Robert Čásenský končí ve funkci šéfredaktora MF DNES

Po změně majitele vydavatelství Mafra odchází z postu šéfredaktora MF DNES Robert Čásenský, který deníku šéfoval od roku 2006.

Šéfredaktor MF DNES Robert Čásenský končí ve funkci k 15. listopadu letošního roku. Svůj odchod dnes oznámil redakci.

K odchodu se rozhodl už na konci června – tedy hned poté, co vyšlo najevo, že vydavatelství Mafra kupuje skupina Agrofert podnikatele Andreje Babiše. Nakonec ve vedení deníku zůstal na přechodnou dobu právě do poloviny listopadu:

„Nejde v žádném případě o krok neuvážený či o reakci na nějakou aktuální událost či situaci. Tento krok jsem zvažoval již delší dobu a od konce června o něm hovořil s bývalým i současným majitelem vydavatelství. Výsledkem těchto debat je nakonec můj odchod z funkce šéfredaktora MF DNES ke dni 15. listopadu 2013,“ napsal dnes Čásenský v e-mailu redaktorům, který má Lupa k dispozici.

„Abych předešel případným spekulacím, dodávám také, že v žádném případě nejde o rozhodnutí vynucené. To dokladuje i skutečnost, že jsem slíbil předsedovi představenstva, že mu budu k dispozici k případným konzultacím, jak mne požádal,“ dodal.

Čásenský serveru Lupa.cz dnes potvrdil, že jedním z důvodů, který jej vedly k rozhodnutí odejít z funkce, byl právě prodej vydavatelství skupině Agrofert. 

V každém médiu po určité době zabíháte do rutiny a je dobré, když přijde někdo s novými nápady, dodal Čásenský.

Nový šéfredaktor MF DNES bude podle Štěpána Košíka, předsedy představenstva mediální skupiny Mafra, oznámen v horizontu dnů, nejpozději však do 15. listopadu.

Kam Čásenský po svém odchodu z MF DNES zamíří, zatím neví. Jisté ale je, že vzhledem ke smlouvě, kterou s vydavatelstvím podepsal, nesmí několik následujících měsíců nastoupit ke konkurenci. 

Osm let ve vedení

Robert Čásenský na post šéfredaktora MF DNES nastoupil v únoru 2006, kdy na něm vystřídal tehdejšího šéfa Pavla Šafra. Za posledních osm let se deník musel potýkat s propady reklamního trhu i s obecně klesajícími náklady tištěných novin a přesunem čtenářů ke čtení zpráv na Internetu.

Průměrný denní prodaný náklad MF DNES
rok 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013*
průměrný denní prodaný náklad 296 383 281 808 236 978 229 413 216 752 199 519 189 985*

* neověřená data pouze za srpen 2013, zdroj dat: ABC ČR – kancelář na ověřování nákladu tisku

Vydavatelství Mafra se s propady příjmů v posledních letech vyrovnávalo velkými škrty či slučováním redakcí. V loňském roce se přesto poprvé v historii propadlo do ztráty – i když byla způsobena zejména finanční účastí ve firmách Mediaservis a PNS.

EBF16

Mafře se ale daří proměňovat strukturu příjmů. Jak na nedávné konferenci Czech Internet Forum 2013 prozradil člen představenstva Roman Latuske, už 38 % příjmů tvoří výnosy z online služeb. Drtivou většinu z nich (90 %) pak přináší server iDNES.cz, doplnil na CIF 2013 Čásenský.

Připravujeme podrobnosti.

9 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 11. 2013 11:46

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »