Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Richard Kaucký: Za ohrožení soukromí si uživatelé mohou sami

Brooch
Brooch (neregistrovaný) ---.dkm.cz
14. 5. 2010 6:47 Nový

DS

celé vlákno
No dekujeme pane hlavne za ty datovy schranky, to se moc povedlo. Zajimalo by me kolik za to stat vysolil pro S602. Zverejnete to prosim.
.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
14. 5. 2010 8:14 Nový

Re: DS

celé vlákno
Přesně tohle mě napadlo taky. S602 a pana Kauckého mám spojeného s tím neskutečným zmetkem, který, jak se obávám, se těžko obešel bez všimného.
To není "pan továrník", ale "pan šmelinář".
Vladimír Kutna aura:45
14. 5. 2010 10:54 Nový

Díky za datové schránky

celé vlákno
Kdepak šmelinář.

Pan "malá domů", pan "vycucáme stát", pan "neumíme udělat software"

Je mi z toho pána fakt hodně špatně.

Že Software 602 je neschopná firma se ukázalo už dávno při jejich pokusech o kancelářský balík. Padalo to, nefungovalo to, bylo to k ničemu.

No a pak si řekli, že by se mohli napojit na dojnou krávu - stát. A od té doby se mají dobře.

Samozřejmě neschopnost jim zůstala. Kdyby ten jejich Filler aspoň fungoval! Jenže to ne.

Místo toho ohrožují bezpečnost celého projektu svými začátečnickými pokusy, kdy poradí uživatelům vypnout všechnu bezpečnost v prohlížeči a pak ho ještě spustit pod účtem administrátora!

Takový člověk by slovo "bezpečnostní riziko" vůbec neměl vyslovit! Svým nefunkčním produktem ohrožují bezpečnost uživatelů a pak to na ně ještě svedou!

Stokrátu velké FUUUUUUUUUUUUUJ
Jan Pobořil aura:49
14. 5. 2010 8:54 Nový

Re: DS

celé vlákno
Také si myslíte, že 602 Filler je tam jen na truc a bez problémů by byl nahraditelný webovým rozhraním, které funguje všude?
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
15. 5. 2010 0:32 Nový

Re: DS

celé vlákno
To je asi vsem naprosto jasne ...
Remet
Remet (neregistrovaný) 81.90.251.---
14. 5. 2010 11:58 Nový

Re: DS

celé vlákno
Takze tento oslavovany hrnida nas obstastnil Peklem Datovych Schranek. Diky Riso a priste zkus neco dalsiho, ale idealne neco uplne jineho. Treba topit uhlim by ti mohlo jit lepe.
optim
optim (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
15. 5. 2010 11:55 Nový

Re: DS

celé vlákno
Jak je libo, stalo to 900 milionu.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.anonymouse.org
14. 5. 2010 10:14 Nový

Software602?

celé vlákno
Clanek k smichu. T602 mel v Cechach jedinou vyhodu, byl cesky. V zaharanici po nem nestekl ani pes. Kdyz k nam prisla konkurence tak jim ujel vlak (otazka jestli kdy vubec vyjel z nadrazi) a nedokazli udelat uz vubec nic. Software602 je firma bez perspektivy a nemit kamaradicky v politice, kteri na ne prehravaji statni zakazky typu DS, uz davno by skoncili v propadlisti dejin.
Franta
Franta (neregistrovaný) 94.142.234.---
14. 5. 2010 11:12 Nový

Re: Software602?

celé vlákno
No, nevim, T602 byl ve svy dobe hodne dobrej produkt. A pokud se nepletu, tak ten jejich balik (ten jejich, ne upravenej OO) mel v zahranici stovky tisic registrovanejch uzivatelu, nerikam, ze byl super, ale pes po nich teda trochu steknul. (Jinak bych u DS dal taky prednost webovymu rozhrani, to je vec jina)
Remet
Remet (neregistrovaný) 81.90.251.---
14. 5. 2010 12:02 Nový

Re: Software602?

celé vlákno
Ale z DOSove T602 z pred 15 lety nemuzou zit dalsich 30 let. Ano bylo to +- pouzitelne, ale ta doba je pryc. Dneska ma jejich SW na pocitaci dobrovolne jedine blazen nebo historik.
Franta
Franta (neregistrovaný) 94.142.234.---
14. 5. 2010 12:39 Nový

Re: Software602?

celé vlákno
Ale ja netvrdim, ze z toho muzou zit dalsi 30 let. Nevim, co delaji ted a je mi to jedno. Ale neni pravda, ze T602 byl +- pouzitelny - na svoji dobu to byl vynikajici produkt.
pepak
pepak (neregistrovaný) ---.phoenix.cz
14. 5. 2010 13:02 Nový

Re: Software602?

celé vlákno
Ne, to tedy nebyl. Byl to jeden z mála použitelných způsobů, jak na tehdejších PC psát dokumenty v češtině, aniž by člověk musel mít drahý hardware a nebo fantazii (při mentálním převodu symbolů na češtinu), a jak to potom vytisknout, aby tu fantazii nemusel mít čtenář. Ale když odhlédneme od tohoto jazykového specifika, tak T602 neměl nic, co by jiné soudobé editory neuměly lépe.
Franta
Franta (neregistrovaný) 94.142.234.---
14. 5. 2010 14:57 Nový

Re: Software602?

celé vlákno
Ano, to byl. Používal jsem postupně WordStart, ChiWriter, WordPerfect, Text602. Text 602 velice elegantně a dobře řešil věci, které WordPerfect neřešil nebo řešil špatně. Samozřejmě, bylo spoustu věcí, které WordPerfect zase řešil lépe. Ale to nic nemění na tom, že Text602 byl na svou dobu vynikající produkt.
Franta
Franta (neregistrovaný) 94.142.234.---
14. 5. 2010 15:02 Nový

Re: Software602?

celé vlákno
Oprava preklepu: WordStar
http://volani.webnode.cz/
http://volani.webnode.cz/ (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
15. 5. 2010 5:28 Nový

Re: Software602?

celé vlákno
Já si pamatuji že první PC, který jsem používal měl DOS a M602, ale obávám se že kvalitu tohoto produktu bych těžko dokázal ocenit.
Každopádně jsem si tam jako asi osmiletý dokázal spustit program nebo hru :D
Vladimír Kutna aura:45
14. 5. 2010 13:16 Nový

Re: Software602?

celé vlákno
Byl bych s těmi bláboly o vynikajícím produktu opatrný.

Ve skutečnosti to mělo spoustu nedostatků a třeba proti Wordperfectu to byla parodie na textový editor.

Jenže to mluvilo česky a masivně se to pirátilo, takže řada lidí ani nic jiného nikdy neviděla
Mr. Cidermaster
Mr. Cidermaster (neregistrovaný) ---.nc.res.rr.com
14. 5. 2010 16:52 Nový

Re: Software602?

celé vlákno
T602 byl opravdu strasny editor. Bohuzel v te dobe nejpouzivanejsi. A kdybychom chteli zustat i jen u tehdejsi Ceske konkurence, tak treba vynikajici MAT myslim ze od Cybexu jej kvalitou valcoval na plne care. GEM-like rozhrani, plna kompatibilita s tim 602 formatem, …
Vladimír Kutna aura:45
14. 5. 2010 10:58 Nový

To jsem se zase na...ral!!!

celé vlákno
A ještě doplním, že ten divný pán si dovolí prohlásit, že cílem je "zavádění e-governmentu".

Takže vůbec nejde o to, aby se občanům ulehčila komunikace se státní správou. KDEPAK!

Cílem je živit penězovod do jeho kapsy a ideálně nikdy to zavádění e-governmentu nedokončit. Jen pořád zavádět a zavádět. Podobně jako zavádí anální sondy do zadečků mocných.
wea
wea (neregistrovaný) 217.11.243.---
14. 5. 2010 11:03 Nový

Pan Kaucky ma skvele programatory:-))

celé vlákno
~/tmp> dpkg-deb -I 602XML_Filler.deb
nový formát balíku, verze 2.0.
velikost 25049396 bajtů, řídící archiv= 491 bajtů.
485 bajtů, 6 řádků control
Package: XMLFiller
Version: 3.11
Section: Office
Maintainer: Software602
Architecture: all <<<---#############­######WTF?!
Description: 602XML Filler je aplikace pro vyplňování inteligentních formulářů 602XML. Jedná se o volně šiřitelný a v České republice již všeobecně rozšířený nástroj se snadným ovládáním. Je vhodný pro elektronické vyplňování formulářů, které potřebují občané, firmy i další organizace při styku mezi těmito subjekty nebo s úřady veřejné správy.

~/tmp> dpkg-deb -x 602XML_Filler.deb filler/

~/tmp/filler> ls
opt usr
~/tmp/filler> ls opt/
602filler
~/tmp/filler> ls opt/602filler/
bin lib share
~/tmp/filler> ls opt/602filler/bin/
function_grep.pl uninstaller winecfg wineg++ wineprefixcreate wmc
msiexec widl wineconsole winegcc wine-preloader wrc
notepad wine winecpp wine-kthread wineprint
progman wineboot winedbg winemaker wine-pthread
regedit winebrowser winedump winemine wineserver
regsvr32 winebuild winefile winepath wineshelllink

~/tmp/filler> file opt/602filler/bin/wi­ne
opt/602filler/bin/wi­ne: ELF 32-bit LSB executable, Intel 80386, version 1 (SYSV), dynamically linked (uses shared libs), for GNU/Linux 2.6.8, stripped <<<--------proč je kur*a arch: all???!!!

~/tmp/filler> ldd opt/602filler/bin/wi­ne
linux-gate.so.1 ⇒ (0×b7f2a000)
libwine.so.1 ⇒ /home/jenda/tmp/fi­ller/opt/602fi­ller/bin/../lib/lib­wine.so.1 (0×b7df2000)
libpthread.so.0 ⇒ /lib/i686/cmo­v/libpthread.so­.0 (0×b7dc0000)
libc.so.6 ⇒ /lib/i686/cmo­v/libc.so.6 (0×b7c64000)
libdl.so.2 ⇒ /lib/i686/cmo­v/libdl.so.2 (0×b7c60000)
/lib/ld-linux.so.2 (0×b7f2b000)

~/tmp/filler> du -lh . | tail -n1
85M . <<<-----Mein Gott!
Vladimír Kutna aura:45
14. 5. 2010 11:12 Nový

Re: Pan Kaucky ma skvele programatory:-))

celé vlákno
Vždyť je to banda neschopů

V komerční sféře se nechytli, tak se napojili na stát

A teď to můžou patlat a matlat a všichni podnikatelé jsou povinni ten jejich šmejd používat a ohrozit si jím bezpečnost počítače.

Kolik tak asi děr v tom produktu je, když tam jsou základní nedostatky?
\TeX{}nosma\v{z}ka
\TeX{}nosma\v{z}ka (neregistrovaný) 62.168.56.---
14. 5. 2010 15:27 Nový

Re: Pan Kaucky ma skvele programatory:-))

celé vlákno
Mně to shodí prohlížeč v momentě, kdy vyberu dokument který chci datovou schránkou poslat. Tedy pokud se mi ho v tom hrozném dialogu podaří vybrat, není to vždy. Následuje restart do Windows.
Ludvik
Ludvik (neregistrovaný) 193.179.187.---
14. 5. 2010 11:41 Nový

o čem článek je?

celé vlákno
Já nevidím nic, než reklamu na konferenci BIF a podivně nadšené opěvování firmy S602, která se nikdy moc neprosadila.

Ale proč proboha ten "rozhovor" - co mi to má říct, dát? Vždyť "pan továrník" nic neřekl.

Jestli tohle, tak radši NIC

L.
offTOPic
offTOPic (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
14. 5. 2010 14:32 Nový

Redakčně smazáno

celé vlákno
15. 5. 2010 12:49 smazal Jiří Macich ml., důvod: spam
Makovec
Makovec (neregistrovaný) ---.u-turn.cz
14. 5. 2010 14:56 Nový

Pane Koubský, nezbláznil jste se?

celé vlákno
Co to je za vlezdoprdelovský úvod? Božemůj, proč tu oslavujete tuhle pijavici? Jak je její názor na cokoli, kromě šikovného dojení státního rozpočtu, relevantní?

Velkododavatel xindlu pro státní správu to je! Kdyby s tím software zůstal u svarazmovského koníčku a žvanění, svět by byl lepším místem.

Proč to není v rubrice PR? Není přece možný abyste za tohle nedostali zaplaceno?
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.vse.cz
14. 5. 2010 15:52 Nový

Konečně se mohu zeptat

celé vlákno
Konečně se mohu někoho zeptat, kdo na to snad moc dobře zná odpověď.
Proč T602 léta neuměla neodtrhávat předložky jako v,k,s,z od slova na novém řádku?
Údajně český software od českého výrobce, ale tenhle triviální algoritmus tam nebyli schopni leta implementovat. (Pokud by na to nestačili svou technickou inteligencí, tak mohli neodtrhávat všechny jednopísmenové předložky při přechodu na nový řádek.)
Na to je jediné a prosté vysvětlení, prostě jádro textového editoru odněkud "převzali"! A nemohu si odpustit narážku, že tuhletu úvahu není schopen udělat ani autor článku, proto může servilně vše od Softwaru602 vychvalovat (a hlavně se kamarádsky nezeptat, kde kdysi T602 šlohli).
já
(neregistrovaný) ---.pilsfree.net
14. 5. 2010 18:47 Nový

Pro p. Kauckého

celé vlákno
T602 - úspěšný produkt pod DOSem, díky tomu že tu nic jiného nebylo. Umřel zaslouženě s DOSem.

M602 - pomalejší a náročnější než třeba vynikající Volkov Commander, ale slušný. Umřel zaslouženě s DOSem

PC SUITE 602 - bastl neskutečný, nejdřív za peníze, pak zadarmo, i tak ho lidé ani nechtěli. O nějakém přeportovaní pro Linux nebo Mac, jak lidé prosili se nedalo mluvit, protože podle vyjádření 602 insidera vývojáře to byl takový bastl že byl problém to udržet v chodu i na Windows. Umřel, nahrazen OpenOffice

OpenOffice od 602 - nebudu komentovat, nezkoušel jsem ale platit za něco co je zdarma? hmm...

602 SQL - pomalé, bastl, nikdo to nechtěl už kupovat, tak to uvolnili zdarma a i tak po tom pes neštěkne


Takže samé "úspěšné" projekty. Naštěstí šli štěstíčku naproti, takže se zaháčkovali ve státní správě a teď nás obdařují svými bastly, které si musí každá firma nainstalovat povinně.
O bastlu pro Maca nebudu radši mluvit, musel bych být sprostý, jednak existuje pouze pro Intel a navíc je to bastl v emulaci, opravdu zázrak instalovat si 120MB wine abych mohl používat bastl v prohlížeči. A co PowerPC Macy? Bez šance.

Gratuluju 602. oddílu Svazarmu k rychlému se zorientování v nových podmínkách. Jen nezapomeňte, že až se budou tyhle klíšťata sundavat, tak budeme kroutit za hlavičku.
miki
miki (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
15. 5. 2010 6:13 Nový

Re: Pro p. Kauckého

celé vlákno
Blbost,pcsuite602 byl sveho casu jeden z nejstahovanejsich programu na download.com
já
(neregistrovaný) ---.pilsfree.net
17. 5. 2010 20:56 Nový

Re: Pro p. Kauckého

celé vlákno
Blbě argumentuješ Ty.
No o čem to vypovídá že byl "nejstahovanější"?
Že si každý stáhnul něco co bylo zdarma, protože mohl a byl zvědavý?
Že to třeba stáhnul a zase smazal nebo mu to zůstalo ležet na disku?

AIDS má taky v Africe nejvíc lidí, tak podle téhle Tvé logiky je to super věc kterou každý chce. "Nejstahovanější" program totiž o ničem nevypovídá.

Tak se zdrž komentářů o tom co je "blbost" a zkus o tom popřemýšlet co jsem teď napsal.
kwakin
kwakin (neregistrovaný) 94.142.234.---
18. 5. 2010 7:36 Nový

Re: Pro p. Kauckého

celé vlákno
nezamenuj svy zbozny prani za realitu - "i tak ho lidé ani nechtěli" :-) mel 5 milionu downloadu, AIDS si lidi dobrovolne nestahujou, chapes?
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.anonymouse.org
14. 5. 2010 20:49 Nový

RE: Richard Kaucký: Za ohrožení soukromí si uživatelé mohou sami

celé vlákno
Jen netuším co to dělá na lupě. Apríl už byl.
15. 5. 2010 19:07 redakčně upravil Aleš Miklík, důvod: Bez vulgarit, prosim.
uživatel si přál zůstat v anonymitě 88.208.97.---
15. 5. 2010 1:02 Nový

LOL

celé vlákno
To je článek jak poleno, to by jeden brečel.

Jestli se člověk stane "panem továrníkem" ve chvíli, kdy si vybuduje kvalitní sociální síť .. no, ani né tak kvalitní, ale hlavně s kontakty na lidi co mají možnost tahat za ty správné nitky, ... tak pak jo.
Ale to podle mě nemá nic společného s tím být kvalitní podnikatel, jako mít správné vazby na lobbistické skupiny, umět v tom chodit a nenechat se zavřít.

Někdo by to záviděl, jiný by na to neměl žaludek.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.200.broadband3.iol.cz
15. 5. 2010 9:39 Nový

Generační předěl

celé vlákno
Je zajímavé sledovat, jak generace počítačových harcovníků z devadesátých let úplně ztratila kontakt s dnešní realitou. Články P. Koubského byly ještě kolem roku 2000 to nejzajímavější, co se na českém netu dalo číst. Dnes se tímto článkem na Lupě naprosto znemožňuje.
A R. Kaucký? T602 byl naprosto skvělý produkt, ale pak projeli, co se dalo. A jistě se nedá vymlouvat na to, že to proti globální konkurenci jinak ani nejde. I. Lukačovič ukazuje, že to jde. Potřebujeme prostě v českém IT nové lidi. Kteří nejsou zatížení komunismem. Kteří dokážou víc než jen cucat ze státního rozpočtu.
-----
----- (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
15. 5. 2010 12:39 Nový

Re: Generační předěl

celé vlákno
Lukacovic je podle me proti nim mladej zajic. :) A kdyz jsme u pana Koubskeho, tak co treba dneska dela jeho kolega z SWN Ivan Straka? Mimochodem, nedavno jsem na internetu narazil na pana Pecinovskeho, myslim, ze podle jeho knizky jsem se kdysi ucil Pascal.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.net.upc.cz
15. 5. 2010 23:00 Nový

Re: Generační předěl

celé vlákno
... tak co treba dneska dela jeho kolega z SWN Ivan Straka? ... http://www.gentleman.cz/
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.vabo.cz
17. 5. 2010 14:30 Nový

Re: Generační předěl

celé vlákno
Pane jo, konecne jsem prozrel, je prece objev - tesat do kamene, pripadne autora navrhnout na nobelovku!
"Potřebujeme prostě v českém *** nové lidi. Kteří nejsou zatížení +++. "

Misto hvezdicek a krizku lze totiz doplnit uplne cokoliv, treba pornoprumysl a pak nejen komunismus, ale i kapitalismus, stare mysleni, nove mysleni, mysleni vubec, nizky veky, stredni vek, pokrocilejsi vek atd., atd.
Jan Šimůnek
15. 5. 2010 21:31 Nový

Faktem je, že T602 přišla přesně na čas

celé vlákno
Neuchytil se wordstaroidní csed (mimochodem, nic lepšího na psaní textů jsem neznal a neznám, slabý odvar na linuxu je joe), MAT, jednoznačně lepší, nebo Klasik (měl proporcionální písma a řadu dalších vychytávek, dodnes jsou některé funkce, které byly na něm, a které neumějí ani MS Office ani OpenOfficeorg., a jelo to na 386 pod DOSem).
Pak asi usnuli na vavřínech, protože office 602 byla děs a běs (jako kterýkoli officoidní program té doby, jednoznačně krok zpět co do uživatelského komfortu, nejlepší byl asi Ami Pro).
Dnes holt loví státní zakázky, protože jinak by si jejich "díla" nikdo rozumný do počítače nedal.
-----
----- (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
15. 5. 2010 22:29 Nový

Re: Faktem je, že T602 přišla přesně na čas

celé vlákno
Slusi se priznat, ze Klasik byl oproti T602 o dost let novejsi. Ale tenkrat byl fakt dobrej. AmiPro bylo dobre. MS Word byl konkurenceschopny od verze 6. MAT jsem nepotkal a trochu me mrzi ze ani nekolikrat drive zminovany WordPerfect.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.home.99maxprogres.cz
16. 5. 2010 9:55 Nový

Re: Faktem je, že T602 přišla přesně na čas

celé vlákno
Amipro byl super. Kam se hrabal Word v privetivosti.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.22.53.112.adsl.nextra.cz
16. 5. 2010 19:48 Nový

RE: Richard Kaucký: Za ohrožení soukromí si uživatelé mohou sami

celé vlákno
Šmarjá co to je za článek? Z toho rozhovoru jsem se nedozvěděli vůbec nic. Jenom to že bezvýznamná firma jejíž produkty nestojí za nic a na trhu se neprosadili dostala geniální nápad podojit stát na naprostém zmetku zvaném datové schránky. Jakej pan továrník? Jaká průmyslová fáze? pane Koubský ztratil jste rozum?
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.net.upc.cz
17. 5. 2010 0:00 Nový

RE: Richard Kaucký: Za ohrožení soukromí si uživatelé mohou sami

celé vlákno
Neztratil, ale kamarád o kamarádovi přece nic nelichotivého nenapíše. Spíš je smutné, že podobné žvásty "nezdobí" Koubského blog, ale jsou jako článek na Lupě.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.227.broadband11.iol.cz
18. 5. 2010 19:04 Nový

RE: Richard Kaucký: Za ohrožení soukromí si uživatelé mohou sami

celé vlákno
Peníze se hodí, jejich pokušení neodolal ani noblesní pan Koubský a napsal tento servilní plk na svazarmovskou pijavici státních peněz.
Pana Koubského jsem vždycky hodně uznával, byla to jiná liga než například pan Straka který aktivitu počítačového novináře už dávno zredukoval na vyžírání IT tiskovek.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem