Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Safari pro Windows: jepičí život nebo světlé zítřky?

Rdm
Rdm (neregistrovaný)
13. 2. 2008 7:55 Nový

..

celé vlákno
Teď někdy má vyjít SDK pro iPhone a právě společně s nímy bych očekával i uvolnění finální (nebo alespoň další BETA) verze Safari - ostatně kvůli toho nejspíše vůbec Safari na windows přišlo.
VfB
VfB (neregistrovaný)
13. 2. 2008 7:56 Nový

nebylo možné nechat předsudky doma?

celé vlákno
to že Živě je předsunutá bašta MS ví každý, ale tento článek se mi zdá neobjektivní a tendenční i na tento server
Dlouhán
Dlouhán (neregistrovaný)
13. 2. 2008 8:04 Nový

Re: nebylo možné nechat předsudky doma?

celé vlákno
Už nehul.
stoural
stoural (neregistrovaný)
13. 2. 2008 11:42 Nový

Re: nebylo možné nechat předsudky doma?

celé vlákno
ááá, nekdo si dovolil rypnout do tveho milovaneho Adobe. Omlouvam se ponizene, priste je budeme jenom chvalit a vychvalovat.
stoural
stoural (neregistrovaný)
13. 2. 2008 11:43 Nový

Re: nebylo možné nechat předsudky doma?

celé vlákno
Huuuuuu, apple :)))
ondra
ondra (neregistrovaný)
14. 2. 2008 11:20 Nový

Re: nebylo možné nechat předsudky doma?

celé vlákno
Zabloudil?
Šolimovič
Šolimovič (neregistrovaný)
13. 2. 2008 8:15 Nový

Bože to je blábol....

celé vlákno
... bez jediné konkrétní informace a důvodu proč se vývoj zpožďuje. Stejně je na tom třeba Silverlight, který je v alfa verzi 1.1 od července. Safari je naprosto skvělý prohlížeč a kdo měl v ruce iPhone nebo nové Nokie tak mě to potvrdí. Pro nás vývojáře pak je Windows verze skvělým nástrojem pro vývoj aplikací pro uvedená mobilní zařízení. Už jenom proto má obrovský smysl. To dnes fakt nebylo co napsat????? třeba z Barcelony???
Karel
Karel (neregistrovaný)
14. 2. 2008 14:37 Nový

Re: Bože to je blábol....

celé vlákno
Silverlight ma posledni dostupnou verzi za zari (1.1 Aplha refresh), za par tydnu tu ma byt hotovej....takze nekecat
Martin Hassman aura:86
13. 2. 2008 8:23 Nový

Přeci jen děje

celé vlákno

Z pohledu webového vývojáře se okolo WebKitu děje řada věcí. A třeba pro mě je velmi přínosné, když si mohu hned po po přečtení o nově přidané vlastnosti do jádra stáhnout noční verzi WebKitu a vyzkoušet si ji i přímo na Windows. To by ještě nedávno bylo nemyslitelné. Z mého pohledu velký pokrok, v zásadě nic víc než noční verze ani nemusím, přeci jen, kdo by používal nějakou betu, která je třeba i několik týdnů stará, že? 8-)

Souhlasím s tím, že z pohledu uživatele se nejedná o viditelný pokrok. Otázka je, zda to bylo plánovaným krátkodobým cílem (dlouhodobým nepochybně) a jsem zvědav, zda a kdy začne Jobs nějak uživatele Windows masírovat.

Připomínám, že po Safari na Windows volali již několik let hlavně vývojáři (chtěli v něm testovat weby), nikoliv uživatelé, proto mi nepřipadne zas tolik nesmyslné, když jsou vývojáři kladeni na první místo a uživatelé si klidně ještě počkají.

Pavel Cvrček aura:84
13. 2. 2008 9:00 Nový

Re: Přeci jen děje

celé vlákno
Připomínám, že po Safari na Windows volali již několik let hlavně vývojáři (chtěli v něm testovat weby), nikoliv uživatelé, proto mi nepřipadne zas tolik nesmyslné, když jsou vývojáři kladeni na první místo a uživatelé si klidně ještě počkají.

Když Steve Jobs ohlašoval Safari pro Windows, tvrdil něco trochu jiného. Tohle je tak trochu zkrášlování reality. Safari 3 pro Windows je v současné době z pohledu uživatele mrtvý a dokud vývojáři nevyřeší vyhlazování textu a alespoň trochu lepší integraci vzhledu s Windows, zůstane u toho. Ostatně, na tom prvním bodu už pracují a Dave Hayet do vývojové větve zahrnul experimentální podporu pro ClearType.

Martin Hassman aura:86
13. 2. 2008 10:26 Nový

Re: Přeci jen děje

celé vlákno
Tohle je tak trochu zkrášlování reality.
Ne vubec, to je rozlisovani toho, co tenkrat prezentoval vysmaty Steve Jobs a toho, co od projektu bylo od zacatku skutecne ocekavano. Ja si osobne myslim, ze to co prezentoval (rapidni rust podilu Safari/WebKitu atd.) skutecne prijde (jedine multiplatformni open source snadno embedovatelne jadro je holt jedine multiplatformni open source embedovatelne jadro, ze?), ale zatim pro to nedozral cas a Safari na Win ma dnes zatim spise jiny ucel.
kolemjdoucí
kolemjdoucí (neregistrovaný)
13. 2. 2008 22:34 Nový

Re: Přeci jen děje

celé vlákno
To jsou novoty. Není důležité, co tvrdí autor, důležité je, co je skutečně očekáváno. Jste asi hodně přesvědčený, nicht wahr?
aprilchild
aprilchild (neregistrovaný)
13. 2. 2008 23:32 Nový

Re: Přeci jen děje

celé vlákno
WebKit je objektivne a momentalne nejlepsi implementace ve sve kategorii. Tecka. Muzete s tim subjektivne nesouhlasit, ale to je asi tak vsechno, co s tim lze delat. Martin ma pravdu. A vi, stejne jako ja, o cem mluvi.
Martin Hassman aura:86
14. 2. 2008 8:32 Nový

Re: Přeci jen děje

celé vlákno
Pro upřesnění Steve Jobs není autor, tady hrál spíš jen roli prezentátora 8-) Autorem je kupříkladu Dave Hyatt, Maciej Stachowiak a další, se kterými se můžete pravidelně bavit na vývojářském kanále WebKitu.
VfB
VfB (neregistrovaný)
13. 2. 2008 18:31 Nový

Re: Přeci jen děje

celé vlákno
lepší integraci vzhledu s windows?
proč, proč by měnily výtečný vzhled (po kterém uživatelé touží, což ukazuje i spousta MacOS like skinů jak pro Firefox, Operu tak pro různé jiné aplikace včetně windows themes) a namísto toho vybrali vzhled a pošahané rozmístění prvků , které předvádí nový IE7, který považuji za současně nejšerednější prohlížeč

ale to vyhlazování by se šiklo
Pavel Cvrček aura:84
13. 2. 2008 18:45 Nový

Re: Přeci jen děje

celé vlákno
Z úplně stejného důvodu, proč Firefox 2.0 nezapadá do Mac OS X. Každý OS má jiné zvyklosti, jiný vzhled a aplikace to musí respektovat, pokud na daném OS chce být úspěšná.

Portování vzhledu pro jiné aplikace není ukazatelem. Jednak si jej často instalují právě uživatelé Mac OS X, aby jim např. Firefox lépe zapadal do systému, druhak je počet jeho instalací minimální vzhledem k rozšíření Firefoxu.
VfB
VfB (neregistrovaný)
14. 2. 2008 7:55 Nový

Re: Přeci jen děje

celé vlákno
to je blbost sám výrobce OS (Microsft) tyo zvyklosti porušuje: například u MSIE7 (špatně umístěná základní nabídka) nebo nových Office, nebo Live Messengeru, když málem každý program od výrobce OS je jiný, tak proč by výrobci třetích stran měli dodržovat nějaké ustanovení, které nedodržuje ani ten, kdo je sám vymyslel? a když to jejich produktu výrazně uškodí?
David Jaša
David Jaša (neregistrovaný)
13. 2. 2008 18:35 Nový

