RIP Ongo. Končí další pokus o "paywall"

Po nedávném ukončení provozu Google One Pass (viz Končí Google One Pass) je tu konec další služby umožňující zpoplatnění obsahu. Končí www.ongo.com, služba spuštěná v lednu 2011 s finanční podporou New York Times, Washington Poast a Gannett. Službu založil Alex Kazim (dříve eBay a PayPal) s plánem zajistit agregaci zpráv a jejich zpoplatnění.

Po nedávném ukončení provozu Google One Pass (viz Končí Google One Pass) je tu konec další služby umožňující zpoplatnění obsahu. Končí www.ongo.com, služba spuštěná v lednu 2011 s finanční podporou New York Times, Washington Poast a Gannett. Službu založil Alex Kazim (dříve eBay a PayPal) s plánem zajistit agregaci zpráv a jejich zpoplatnění.

Podle Nieman Labs jedním z důvodu neúspěchu bylo zmatené zpoplatnění. Služba v základní podobě nabízela přístup k různorodému druhu obsahu, lišilo se to podle titulů. A za další peníze si bylo možné přikupovat další přístupy. Ale i zde byly značné rozdíly mezi jednotlivými tituly. Jako problém se ukázalo i to, že Ongo.com obsahovalo i články, které byly jinak běžně zdarma dostupné přímo na webech jednotlivých titulů.

KL_NOMINACE

Dalším příspěvkem ke konci byla pravděpodobně skutečnost, že některé z titulů (zejména New York Times) spustily vlastní „paywall“. Možná podstatný vliv měla i absence Ongo na tabletovém trhu, tedy hlavně Appstore, v podobě použitelné na tabletech a případně i mobilních telefonech.

Zdroj: Ongo, an attempt at a pan-media paywalled aggregator, is closing

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »