Hlavní navigace

Rocket Internet koupil podíl v Delivery Hero i s DámeJídlo. Za 287 milionů eur

Jan Beránek 9. 2. 2015

Buď je to opravdu zlatá žíla nebo německý akcelerátor sází na prodej celé nové divize někomu silnějšímu. Po jídle se prý začíná koukat i Amazon.

Loni v září oznámil berlínský akcelerátor Rocket Internet vstup na burzu. Teď začal nakupovat ve velkém. Firma má podíl i v rozvážkové službě Foodpanda, která se také mihla na tuzemském trhu, ale nevydržela tu ani rok

Teď se ale Foodpanda schází se svým českým konkurentem v jedné stáji. Delivery Hero totiž na začátku roku koupilo DámeJídlo i JídloTeď za řádově stovky milionů korun. A teď všechno sjednotil Rocket Internet nákupem třicetiprocentního podílu za 287 milionů eur. První informace o obchodu přinesl server Techcrunch.

Firma tak výrazně posílila svou novou divizi pro rozvoz a objednávání jídla pojmenovanou Global Online Takeaway Group. Ta, díky všem investicím, dnes působí už v 39 zemích světa. V pátek totiž Rocket Internet bratrů Samwerů oznámil ještě expanzi Foodpandy, která koupila konkurenty v sedmi asijských zemích.

Delivery Hero má podle svého blogu dál fungovat jako samostatná značka, ale bude blíž spolupracovat s Rocket Internet, tedy podobně jako mají fungovat projekty spadající třeba pod tuzemské Rockaway

widgety

Peníze chtějí Němci použít na expanzi a rozvoj technologií. To samé konečně slibovali i vedením tuzemských startupů. "Chceme dále urychlit růst obou služeb velkými investicemi do technologií, marketingu a nových a vylepšených služeb pro zákazníky i restaurace,“ tvrdil Niklas Östberg, generální ředitel Delivery Hero, v tiskové zprávě. "Poskytneme jim naše know how, snažíme se, aby se oběma firmám dařilo i nadále,“ dodal pro Lupu mluvčí startupu Bodo von Braunmühl.

Nejvíc se celým milionovým kolotočem může bavit Adam Kurzok, který stál u začátků tuzemského experimentování s jídlem na internetu. Jak Lunchtime, tak PizzaTime, který se stal základem projektu DámeJídlo, už ale dávno prodal. 

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Vitalia.cz: Opuncie je plod kaktusu. Pozor na trny

Opuncie je plod kaktusu. Pozor na trny

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Lupa.cz: Jak se prodává firma za miliardu?

Jak se prodává firma za miliardu?

Podnikatel.cz: Znáte už 5 novinek k #EET

Znáte už 5 novinek k #EET

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Podnikatel.cz: Jak vám může jóga pomoci v byznysu?

Jak vám může jóga pomoci v byznysu?

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

120na80.cz: Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban