Hlavní navigace

Reklamu na mobily O2 prodá Mafra a MicroMedia

 Autor: 12703
Patrick Zandl

Reklamu na mobilní portál O2 Active budou prodávat exkluzivně společnosti Mafra a MicroMedia. Kruh prodeje reklamy na mobilní portály našich operátorů se tím uzavírá, reklama vás teď dostihne i na mobilu.

Telefónica O2 na mobilní reklamě staví strategii svého mobilního Internetu, jeho mobilní portál O2 Active je pro zákazníky O2 zcela zdarma a operátor si představuje, že příjmy vyrovná prodejem reklamy. Jeho konkurenti přístup na své mobilní portály v některých tarifech zpoplatňují.

Jenže prodej reklamy znamená obracet se jinak a na jiný typ zákazníků. Již dříve společnost zkoušela prodávat reklamu do sponzorovaných SMS nebo lokálních informací vysílaných v rámci základnové stanice (Cell Broadcast), ale ačkoliv sama projekty označila za úspěšné, velká diverzita inzerentů zde vidět nebyla. I to byl důvod, proč O2 vypsalo výběrové řízení na prodejce mobilní reklamy v rámci svého portálu. To nakonec v listopadu vyhrála dvojice společností MicroMedia a Mafra, ta první z nich také dodává software pro odbavení reklam a měření sledovanosti.

Reklama na mobilním portálu O2 Active - stránka firmy

Mobilní portály operátorů dnes vytvářejí poměrně vysokou návštěvnost, u Vodafone jde o zhruba 250 000 unikátních uživatelů měsíčně, u O2 o 500 000 unikátních návštěvníků za měsíc, pravda ale také je, že návštěvnost roste především v poslední době v souvislosti se změnou tarifů. Konkrétně u O2 se počet zobrazených stránek na mobilním portálu od počátku roku zečtyřnásobil, portál je zdarma od listopadu 2007. Své hraje i rostoucí penetrace přístrojů podporujících XHTML.

MicroMedia je u nás známá mobilními verzemi služeb jako Líbímseti nebo Rande, dnes se zaměřuje na mobilní marketing a v této oblasti je také partnerem mobilního portálu Live společnosti Vodafone, pro který prodává mobilní reklamu stejně, jako nově pro O2. Mafra je zase známa především jako vydavatel novin a portálu iDnes, což zaručuje její zkušenosti s prodejem inzerce, má i mobilní verze svých služeb, ale kromě toho také v červenci 2007 koupila nadpoloviční podíl v Expansion Group, poskytovateli multimediálních služeb pro mobily.

Pokud vám chybí třetí operátor, pak dodávám, že T-Mobile uzavřel koncem září smlouvu o prodeji reklamy na T-zones se společností Crazy Tomato, i ta se specializuje na mobilní obsah a mobilní marketing.

Mobilní reklama

Reklama na mobilním portálu O2 Active

Na mobilní portály českých operátorů se reklama prodává podle doporučení MMA (Asociace mobilního marketingu), která předepisuje čtyři různé reklamní proužky (animovaný GIF) o celkové velikosti do 20 Kb, rozměry jsou vybírány podle rozlišení cílového mobilního telefonu. Z reklamy lze odkazovat do stránek nabízejících odeslání SMS, formuláře či spojení telefonního hovoru.

Cena reklamy je citelně nad cenami obvyklými u klasické internetové reklamy, CPT (cena za tisíc impresí) se pohybuje kolem 600 korun, Vodafone ještě nedávno nabízel CPT 1000 korun. Výměnou za vyšší cenu operátoři slibují vyšší míru prokliku, ta se má pohybovat kolem dvou procent, tedy na desetinásobku obvyklé internetové míry u bannerů. Reklamu lze navíc do určité míry i cílit, u Vodafone například i na lokalitu, v níž uživatel žije, toto cílení se ovšem dělá podle fakturační adresy, poloha mobilu se nijak nezjišťuje.

Zda mobilním operátorům pomůže mobilní marketing nahradit klesající výnosy z hlasových hovorů a ospravedlnit investice do mobilních dat, se nejenom v českém případě teprve ukáže. Řada mobilních kampaní proběhla i u nás, zatím je ale těžké soudit, zda jde spíše o okouzlení z novoty, nebo trend, jenž neohrozí ani postupné zvyšování podílu zařízení s plnohodnotným prohlížečem.

Anketa

Používáte mobilní portály?

Našli jste v článku chybu?

27. 11. 2008 13:12

neon man (neregistrovaný)
Na druhou stranu když to v případě o2 nestojí ani korunu...

25. 11. 2008 8:09

(neregistrovaný)
No když máš nastaveno na úvodu pouze O2active a nemůžeš se nikam jinam vrtnout, tak 100% ..... a o to jde ne :-)
Vitalia.cz: Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Podnikatel.cz: V restauraci bez cigaret? Sněmovna kývla

V restauraci bez cigaret? Sněmovna kývla

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

DigiZone.cz: NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

Vitalia.cz: To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Měšec.cz: Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?