Zásadní chybu jste udělal v tom, že jste koupil zboží u firmy, která si váží svých zákazníků a ne u místních obchodníků. Tudíž šlo všechno hladce, rychle a příjemně a vy jste nedostal možnost zažít pořádné reklamační dobrodružství.
Mimochodem, u levných věcí je zcela běžné, že po mě americký prodávající ani nechce poslat poškozenou věc zpět, vystačí si jen s tím, že mu popíšu problém a on obratem pošle funkční kus zpět. Vychází z předpokladu, že jsem poctivý zákazník, který si nevymýšlí, a že by ho tudíž vrácení věci a zkoumání skutečného stavu stálo mnohem víc peněz, než když to prostě hodí za hlavu a zboží pošle rovnou (a že se na tom 0,00nic procenta podvodných zákazníků "napakuje"? Stejně to bude jen jednou, podruhé už si je ověří...). Vydělají na tom oba - zákazník má funkční zboží zpět velmi rychle, obchodník ušetřil na zkoumání poruchy a ještě si získal loajálního zákazníka (no co myslíte, až budu příště kupovat další podobnou věc, budu se vůbec namáhat s hledáním alternativního prodejce, který mi sleví půl dalšího dolaru, nebo půjdu rovnou tam, kde mám dobrou zkušenost?) - a nejspíš ne jen jednoho (až se mě někdo zeptá, kde by se dala koupit podobná věc, kam ho asi pošlu?).
A nejlepší na tom je, že na to není potřeba žádný zákon "o odstoupení ze smlouvy do 14 dnů bez udání důvodů", stačí oboustranná důvěra.
A to je přesně důvod, proč mnoho elektroniky i počítačových komponent kupuji v Tescu za rohem.
Když je problém, tak to přinesu a je vyřízeno. Dokonce u měnších částek nedělají ani problém s tím, že přinesu věc ok, jen se mi nehodila a bez problémů vrátí peníze.
Samozřejmě vím co je kšunt a co ne. Kupuji jako znalý.
Mám přesně stejnou zkušenost, levné příslušenství k mobilu a jistý e-shop v Hongkongu (brando). Reklamace, posláno nové zboží, staré nechtěl zpět. Pro člověka uvyklého místním obchodníkům něco jako sen.
Ale abych zase nehanil všechny. Měl jsem zkušenost s Electroworldem, za pokažený DVD přehrávač mi dali slevu v jeho ceně z nového (ten starý už se neprodával) a to tentýž den. Ono když se chce, tak to jde...
Na druhou stranu jeden známý obchod s počítačovými věcmi asi tři týdny zkoumal v záruce nefunkční klávesnici, naštěstí mi na tu dobu zapůjčili jinou.
S Eelektrowordem mám ty nejhorší zkušenosti. Zakoupený PC byl v průběhu cca půl roku celkem 5x v opravě se stále stejnou závadou. Po vznesení požadavku na zrušení kupní smlouvy trapné výmluvy a nekompromisní odmítnutí. (když se Ti to nelíbí tak se budeme soudit). Nakonec PC skončil u souseda, který se nebál porušit pečetě, počítač rozebral a opět složil, nic nevyměňoval, přeinstaloval OS a PC od té doby bez závad funguje.
Takže ELEKTROWORD už nikdy.
Nejvetsi sranda v tomhle ohledu je to, ze ve skutecnosti (dle zakona) ma na zhodnoceni uznavame/neuznavame obchodnik pouhe 3 dny (max) a tech 30 ma na vyreseni (tedy opravu/sehnani noveho ...).
Pokud by se tedy prokazalo, ze prodejce mel zbozi skladem, ale vymena mu trvala mesic, tak porusil zakon.