Samsung zprovoznil blokování reklam v mobilech s Androidem 5

Jihokorejský výrobce mobilů nově umožňuje blokování obsahu ve svém prohlížeči na smartphonech s Androidem. A první rozšíření je hned na světě.

Blokování reklam je populární a bylo jen otázkou času, kdy se začne ze stolních počítačů a notebooků masově propracovávat do mobilních telefonů. Jednu z možností teď přináší Samsung.

Jeho řešení, podobně jako u Adblocku Plus pro Android, vyžaduje, aby uživatel v mobilu používal konkrétní prohlížeč – ten výchozí, předinstalovaný od Samsungu (Samsung Internet for Android). Pokud používáte jiný browser, například Chrome nebo Firefox, blokování od Samsungu vám fungovat nebude.

Update prohlížeče, který teď firma začala šířit jako aktualizaci, totiž nově umožňuje instalaci rozšíření blokujících obsah – tedy i reklamy. A jeden blokátor reklam – Adblock Fast – je hned k dispozici.

Samsung blokování podporuje pouze ve svém prohlížeči ve verzi 4.0, která zatím funguje jen na Androidu 5.0 nebo vyšší. Brzy ale má být k dispozici i pro Android 4.x.

Podle dokumentace od Samsungu je blokování v prohlížeči ve výchozím stavu vypnuté. Pokud si ale uživatel nainstaluje podporovaný blokátor, dá se blokování jednoduše zapnout. Browser pak začne při zobrazování webových stránek na základě filtrů odstraňovat vybraná data.

EBF16

Samsung od vývojářů rozšíření vyžaduje, aby si od něj své aplikace nechali předem schválit, jinak nebudou v jeho prohlížeči fungovat. Uživatel jich může mít v telefonu nainstalovaných klidně více, zapnutá ale může být najednou jen jedna.

Blokování obsahu ve stránkách na mobilních zařízeních umožnil s příchodem iOS 9 i Apple. V App Store se rychle objevily desítky blokujících aplikací, vydavateli očekávaná apokalypsa se ale zatím nedostavila. Na Androidu (ale i na iOS) uživatelům nabízí vlastní blokující prohlížeč také například AdBlock Plus.

20 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 2. 2016 17:59

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »