Hlavní navigace

Názor k článku Robinsoni v moři reklamy? od Marek Prokop - Nepřeceňoval bych vliv zákona na možnosti spammingu. Internet...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 4. 2001 18:39

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Nepřeceňoval bych vliv zákona na možnosti spammingu. Internet je oblast, které se zatím daří (většinou naštěstí) unikat z vlivu podobných zákonů zejména proto, že je snadné přesunout aktivity nezákonné v právním řádu jedné země pod jurisdikci právního řádu země jiné.

    Jsem přesvědčen, že spamming bude možný tak dlouho, dokud ho bude společnost tolerovat a skončí v okamžiku, kdy ho začne spontánně odmítat. V USA ho dnes prakticky využívají jen subjekty velmi pochybné pověsti a zpravidla jím propagují ještě pochybnější produkci. Každý alespoň trochu seriozní obchodník tam již ví, že spamming je nejspolehlivější cesta, jak se znemožnit.

    U nás, bohužel, toto povědomí zatím není a tak člověk může dostat nevyžádané nabídky i od firem všeobecně považovaných za seriózní. Mimochodem smutný primát v tomto zaznamenaly nedávné pozvánky na PIW, které jsem dostal (nevyžádané) snad z 5 různých seriozních zdrojů, z jednoho dokonce skoro desetkrát (celkem na 3 adresy).

    Zajímavější mi však připadá jiná oblast, a to prodej tzv. opt-in listů. Zde by měl asi zákon rozlišovat mezi situací, kdy dám předem (spolu se souhlasem k zařazení do seznamu) svolení s případným prodejem od situace, kdy naopak takový souhlas nedám a srávce seznamu explicitně možnost prodeje předem vyloučí.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).