Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Rozmarné léto v elektronické komerci od _pepak - Stěží si umím představit situaci, kdy náklady spojené...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 8. 2011 7:42

    _pepak (neregistrovaný)

    Stěží si umím představit situaci, kdy náklady spojené s osobním vyzvednutím nepřevýší náklady na dobírku, což je nějakých 50–60 korun navíc.

    Porovnáváte neporovnatelné - do nákladů na osobní převzetí započítáváte všechny přímé i nepřímé náklady, zatímco do dobírky jen ty přímé. Problém je v tom, že když si něco objednám na dobírku, tak mi zboží s největší pravděpodobností nepřijde až domů, ale na poštu (domů přijde jen lísteček, že si to mám na poště vyzvednout), což mě stojí mimo jiné cestu na poštu a čekání na přepážce - nemluvě už o časové ztrátě, že osobně si zboží vyzvednu "teď hned", zatímco na dobírku mi přijde v nejlepším případě zítra.

    V případě jiných dopravců než pošty to není o moc lepší, "platím" tím, že musím být v daném čase na daném místě, přičemž ten čas typicky nevím ani s přesností na hodiny.

    Při objednání ze zahraničí to je něco jiného, tam by náklady na osobní převzetí byly výrazně vyšší než na poštu, a ani ten čas by nevyšel o mnoho lépe.

     

    Odběrná místa jsou jistě komfortem pro zákazníka, ale pokud by nebyla, přestali by zákazníci u daného e-shopu kupovat?

    Nevím, jak "zákazníci", ale vím, jak já. Aspoň do doby, než dodání domů vyjde srovnatelné s osobním odběrem.

     

    Přestože směrnice má zájem především chránit spotřebitele, zdá se, že na ní mírně vydělají e-shopy proti kamenným obchodům:

    Nevím nevím, připadá mi to trochu, jako kdybyste argumentoval, že pacientovi sice před dvěma lety zbytečně uřízli nohu, ale teď na tom vydělá, protože dostane slevu na vitamíny. Pokud je ta změna taková, jak píšete, tak bych ji spíš kvalifikoval jako "srovnání podmínek" po letech nevyrovnanosti než jako nějaké nové zvýhodnění jedněch proti druhým.

  • 17. 8. 2011 13:29

    Jarda (neregistrovaný)

    Jenomže takto dost dobře nemůže postupovat řidič, prodavač, učitelka nebo kuchařka.

  • 17. 8. 2011 14:47

    Pavel (R)

    Pokud to není na dobírku, tak klidně může. Aspoň pošťáci, kteří chodí k nám, nechají balík prvnímu šmudlovi, který je ochoten jej převzít (nedávno mi balík předal dokonce kolega z pobočky z druhého konce republiky, který byl u nás náhodou na školení a stál u automatu na kafe), aniž by si aspoň poznamenali jméno. Zvláštní je, že na poště mi nevydali telefon zaslaný na dobírku za asi 6 tisíc, neb jsem měl pouze peníze a ne lísteček, občanku jsem zapomněl v saku v práci.

  • 17. 8. 2011 17:55

    x (neregistrovaný)

    Protoze posta se chova vubec uplne dementne - dobirku totiz u domu predaji komukoli, kdo z toho baraku vyleze a je ochoten ji zaplatit. Na poste jen adresatovi - ani manzelce/manzelovi ne (pritom je to naprosta kokotina, pokud to zaplati ...)

    Podobne to funguje s doporucenym dopisem - ten taky daji komukoli. Jediny co zajisti ze ne, je, ze musi byt do vlastnich rukou.

  • 17. 8. 2011 9:01

    Zobo (neregistrovaný)

    Přesně tak, u osobních odběrů autor neví, o čem mluví.

    Pravda, trochu jinak je to ve velkých městech, kde je ta pobočka k dispozici, než na věkově, kde jiný způsob dodání, než nějaká dopravce, nepřipadá v úvahu.

    A o ještě zlatá česká pošta, kam mohu jít k večeru a stojím "jen" půl hodiny ve frontě. Smluvní dopravce zavolá, že přijede "dnes mezi 12 a 18 hodinou", což znamená, že si musím vzít půl dne dovolenou (pokud to vůbec jde) - a to nejsou pro mne víceáklady?

    U drobnějšího "odnesitelného" zboží je osobní odběr jednoznačně výhodný cenově, ale časově a organizačně.

    Co se týče platby, zpravidla platím kartou nebo (dražší věci) převodem. Dobírka je svázána právě s tou poštou a je drahá.

    Často mohu najít v e-shopu levnější zboží, které se ale po přičtení dodatečných nákladů (poštovné, dobírka...) stává dražší, než přes pult.

  • 17. 8. 2011 9:54

    Kuba Chour (neregistrovaný)

    S postou je to u nas stejny, tak si baliky zkratka objednam do prace :). Verim, ze dokud v kanclu nebudu mit prekladiste, je to v pohode..

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).