Hlavní navigace

Rýsuje se podoba kategorizace online médií

Aleš Miklík

Příprava kategorizace internetových médií, která by měla přinést zpřehlednění výstupů o návštěvnosti webů (a tím i více peněz do internetové reklamy), postoupila do další fáze. Pracovní skupina v rámci Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), která na pravidlech kategorizace pracuje, se shodla na následujícím stromu kategorií, do kterých by se měla jednotlivá média (zapojená do projektu NetMonitor) zařadit:

Příprava kategorizace internetových médií, která by měla přinést zpřehlednění výstupů o návštěvnosti webů (a tím i více peněz do internetové reklamy), postoupila do další fáze. Pracovní skupina v rámci Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), která na pravidlech kategorizace pracuje, se shodla na následujícím stromu kategorií, do kterých by se měla jednotlivá média (zapojená do projektu NetMonitor) zařadit:

test 2

  1. Vyhledávání, katalogy
  2. Služby – mapy, email, jízdní řády
  3. Zpravodajství (domácí a zahraniční)
  4. Sport
  5. Bulvární zpravodajství, společenské magazíny
  6. Životní styl, hobby
  7. Cestování
  8. Reality, servery o bydlení
  9. IT servery, web, SW,HW
  10. Mobilní komunikace, digi, foto, video
  11. Ekonomika, finance, právo
  12. Komunitni servery, chaty, seznamky
  13. Media – tv, radia
  14. Auto-moto servery
  15. Hry, zábava, hudba, film, kultura, děti
  16. Obchod, prodej, inzerce
  17. Pracovní servery
  18. Servery zameřené na ženy a zdraví
  19. Titulní stránky serverů

Samotná metodika pro zařazování médií je stále v přípravě, podle našeho neoficiálního zdroje však bude možné každý web rozdělit až na tři části, které se budou moci zařadit do některé kategorie samostatně, aniž by web přišel o možnost uvádět se ve vybrané kategorii celý. To může pomoci velkým webům s mnoha sekcemi, na druhou stranu tím celý systém kategorizace poněkud ztratí na přehlednosti.

Více o kategorizaci online médií a související problematice si můžete přečíst v článcích Potřebuje český Internet kategorizaci online médií? a Co říkají vydavatelé online médií na kategorizaci NetMonitoru?.

Našli jste v článku chybu?
11. 4. 2007 12:47
Franta (neregistrovaný)
Copak by pouzivate netmonitor? Co vidim tak ne, tak co si stezujete :)
11. 4. 2007 9:17
Kutil Tom (neregistrovaný)
Nepochopil jsem, k čemu je to dobré. Web má návštevnost nebo nemá. Cena za PPC (pay per clic) závisí od možností zadavatele reklamy.