trpělivosti nejrůznějších lidí přetékat, budou možná stále častěji vznikat služby, jako je BugMeNot.com.

BugMeNot.com je služba, která obsahuje přístupová jména a hesla k takřka 18 tisícům webových stránek. Jednoduše zadáte do hlavního a jediného formuláře na titulní straně URL a zobrazí se vám jméno a heslo. Nabízí dokonce i rozšíření pro Internet Explorer a Mozillu.

I to však přece jen vyžaduje od uživatele nějaké úsilí.

Jsou to však sami vydavatelé, kdo by si měl uvědomit, že „nutné registrace zdarma“ jsou cestou do pekla.

BRAND24

Stačí si totiž uvědomit, že vydavatelé ve skutečnosti nejsou těmi, kdo kontroluje informace na Internetu. Jsou to vyhledávače. Kdykoli uživatel cokoli na Internetu hledá, se stále větší pravděpodobností to hledá prostřednictvím vyhledávače. A je celkem jedno, zda je to obecná informace či aktuální událost.

A nyní kontrolní otázka: Indexují vyhledávače články vyžadující registraci?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Score => Lupa.cz => M&W => Advertures => McCann Prague => Leagas Delaney Hamburg / Prague => Dark Side => [?]

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).