Názory k článku
Registrace zdarma jsou cestou do pekla
Marconi (neregistrovaný)
29. 7. 2004 8:25
Nový
Microsoft .Net Passport
celé vlákno
Mozna tohle chtel Microsoft vyresit zavedenim .Net Passportem (.Net Messangerem). Clovek ma preci jenom moznost browzdat po sekcich Misrosoftu a nemusi se porad prihlasovat.... Je jenom skoda ze je to omezeno na MS produkty a ze tuto sluzbu podporujou jen Microsofti spratelene servery (tahle sluzba ale jde nejspis uz taky do kopru viz. http://www.passport.net/Directory/Default.asp?PPDir=C&lc=1029)
Lukáš Lánský (neregistrovaný)
29. 7. 2004 9:52
Nový
Re: Microsoft .Net Passport
celé vlákno
No, přihlašování skrze Passport si může zařídit každý webmaster, pokud pracuje skrze ASP.NET, tam je to jedna ze standardních módů přihlášování... Takže to není nějak omezené na MS a jeho přátele.
sartori (neregistrovaný)
29. 7. 2004 10:36
Nový
Re: Microsoft .Net Passport
celé vlákno
"pokud pracuje skrze ASP.NET"
Jan Kotek (neregistrovaný)
29. 7. 2004 11:31
Nový
Re: Microsoft .Net Passport
celé vlákno
No a ostatni se mohou zapojit do projektu Liberty Alliance - take zde se jedna (stejne jako u MSPassportu) o system pro spravu distribuovane identity. Anebo postavit (a provozovat) vlastni system treba na bazi otevrenych standardu (viz SAML, XACML a podobne).
martin (neregistrovaný)
29. 7. 2004 8:39
Nový
nekde registrace je nutna
celé vlákno
osobne se s autorem clanku ztotoznuji pouze v bode, ze registraci je moc az zbytecnek.
Dle meho nazoru se vydavatele "neznazi pouze kontrolovat obsah", ale monitorovat si ctenarskou zakladnu a mit moznost pripomenout se treba emailem s nejakou zajimavosti a pod..
Takze zrovna problem registraci vidim v oblasti snahy o zyvseni prijmu (at uz jako primy kanal nebo jako neprimy moznosti agrumentace, kolik a jakych mame ctenaru).
Dle meho nazoru se vydavatele "neznazi pouze kontrolovat obsah", ale monitorovat si ctenarskou zakladnu a mit moznost pripomenout se treba emailem s nejakou zajimavosti a pod..
Takze zrovna problem registraci vidim v oblasti snahy o zyvseni prijmu (at uz jako primy kanal nebo jako neprimy moznosti agrumentace, kolik a jakych mame ctenaru).
tomasgn (neregistrovaný)
29. 7. 2004 8:52
Nový
Re: nekde registrace je nutna
celé vlákno
mit moznost pripomenout se treba emailem s nejakou zajimavosti = mit moznost rozesilat spam >-#
noname (neregistrovaný)
29. 7. 2004 9:46
Nový
částečný souhlas
celé vlákno
částečný souhlas, pakliže se jedná o registrace pro získání obsahu. Nicméně s registracemi pro added-value služby (což může být různé - možnost přispívat do komentářů, vypnutí reklamy atd.) je registrace myslím dobrým způsobem.
Myšel (neregistrovaný)
29. 7. 2004 10:03
Nový
Re: částečný souhlas
celé vlákno
Nechcete doufám tvrdit, že by se po zavedení nutnosti registrace pro příspěvky do diskuse třeba na idnes.cz zvýšila kvalita příspěvků? :o)))
sartori (neregistrovaný)
29. 7. 2004 10:39
Nový
Re: částečný souhlas
celé vlákno
neni. ve sve dobe me s tim stvaly novinky.cz, a jelikoz ucet na 'neznam.cz' nechci a nepotrebuji, vytvarel jsem si pro kazdy komentar ucet novy. pak me to ale prestalo bavit a od te doby proste neprispivam.
David Nebeský (neregistrovaný)
29. 7. 2004 10:46
Nový
Registrace a vyhledávače
celé vlákno
Odpověď na kontrolní otázku zní: jak kdy a jak kde. Každému se určitě již stalo, že odkaz z Googlu vedl na stránku, k jejímuž přečtení byla nutná registrace. Ono přece není žádným problémem z povinnosti registrovat se vynechat IP robotů.
Petr Kadlík (neregistrovaný)
29. 7. 2004 11:16
Nový
Re: Registrace a vyhledávače
celé vlákno
Jo, to jsem taky uz parkrat zazil. Ale potom podle me registrace ztraci vyznam - protoze clanek ktery si normalne neprectu bez registrace si muzu precist z 'nahledu' vyhledavace. Vyznam registrace pak klesa jen na obycejnou buzeraci poctivych navstevniku.
Registrace ma vyznam jen kdyz prinasi ctenarum nejakou pridanou hodnotu, nejake funkce navic. Coz se ale deje jen v minimu pripadu :-(
Registrace ma vyznam jen kdyz prinasi ctenarum nejakou pridanou hodnotu, nejake funkce navic. Coz se ale deje jen v minimu pripadu :-(
Jaromír (neregistrovaný)
29. 7. 2004 11:45
Nový
Re: Registrace a vyhledávače
celé vlákno
no jenže ty si ho nepřečteš, protože to vydavatelé zakázali!
Tak blbí zase nejsou aby jsi kliknul v googli na archiv a mohl si to přečíst :(
Tak blbí zase nejsou aby jsi kliknul v googli na archiv a mohl si to přečíst :(
Shaddack (neregistrovaný)
29. 7. 2004 18:09
Nový
Re: Registrace a vyhledávače
celé vlákno
Nekdy staci prepsat identifikacni retezec browseru (User-Agent) na identifikaci vyhledavace, napr. "Googlebot/2.1 (+http://www.google.com/bot.html)" - zalezi na tom, jestli ma server povoleny pristup bez registrace podle IP adresy nebo podle User-Agenta (v prvnim pripade mame smulu). Taky by se dalo prepisovat reverzni DNS, pro pripady kdy je povoleny pristup podle reverzniho DNS lookupu na IP, ale to vyzaduje mit nad tim kontrolu (obvykle ma tohle na starosti provider, takze stesti bude mit jen hrstka vyvolenych).
Zdenek Pavlas (neregistrovaný)
29. 7. 2004 10:51
Nový
kontrolní otázka
celé vlákno
> Indexují vyhledávače články vyžadující registraci?
Technicky to není problém, buď to dělají, nebo brzy budou. Vyhledávač může krom "submit URL" nabízet i username/pass, a jeho spider se tím bude na daný site přihlašovat.
Případně se konečně zpravodajské weby dohodnou na centrální autentizaci, a každý spider bude mít jeden speciální účet.
Osobně by mi (kvalitně udělaná) registrace nevadila.
Technicky to není problém, buď to dělají, nebo brzy budou. Vyhledávač může krom "submit URL" nabízet i username/pass, a jeho spider se tím bude na daný site přihlašovat.
Případně se konečně zpravodajské weby dohodnou na centrální autentizaci, a každý spider bude mít jeden speciální účet.
Osobně by mi (kvalitně udělaná) registrace nevadila.
Jaromír (neregistrovaný)
29. 7. 2004 11:50
Nový
Re: kontrolní otázka
celé vlákno
jste mimo, vyhledávače na weby kašlou
naopak tvůrci webů dělají do svých "zabezpečení" díry aby se tam SE roboti dostali a zaindexovali i věci, které jsou normálně jen pro ty, co platí
naopak tvůrci webů dělají do svých "zabezpečení" díry aby se tam SE roboti dostali a zaindexovali i věci, které jsou normálně jen pro ty, co platí
Petr Baláš (neregistrovaný)
29. 7. 2004 16:36
Nový
Re: kontrolní otázka
celé vlákno
No pokud budou mít spidery svoje jméno / heslo tak ho doufám někdo vykecá a já se začnu všude logovat jako Google robot :-)
Michal Kubeček (neregistrovaný)
29. 7. 2004 17:51
Nový
Re: kontrolní otázka
celé vlákno
Kdyby to heslo mělo být univerzální, nebylo by potřeba čekat, až se vykecá. Stačilo by Googlebotu poslat 401 a on by vám ho ochotně řekl sám...
Robert Němec (neregistrovaný)
29. 7. 2004 14:22
Nový
Jak je to doopravdy
celé vlákno
1. Registrace jsou proto, aby vás mohli kontrolovat, sledovat a doručovat vám reklamu přizpůsobenou přímo pro vás. Viz můj článek Zapomeňte na pageviews, UIPs a PPC, přichází psychografy (a Velký Bratr).
2. Velké servery, jako např. NYTimes.com mají s vyhledávači dohodu o indexaci registrovaného obsahu. Ostatně to lze udělat i naprosto normálně pomocí Paid Inclusion. Ovšem Google to nenabízí, proto je potřeba ta speciální dohoda.
Vít Dlouhý (neregistrovaný)
29. 7. 2004 21:06
Nový
Registrace jsou v 90% zbytečné
celé vlákno
Požadovat registraci tam, kde to není nezbytně nutné (což je případ 90% registrací) je stejné, jako dát na úvodní stránku nápis "Jděte pryč!".
Nevím už, kdo toto moudro vyslovil, ale plně se s ním ztotožnuji.
Podobné registrace spolehlivě odradí nezanedbatelnou část uživatelů. Přístup, který zvolil NY Times je IMHO zcela nepochopitelný - žádná stránka není tak nenahraditelná, aby k ní neexistovala alternativa - taková, kde nechtějí registraci za nic...
Nevím už, kdo toto moudro vyslovil, ale plně se s ním ztotožnuji.
Podobné registrace spolehlivě odradí nezanedbatelnou část uživatelů. Přístup, který zvolil NY Times je IMHO zcela nepochopitelný - žádná stránka není tak nenahraditelná, aby k ní neexistovala alternativa - taková, kde nechtějí registraci za nic...
Martin Kopta (neregistrovaný)
29. 7. 2004 21:14
Nový
NYT
celé vlákno
Zrovna ten NY Times umožňuje obejít registraci tím, že začnete používat identifikátor v URL. Ono primárně nejde o náhodné browsiče, ale o ty pravidelné, těm se registrační údaje drží v cookie. K čemu jim ta data pak jsou, to je jejich věc, pokud se jste ochotni registrovat. Mě třeba odradila registrace u Guardianu (nepochopil jsem to) a u NewtonIT se pokaždé registruju znovu. U NYT to je celkem pohoda.