Hlavní navigace

Reklama v Česku: nejpoužívanější je square, nejvíc se kliká na megaboard

David Slížek 3. 4. 2014

V oblibě bannerových formátů (mezi zadavateli) se toho v ČR moc nemění – zdejším kampaním vládne čtverec (square), což je stále unikum. Statistiky Gemiusu nabízejí i další čísla.

Nejoblíbenějším formátem v bannerových kampaních na českém trhu je stále square (300×300 px). Podle statistik firmy Gemius jej najdete skoro ve třetině tuzemských kampaní zapojených do AdMonitoringu. V těsném závěsu se v žebříčku oblíbenosti mezi zadavateli a provozovateli webů drží double skyscraper (300×600 px) a na třetím místě je rectangle (300×250 px).


Autor: Gemius

Top 5 bannerů používaných v kampaních na českém trhu

Square je přitom podle Gemiusu specifikem českého a slovenského trhu, v jiných státech, kde firma trh sleduje, se takové oblibě netěší. V Bulharsku, Rumunsku, Srbsku, Chorvatsku a Polsku ovšem jeho místo zabírá formát rectangle, který se od čtverce příliš neliší.

Zastoupení v kampaních je jedna věc, pokud se ale na populární formáty podíváte optikou zobrazených impresí, pořadí se promění: vítězem se stane double skyscraper, rectangle je druhý a square skončí na třetím místě, uvádí Gemius v tiskové zprávě. 

A nabízí i vysvětlení, proč skyscraper vítězí: „Pravděpodobně díky tomu, že se často umísťuje na viditelnějších místech (hned na začátku stránky) a také ve formě sticky (drží se stránky i po přesunutí kurzoru),“ uvádí Radoslav Kapraň z Gemiusu.

CIF16

Zajímavý je také pohled na statistiky průměrné míry prokliku (CTR) jednotlivých formátů. Nejlepší výsledky dává megaboard (998×200 px), double skyscraper je těsně na druhém místě a na třetím místě se umístil tzv. double leaderboard (990×210 px). Velké, nepřehlédnutelné (a také nejdražší) formáty v záhlaví stránky tak neustále vedou.


Autor: Gemius

Bannery s nejvyšší průměrnou mírou prokliku v ČR

Zdroj: Tisková zpráva

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Podnikatel.cz: V říjnu se rozšíří režim reverse-charge

V říjnu se rozšíří režim reverse-charge

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Lupa.cz: Další Češi si nechali vložit do těla čip

Další Češi si nechali vložit do těla čip

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

120na80.cz: Na různou rýmu různá homeopatie

Na různou rýmu různá homeopatie

DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!