Re: Přeci jen děje

celé vlákno
Integraci vzhledu ať ladí, ale to jejich vyhlazování by tam měly nechat. Při stejné velikosti písma je výrazně čitelnější než zubato-duhový cleartype...
Petr Staníček
Petr Staníček (neregistrovaný)
13. 2. 2008 8:58 Nový

Ach bože, tohle býval odborný web?

celé vlákno
Fundovaný odborník by v prvé řadě věděl, že Safari na Windows bylo publikováno hlavně jako nástroj pro vývojáře - kvůli vývoji a testování widgetů a aplikací pro iPhone/iPod - a není cíleno na běžné uživatele, není nijak propagováno, není běžně inzerováno, uživatelé si ho musí najít. Kdyby to věděl, nemohl by publikovat takový blábol ani coby glosu. Ale to by to nejdřív musel psát ten fundovaný odborník...
Pavel Kout
Pavel Kout (neregistrovaný)
13. 2. 2008 13:14 Nový

Re: Ach bože, tohle býval odborný web?

celé vlákno
Víš přece, že se říká "koho chleba jíš, toho píseň zpívej", ne?

Lupa patří aspoň k těm slušnějším webům, které uvedou jméno autora hned pod titulkem, abys dopředu věděl, co tě čeká (a že se na to dá docela dobře spolehnout).
Jiří Macich ml. aura:99
13. 2. 2008 17:52 Nový

Re: Ach bože, tohle býval odborný web?

celé vlákno
A kdo tu mluví o důvodu vydání? Ať už bylo publikováno jako cokoliv (a Steve Jobs ve své plamenné řeči mluvil trochu jinak než Vy nyní), faktem je, že samotné Safari pro Windows stojí už pár měsíců.
VfB
VfB (neregistrovaný)
13. 2. 2008 18:34 Nový

Re: Ach bože, tohle býval odborný web?

celé vlákno
hlavně že MS přichází s novými verzemi MSIE v rozmezí století
(IE 6 a IE7), ve srovnání s tím je vývoj Safari bleskový
Jiří Macich ml. aura:99
13. 2. 2008 19:32 Nový

Re: Ach bože, tohle býval odborný web?

celé vlákno
No, MS bych si zrovna jako příklad nebral. Situace mezi IE6 a IE7, tedy letitá smrtelná křeč s nejistými konci, není příklad hodný následování. Ale podívejte se třeba na Firefox nebo Flock. Tam uživatel jasně ví, co se kutí, na co se těšit, co mu následující verze přinese a hlavně, že nějaká následující verze hlavně bude ;-)
Pavel Kout
Pavel Kout (neregistrovaný)
13. 2. 2008 20:37 Nový

Re: Ach bože, tohle býval odborný web?

celé vlákno
Jirko, občas si přečti i ostatní komentáře. Několikrát ti byl doporučován WebKit a nikoliv náhodou. Sleduj jeho vývoj a budeš vědět, co se kutí.
aprilchild
aprilchild (neregistrovaný)
13. 2. 2008 23:39 Nový

Re: Ach bože, tohle býval odborný web?

celé vlákno
Clovece, ty jsi vazne presvedcen, ze Jobs uvadel Safari jako novy prohlizec pod Windows? Nebo je to jen tvoje zbozne prani a chaba znalost anglictiny (ci vypadky dlouhodobe pameti), abys mel namet na prisernou "glosu" (vis, co to slovo znamena?). Petr ma pravdu, vyvojari maji nigthlies a ty jsi uplne mimo.
hexx
hexx (neregistrovaný)
13. 2. 2008 9:01 Nový

proc?

celé vlákno
Firefox je dostatecna alternativa, kdyz uz ho tedy nahodou nekdy musim pouzit misto MSIE
standaDM
standaDM (neregistrovaný)
13. 2. 2008 9:57 Nový

nic se opravdu neděje???

celé vlákno
Je zajímavé že autor píše o tom že se okolo Safari nic neděje právě v době, kdy se něco děje :)

http://www.appleinsider.com/articles/08/02/07/apples_safari_3_1_to_support_downloadable_web_fonts_more.html
mofo
mofo (neregistrovaný)
13. 2. 2008 10:42 Nový

pohled z okna

celé vlákno
článek je typická ukázka omezeného pohledu windowsáka. není jiného os než windows a msie je jeho prorok... safari je dost dobrej prohlížeč na to, aby se pro něj muselo něco obzvlášť ladit. a už vůbec aby si na lupě mohli brát jeho jméno nadarmo. a ta zcestná přirovnávání k netscape...
Jiří Macich ml. aura:99
13. 2. 2008 18:00 Nový

Re: pohled z okna

celé vlákno
Přiznám se, že ve Vašem komentáři postrádám logiku. Ano, je to pohled uživatele Windows. Kdo jiný než uživatel Windows by se měl zajímat o Safari pro Windows? Mimochodem, používám Firefox, ne MSIE.
czeXit
czeXit (neregistrovaný)
13. 2. 2008 11:07 Nový

Glosa na Lupech znamena kravina?

celé vlákno
omg, od kdy "Rubriky->Glosa" znamena na Lupech "Rubriky->Kraviny"?

zadna fakta, blaboly, neznalost problematiky.
"O koze nebo o voze? To je fuk, my jsme Lupy, my rozumime vsemu. Jirko potrebujem clanek, tak napis neco treba o tom Safari."
running
running (neregistrovaný)
13. 2. 2008 15:16 Nový

safari na windows

celé vlákno
Musím se při čtení komentářů autora zastat - safari pro windows opravdu nemají moc smysl, pokud nepočítám vývojáře. A to používám Mac OS a na něm Mac OS smysl má, protože je ze všech prohlížečů nejrychlejší a hlavně nejlépe integrovaný do systému. Jinak WebKit je fajn jádro (a je trochu špatně, že slovo "WebKit" se autorovi v článku ani jednou), ale Safari se do windows prostě nehodí (a navíc vypadá graficky úplně jinak, než zbytek oken).
running
running (neregistrovaný)
13. 2. 2008 15:19 Nový

Re: safari na windows

celé vlákno
oprava - chtěl jsem říct "na něm Safari smysl má" a "... se autorovi v článku ani jednou neobjevuje", ale mí Pražané mi rozumějí
Jiří Macich ml. aura:99
13. 2. 2008 18:02 Nový

Re: safari na windows

celé vlákno
Souhlasím s Vámi, ale ona to glosa tentokrát nebyla ani tak o smyslu Safari pro Windows, ale o tom, že po počátečním humbuku a očekávání se teď se samotným Safari pro Windows nic moc neděje.
Stanislav PETR aura:18
13. 2. 2008 17:27 Nový

Autor clanku akorat nevi ze vyvoj pokracuje...

celé vlákno
Zkuste se podivat na adresu http://www.webkit.org a podivat se na aktivitu napriklad na nightly buildy. Vyvoj pokracuje a docela slusnou rychlosti.
Jiří Macich ml. aura:99
13. 2. 2008 17:48 Nový

Re: Autor clanku akorat nevi ze vyvoj pokracuje...

celé vlákno
Nemíchejte jablka s hruškama. O WebKitu v glose nepadlo ani slovo.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 2. 2008 23:22 Nový

Re: Autor clanku akorat nevi ze vyvoj pokracuje...

celé vlákno
No jo ale, prave z WebKitu safari vychazi koluji zvesti o Safari 3,1.
BTW: Proc nikdo nenapise zdruhe strany ze software od MS na mac ma taky vecinou skluz viz Office, OXML prevodnik atd.
Jinak nadava se na rozmazane pismo, ale to mi prijde jako pro kodera dost dulezita vec jsi zkontrolovat jak to bude vypadat na macu. Obzvlast kdyz stranky jsou urceny pro navstevniky z ciziny. Animace jsou dle meho nazoru dobre spis me nevyhovuje ze nefunguje na zavirani tabu prostredni tlacitko a novy tab ze se neotvira poklikanim na listu.
dgx
dgx (neregistrovaný)
13. 2. 2008 18:27 Nový

Nepoužitelný browser

celé vlákno
Dokud bude Safari browser, který padá víc než dolar, tak nemá naprosto žádnou šanci. Uživatelé jsou dnes zvyklí na stabilní spolehlivé prohlížeče a berou je jako samozřejmost.

