Český Rockaway poslal dva miliony dolarů albánské Gjirafě

Po e-shopové smršti je tu další investice tuzemské skupiny Rockaway. Tentokrát směřuje na Balkán.

Portál omezený jazykem. Přesto ho na Balkáně už dnes využívá kolem milionu lidí. Gjirafa předloni absolvovala tuzemský akcelerační program ve StartupYardu a teď se do Česka vrátila pro peníze. Už podruhé – podíl ve startupu si totiž pořídil i Ondřej Bartoš z Credo Ventures nebo Michal Illich.

Startup teď získal dva miliony dolarů od Rockaway Capital Jakuba Havrlanta. Peníze mají být použity především na rozjezd internetové ekonomiky na Balkánu a digitalizaci informací v Albánii a Kosovu. Cíl je jasný – udělat z Gjirafy regionální jedničku ve vyhledávání, e-commerci a reklamě.

Gjirafa je v podstatě vyhledávač a agregátor novinových článků v albánštině. Inspiraci má především v úspěchu tuzemského Seznamu. „Jsme Seznam.cz pro albánsky mluvící uživatele, chceme být domovskou stránkou pro naše lidi,“ tvrdil při opouštění StartupYardu zakladatel Mergim Cahani s tím, že šanci vidí i v jízdních řádech, které dosud v Kosovu ani v Albánii nejsou online.

EBF16

„Gjirafa má šanci zafungovat v Kosovu a Albánii podobně jako Yahoo v devadesátých letech. Může tam rozjet reálnou internetovou ekonomiku. Teď je podle nás ten zásadní okamžik,“ vysvětluje důvody investice Dušan Zábrodský z Rockaway. 

Pro Rockaway jde o pokračování v nákupní a investiční jízdě. Potom, co na podzim skupina koupila Mall a Heureku, se po novém roce na ÚOHS objevil další obchod – tentokrát v podobě on-line prodejce zájezdů Invia

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 11. 2. 2016 21:06

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»