Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Reklamací zboží ze zahraničního e-shopu se nebojte od _pepak - Zásadní chybu jste udělal v tom, že jste...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 8. 2011 7:37

    _pepak (neregistrovaný)

    Zásadní chybu jste udělal v tom, že jste koupil zboží u firmy, která si váží svých zákazníků a ne u místních obchodníků. Tudíž šlo všechno hladce, rychle a příjemně a vy jste nedostal možnost zažít pořádné reklamační dobrodružství.

    Mimochodem, u levných věcí je zcela běžné, že po mě americký prodávající ani nechce poslat poškozenou věc zpět, vystačí si jen s tím, že mu popíšu problém a on obratem pošle funkční kus zpět. Vychází z předpokladu, že jsem poctivý zákazník, který si nevymýšlí, a že by ho tudíž vrácení věci a zkoumání skutečného stavu stálo mnohem víc peněz, než když to prostě hodí za hlavu a zboží pošle rovnou (a že se na tom 0,00nic procenta podvodných zákazníků "napakuje"? Stejně to bude jen jednou, podruhé už si je ověří...). Vydělají na tom oba - zákazník má funkční zboží zpět velmi rychle, obchodník ušetřil na zkoumání poruchy a ještě si získal loajálního zákazníka (no co myslíte, až budu příště kupovat další podobnou věc, budu se vůbec namáhat s hledáním alternativního prodejce, který mi sleví půl dalšího dolaru, nebo půjdu rovnou tam, kde mám dobrou zkušenost?) - a nejspíš ne jen jednoho (až se mě někdo zeptá, kde by se dala koupit podobná věc, kam ho asi pošlu?).

    A nejlepší na tom je, že na to není potřeba žádný zákon "o odstoupení ze smlouvy do 14 dnů bez udání důvodů", stačí oboustranná důvěra.

  • 25. 8. 2011 18:08

    Miloslav Ponkrác

    A to je přesně důvod, proč mnoho elektroniky i počítačových komponent kupuji v Tescu za rohem.

    Když je problém, tak to přinesu a je vyřízeno. Dokonce u měnších částek nedělají ani problém s tím, že přinesu věc ok, jen se mi nehodila a bez problémů vrátí peníze.

    Samozřejmě vím co je kšunt a co ne. Kupuji jako znalý.

  • 23. 8. 2011 10:16

    MoB (neregistrovaný)

    Mám přesně stejnou zkušenost, levné příslušenství k mobilu a jistý e-shop v Hongkongu (brando). Reklamace, posláno nové zboží, staré nechtěl zpět. Pro člověka uvyklého místním obchodníkům něco jako sen.

    Ale abych zase nehanil všechny. Měl jsem zkušenost s Electroworldem, za pokažený DVD přehrávač mi dali slevu v jeho ceně z nového (ten starý už se neprodával) a to tentýž den. Ono když se chce, tak to jde...

    Na druhou stranu jeden známý obchod s počítačovými věcmi asi tři týdny zkoumal v záruce nefunkční klávesnici, naštěstí mi na tu dobu zapůjčili jinou.

  • 23. 8. 2011 14:46

    střelec (neregistrovaný)

    S Eelektrowordem mám ty nejhorší zkušenosti. Zakoupený PC byl v průběhu cca půl roku celkem 5x v opravě se stále stejnou závadou. Po vznesení požadavku na zrušení kupní smlouvy trapné výmluvy a nekompromisní odmítnutí. (když se Ti to nelíbí tak se budeme soudit). Nakonec PC skončil u souseda, který se nebál porušit pečetě, počítač rozebral a opět složil, nic nevyměňoval, přeinstaloval OS a PC od té doby bez závad funguje.

    Takže ELEKTROWORD už nikdy.

  • 23. 8. 2011 11:39

    x (neregistrovaný)

    Nejvetsi sranda v tomhle ohledu je to, ze ve skutecnosti (dle zakona) ma na zhodnoceni uznavame/neuznavame obchodnik pouhe 3 dny (max) a tech 30 ma na vyreseni (tedy opravu/sehnani noveho ...).

    Pokud by se tedy prokazalo, ze prodejce mel zbozi skladem, ale vymena mu trvala mesic, tak porusil zakon.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).