Další problém je rozdílné uživatelské rozhraní a především odlišný způsob vykreslování písma. Někdo to považuje za plus, ale obávám se, že pro masového uživatele (nejen uživatel z masa) to bude nezvyk a tudíž mínus.
Radek Hulán aura:10
13. 2. 2008 20:50 Nový

Re: Nepoužitelný browser

celé vlákno
Je to tak, zvláště složitější JavaScript shodí Safari zcela spolehlivě. Plus se to nedá nijak rozšířit. Je to taková parodie na browser.

Apple si tím pěkně podřezal větev, protože Windows uživatelé dobře vidí, jak shitový software nakousnuté jablko produkuje.

Pro hodně lidí je neakceptovatelné i rozmazené Apple písmo, nevypnutelné (nesystémové) zdržující animace při dialogových boxech a odporný šedý vzhled.
Jirka
Jirka (neregistrovaný)
13. 2. 2008 22:06 Nový

Re: Nepoužitelný browser

celé vlákno
prášeček a hezky zapít … a příště brát v čas
hexx
hexx (neregistrovaný)
14. 2. 2008 11:42 Nový

Re: Nepoužitelný browser

celé vlákno
Proc jako? Vzdyt ma pravdu.
Jirka
Jirka (neregistrovaný)
14. 2. 2008 19:40 Nový

Re: Nepoužitelný browser

celé vlákno
Vy jste jeho kolega z vedlejšího lůžka, nebo jste si nepřečetl, co za tradiční bláboly opět vyplodil?
samal
samal (neregistrovaný)
14. 2. 2008 14:51 Nový

Re: Nepoužitelný browser

celé vlákno
Nebo proto ze ma vlastni nazor? :)
col.80
col.80 (neregistrovaný)
22. 3. 2008 19:02 Nový

Re: Nepoužitelný browser

celé vlákno
Hm, panáček je příznivec Windows, chtělo by to víc testovat a víc být objektivní...
flixflox
flixflox (neregistrovaný)
13. 2. 2008 22:16 Nový

nieco sa predsa len robi

celé vlákno
Prave vcera som vyskusal Safari 3.1 beta. Plus minus je to rovnake ako FF3. Osobne ma zaujima predovsetkym implementacia CSS. Zo 43 CSS3 selektorov spracuju korektne jednotlive (najviac pouzivane) win browsery taketo pocty:
IE6 - 10, IE7 - 13, Safari 3.0 - 25, Opera 9.25 - 25, FF2 - 26, FF3 - 32, Safari 3.1 - 32 a Opera 9.5 vsetkych 43. Test je na adrese http://www.css3.info/selectors-test/test.html.
ACID2 urobila dobre uz aj verzia Safari 3.0. Zaujimavy je aj Developer, ale uz som si zvykol na WebDeveloper vo FF. Zobrazovanie minipidi fontikov tiez nie je velmi dobre. Rychlost je zrovnatelna s FF. Moj favorit je: na browsovanie Opera 9.5 - bezkonkurencna rychlost, ma vsak obcas problemy s Flashom (...omalovanky navstevujem vynimocne -:)) aj ked este nie je taka stabilna ako 9.25, FF2+WD na vyvoj (proti Opere lenive...), IE7+IE7Pro ked to uz inac nefunguje (rychlejsie ako FF ale pomalsie ako Op 9.5), IE6 povinne na checkovanie layoutov.
Safari sem tam, pre vyvoj je to FF cez kopirak (alebo naopak?). Som zvedavy co bude IE8. Od IE7 som cakal viac :-)) Je dobre, ze si mozem vybrat z viacerych browserov. Aj ked ani jeden nie je na 100% to, co by som chcel resp. potreboval. A vo vo vo vo tom to je ...
bun
bun (neregistrovaný)
14. 2. 2008 9:40 Nový

Chlubeni

celé vlákno
Jirko Macichu,

evidentne nevis, o cem mluvis. Apple naopak u drtive vetsiny svych produktu aplikuje silent start. Tyden ci dva dopredu da vedet, ze bude tiskovka, a pak vsichni jenom netrpelive cekaji, s cim prijde. Jasne, hodne si slysel o iPhonu a o Leopardu. Ale co treba nove generace iPodu, MacBooku, iLife...atd.?

Takze priste trosku vic premejslej ;-)
Glassman
Glassman (neregistrovaný)
14. 2. 2008 13:18 Nový

Safari 3.1 beta pro WIndows zatim neoficialne

celé vlákno
Tento prispevek pisu v Safari 3.1 ve Windows - staci to jako dukaz, ze vyvoj nezamrznul? Vsimam si, ze je GUI sviznejsi nez u verze 3.0..

Vyvoj Windows portu pokracuje prubezne a pomerne rychle, predevsim se jedna o vyvoj WebKit portu na Windows tak, aby byl nezavisly na CoreFoundation a CoreGraphics a tim padem fungoval vice 'nativne'. Safari, tedy ta schranka ve ktere WebKit bezi, se opravdu tak rychle neposunovala, ale verze 3.1 prinasi jasne zlepseni.

Ad vyhlazovani textu - to je asi ten nejzavaznejsi duvod, proc pouzivat Safari na Windows, je to nesrovnatelne lepsi nez ClearType a to jsem prosim uzivatel Windows, mnohalety a zastance ClearType (dokud jsem nepoznal vyhlazovani MacOS X)..

Ad prizpusobeni vzhledu Windows - tak tohle nemuze nikdo od Apple ocekavat.. Zaprve, pokud by o necem takovem uvazovali, uz by to davno realizovali na Windows portu iTunes a ten jak vime vypada jak vypada cele ty roky, takze tady zadny posun cekat nelze.. Krom toho jestli ma mit Safari na Windows pro uzivatele nejaky smysl, tak je to prave nalakani uzivatelu na grafiku, design a vyhlazovani a rychlost MacOS X..
Jiří Macich ml. aura:99
14. 2. 2008 17:36 Nový

Re: Safari 3.1 beta pro WIndows zatim neoficialne

celé vlákno
A kde se dá Safari 3.1 pro Windows stáhnout? Rád bych se na něj podíval. Na stránkách Apple je nejnovější verze 3.0.4 (beta). Vývoj WebKitu nezpochybňuji. V glose jsem psal čistě o Safari pro Windows - prohlížeči jako celku.
Glassman
Glassman (neregistrovaný)
14. 2. 2008 18:35 Nový

Re: Safari 3.1 beta pro WIndows zatim neoficialne

celé vlákno
Petr Tomeš aura:78
14. 2. 2008 18:38 Nový

Re: Safari 3.1 beta pro WIndows zatim neoficialne

celé vlákno
Apploid
Apploid (neregistrovaný)
19. 2. 2008 19:04 Nový

Re: Safari 3.1 beta pro WIndows zatim neoficialne

celé vlákno
Ono to ale chtělo zagooglit dřív, neš jsi naškrábal tuto "glosu", nevypadá totiž zrovna chytře, když mluvíš o zastavení vývoje a přitom netušíš, jaký je aktuální stav věci. Autor, který chce psát zasvěceně o Safari, by měl jít hlouběji než si otevřít domovskou stránku Apple - tzn. sledovat vývoj webkitu, sledovat vývojářský portál Apple, odebírat ADC News atd. Jinak sklouzneš na úroveň Tomšů a Hulánů, jejichž výplody zavánějí víc zkratkovitou ideologií než schopností nezávislé analýzy vyplývající ze znalostí.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 2. 2008 15:34 Nový

Tak to je clanek ignoranta!!!

celé vlákno
Jak muze byt takovy ignorant redaktorem? Proc si neni schopen zjistit, ze Safari stoji na projektu WebKit, kde je obrovsky vyvoj podporovany take Nokii a Adobe!! Pokud nekdo chce mit release kazdy den, tak at si stahuje nocni buildy z webkit.org !!!
Jiří Macich ml. aura:99
15. 2. 2008 15:52 Nový

Re: Tak to je clanek ignoranta!!!

celé vlákno
Takže znovu musím zopakovat, že trvám na tom, že WebKit je renderovací jádro a Safari je kompletní prohlížeč. Nevidím mezi tím rovnítko.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem