Hlavní navigace

Reklama v Česku: nejpoužívanější je square, nejvíc se kliká na megaboard

David Slížek 3. 4. 2014

V oblibě bannerových formátů (mezi zadavateli) se toho v ČR moc nemění – zdejším kampaním vládne čtverec (square), což je stále unikum. Statistiky Gemiusu nabízejí i další čísla.

Nejoblíbenějším formátem v bannerových kampaních na českém trhu je stále square (300×300 px). Podle statistik firmy Gemius jej najdete skoro ve třetině tuzemských kampaní zapojených do AdMonitoringu. V těsném závěsu se v žebříčku oblíbenosti mezi zadavateli a provozovateli webů drží double skyscraper (300×600 px) a na třetím místě je rectangle (300×250 px).


Autor: Gemius

Top 5 bannerů používaných v kampaních na českém trhu

Square je přitom podle Gemiusu specifikem českého a slovenského trhu, v jiných státech, kde firma trh sleduje, se takové oblibě netěší. V Bulharsku, Rumunsku, Srbsku, Chorvatsku a Polsku ovšem jeho místo zabírá formát rectangle, který se od čtverce příliš neliší.

Zastoupení v kampaních je jedna věc, pokud se ale na populární formáty podíváte optikou zobrazených impresí, pořadí se promění: vítězem se stane double skyscraper, rectangle je druhý a square skončí na třetím místě, uvádí Gemius v tiskové zprávě. 

A nabízí i vysvětlení, proč skyscraper vítězí: „Pravděpodobně díky tomu, že se často umísťuje na viditelnějších místech (hned na začátku stránky) a také ve formě sticky (drží se stránky i po přesunutí kurzoru),“ uvádí Radoslav Kapraň z Gemiusu.

Zajímavý je také pohled na statistiky průměrné míry prokliku (CTR) jednotlivých formátů. Nejlepší výsledky dává megaboard (998×200 px), double skyscraper je těsně na druhém místě a na třetím místě se umístil tzv. double leaderboard (990×210 px). Velké, nepřehlédnutelné (a také nejdražší) formáty v záhlaví stránky tak neustále vedou.


Autor: Gemius

Bannery s nejvyšší průměrnou mírou prokliku v ČR

Zdroj: Tisková zpráva

Našli jste v článku chybu?

4. 4. 2014 10:20

Martin V (neregistrovaný)

Kdo přišel na to, že square je specifické a unikátní pro Českou republiku?
Otevřu thehun a není tam prakticky jiný reklamní formát než square!


120na80.cz: Jak oddálit Alzheimera?

Jak oddálit Alzheimera?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Nejenom EET, začaly platit další zákony

Nejenom EET, začaly platit další zákony

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Podnikatel.cz: S.r.o. využívá cizí auto. Jak je to s daněmi?

S.r.o. využívá cizí auto. Jak je to s daněmi?

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Vitalia.cz: Dáte si jahody s plísní?

Dáte si jahody s plísní?

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte