Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Sbohem, klávesnice!

brk
brk (neregistrovaný) 2002:5e70:5b--:----:----:----:----:----
31. 12. 2011 8:07 Nový

Re: Sbohem, klávesnice!

celé vlákno

Na dotykový mobil jsem si zvykl rychle, co se psaní týče. S přijímám hovoru na zamčeném telefonu mám problém i po půl roce a často se mi stává, že volající dřív zavěsí, než se mi to povede zvednout.

Tablet nevlastním, ale co jsem měl v ruce iPad 2, tak docela ok. Tablet na stole, ruce v poloze všemi deseti a šlo to docela rychle, ale ta hmatová odezva mi chyběla. Měl jsem i víc překlepů.

V posteli bych musel psát palci a to už bude rychlostně velký problém. U klasického notebooku mi nevadí, že na prsty a klávesnici nevidím, takže pohoda. U desktopu si to bez klávesnice vůbec představit nedovedu.

Hmat je taky důležitý smysl a jeho eliminování se někde projevit musí.

Jan Handl aura:99
31. 12. 2011 9:49 Nový

Re: Sbohem, klávesnice!

celé vlákno

Nojo, to je pravda, s prijimanim hovoru mam uplne stejnej problem.

Pavel aura:95
31. 12. 2011 12:34 Nový

Re: Sbohem, klávesnice!

celé vlákno

Příjem hovorů souhlas - na 3,2" displeji jsem měl problém a musel jsem si příjem hovorů namapovat na hw tlačítko, na novém telefonu (4,3") už problém nemám.
Krátké maily a SMS se na sw klávesnici dají psát (jen to šoupání prstu bez zvedání mi nějak nejde), ale jinak bych se bez klávesnice neobešel.

David
David (neregistrovaný) ---.188.broadband3.iol.cz
31. 12. 2011 8:19 Nový

nechápal jsem k čemu je dobrá myš

celé vlákno

pamatujete MSDOS? Vše se dělalo přes klávesnici a když mi strýc přivezl v 1993 myš, nechápal k čemu to je. Prostě jsem neměl žádný program v kterém bych to použil :o))

brk
brk (neregistrovaný) 2002:5e70:5b--:----:----:----:----:----
31. 12. 2011 9:30 Nový

Re: nechápal jsem k čemu je dobrá myš

celé vlákno

Samozřejmě. Z osmibitů jsem přešel na 386 v 92 a myš jsem používal od počátku. INT 33h si pamatuji dodnes ;o) Windows 3.0 jsem tenkrát už měl, ale neměl jsem pro to jedinou aplikaci, takže z počátku takřka nepoužívané.

Já neříkám, že dotykové ovládání je špatné, ale v současné podobě klávesnici nenahrazuje.

Jarda
Jarda (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 1. 2012 21:31 Nový

Re: nechápal jsem k čemu je dobrá myš

celé vlákno

Ja se dostal k PC nekdy v roce 1987 a uz tenkrat se mysi pouzivaly bezne. Rada aplikaci se bez nich nedala rozumne ovladat (napada mne AutoCAD, P-CAD; tady ovsem kdo mohl, volil misto mysi radeji tablet, ktery poskytoval absolutni polohu snimace, umoznoval ale rovnez emulaci mysi). Pred Windows existovaly i jine grafické nadstavby nad MSDOsem; a vubec, byly i jine operacni systemy, pouzivajici grafiku, treba SCO Xenix, se kterym jsem mel moznost delat.

_pepak
_pepak (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
31. 12. 2011 8:32 Nový

K tomu hlasu...

celé vlákno

1) Myslím, že první dvě tři hodinové přednášky vás přesvědčí, že ovládání hlasem není žádná velká radost.

2) A pokud vás o tom nepřesvědčí přednášky, tak vás o tom přesvědčí první případ, kdy budete v jedné místnosti s několika dalšími lidmi používajícími hlasové ovládání.

E-Ryc
E-Ryc (neregistrovaný) ---.jablonka.cz
31. 12. 2011 8:41 Nový

Re: K tomu hlasu...

celé vlákno

2/ Tak zrovna tohle resi vhodna charakteristika mikrofonu.

Jirka1
Jirka1 (neregistrovaný) 84.42.166.---
31. 12. 2011 8:48 Nový

Re: K tomu hlasu...

celé vlákno

2/ Vhodná charakteristika mikrofonu to řeší z hlediska PC. Ovšem neřeší to, že byste měl sedět v kanclu, kde si každý něco v lepším případě mumlá, v horším celý den řve.
A taky mi zatím není jasné, jak bych v textu rychle opravoval chyby - když člověk píše delší text, ne vždy se povede formulovat větu napoprvé správně. Je tedy potřeba přesouvat a přepisovat celé věty.

brk
brk (neregistrovaný) 2002:5e70:5b--:----:----:----:----:----
31. 12. 2011 9:33 Nový

Re: K tomu hlasu...

celé vlákno

Nehledě na to, že je spousta věcí, které diskrétně napíšu a nechci je říkat nahlas, aby to slyšel někdo další.

Rejpal
Rejpal (neregistrovaný) ---.33.broadband3.iol.cz
31. 12. 2011 14:29 Nový

Re: K tomu hlasu...

celé vlákno

Nehlědě ještě k tomu, že zkušený písař/ka dokáží psát na klávesnici rychleji než mluvit...

Jiří
Jiří (neregistrovaný) ---.e-brno.net
2. 1. 2012 20:35 Nový

Re: K tomu hlasu...

celé vlákno

Na druhou stranu málokdo dokáže myslet rychleji, než psát, či mluvit ...

E-Ryc
E-Ryc (neregistrovaný) ---.jablonka.cz
31. 12. 2011 9:43 Nový

Re: K tomu hlasu...

celé vlákno

Na jednom projektu jsem sedel na patre s call-centrem jedne banky (a to bylo spis rvani nez mumlani - vymahani pohledavek), takze nejakou predstavu mam ;) Prezit se to da, ovsem sluchatka jsou nutnost (alespon pokud clovek chce neco naprogramovat).

Navic pocet pozic, ktere celou pracovni dobu porizuji text (nepocitam programatory a podobne tvorici nediktovatelny text) a zaroven musi sedet v kancelari s tlupou dalsich lidi (a zaroven musi fungovat bez sluchatek) asi nebude tak velky. A v pripade hlas-only se to pracovni prostredi proste bude muset prizpusobit.

noname
noname (neregistrovaný) ---.242.broadband3.iol.cz
31. 12. 2011 21:44 Nový

Re: K tomu hlasu...

celé vlákno

Pozor - hodně mluvících lidí je z hlediska rušivého vlivu menší problém než málo - více lidí dělá dohromady v podstatě jednoduchou šumivou kulisu, kterou odfiltrujete, horší je jeden či dva lidé, kteří mluví občas a vy je prostě musíte vnímat.

Steve
Steve (neregistrovaný) ---.penny.cz
2. 1. 2012 9:55 Nový

Re: K tomu hlasu...

celé vlákno

Zajděte se někdy podívat na call centrum. A pak si představe, že se v takové atmosféře soustředíta ně nějakou kreativní činnost ;o)

meda
meda (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
31. 12. 2011 9:26 Nový

Re: K tomu hlasu...

celé vlákno

Klávesnice neumře

Začátek ostré závorky, otazník, php, klávesa enter
klávesa tab, echo, uvozovky, hello world, uvozovky, středník, klávesa enter
otazník, konec ostré závorky

a v praxi http://www.youtube.com/watch?v=KyLqUf4cdwc

Jenda
Jenda (neregistrovaný) ---.hrach.eu
31. 12. 2011 10:29 Nový

Re: K tomu hlasu...

celé vlákno

Už jsem chtěl psát parse error komentář, ale PHP to opravdu sežere i bez mezery za echo…

Diskutér
Diskutér (neregistrovaný) ---.cust.vodafone.cz
1. 1. 2012 10:49 Nový

Re: K tomu hlasu...

celé vlákno

Díky za odkaz, dlouho jsem se tak nenasmál, stačil začátek, suprrr!!! :-)))))))))

VfB
VfB (neregistrovaný) 178.77.233.---
2. 1. 2012 17:35 Nový

Re: K tomu hlasu...

celé vlákno

nebo: udělej čáru dlouhou 800px, širokou 1px, začni na souřadnicích X 152 px a Y 58 px v barvě #ed5858, ne v barvě #ed5050, ne v barvě #ed4242....
no myslím, že pro ovládání Photoshopu bude kombo klávesnice/myš ještě dlouho dávat hlasovému ovládání na prdel xD

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
2. 1. 2012 22:40 Nový

Re: K tomu hlasu...

celé vlákno

To by to muselo vypada jinak, napr "zuzit krk", "vyhladit vrasku na cele" ... a obavam se, ze toho se ani nasi vnuci nedozijou.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 193.86.95.---
31. 12. 2011 19:03 Nový

Re: K tomu hlasu...

celé vlákno

Naprostý souhlas. Používání hlasu je velmi šikovné. a třeba u Google navigace funguje perfektně. Ale ovládat všechno hlasem je naprostá hloupost. Lidé nebudou chtít vést monolog s počítačem....
Nehledě na soukromí nestojím o to, aby někdo poslouchal, co někomu píšu. Často ani u hovorů to nemám rád.

Občas napsat sms. Něco vyhledat apod - určitě. Ale mluvit s kompem a vše dělat hlasem. Tomu nevěřím(tím netvrdím, že to není možné). Příkazy hlasem jsou v mnoha případech pomalejší než kliknutí / zmáčknutí.

Mareš
Mareš (neregistrovaný) 212.67.80.---
31. 12. 2011 9:29 Nový

Co mi to jen připomíná?

celé vlákno

Aha, toto. http://www.youtube.com/watch?v=hShY6xZWVGE
Ahoj, počítači! :-)

Mi. Chal. aura:51
31. 12. 2011 12:02 Nový

Re: Co mi to jen připomíná?

celé vlákno
Václav Čermák aura:76
31. 12. 2011 10:29 Nový

Klávesnice zůstane

celé vlákno

Na některé úkony ji určitě nebude časem potřeba, ale pro lidi, kteří se živí psaním nebo překládáním je klasická klávesnice uživatelsky komfortnější než plochý dotykový displej.
Spíš bych to viděl tak, že přibudou možnosti, jak počítač ovládat, než že by některá z nich zanikla.

Michal Breškovec aura:58
31. 12. 2011 10:33 Nový

Re: Sbohem, klávesnice!

celé vlákno

Nemyslím si, že klasickou klávesnici v dohledné době něco nahradí, pokud vůbec někdy - alespoň pro seriozní práci určitě ne. Psaní na tabletu není přiliš pohodlné, aspoň tedy na iPadu, se kterým mám zkušenost - je to spíš taková nouzovka. A jak už zde někdo zmiňoval, psaní hlasem je nesmysl. Ačkoliv to na první pohled vypadá dobře, v praxi je to nepoužitelné. Hlasové ovládání má smysl maximálně pro nějaké jednoduché úkoly, třeba rozsvícení světla, nebo ovládání Enterprise.

Parker
Parker (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 1. 2012 1:56 Nový

Re: Sbohem, klávesnice!

celé vlákno

I tu Enterprise ovládají z 99,9% na dotykových panelech... Hlasové ovládání je používáno jen výjimečně - když je to vhodné.
Stejné to bude v praxi - někdy se to hodí, někdy ne.

Jean Laroux
Jean Laroux (neregistrovaný) ---.static.grapesc.cz
31. 12. 2011 11:23 Nový

Situační použití namísto volby buď a nebo.

celé vlákno

Já bych hardwarovou klávesnici nezavrhoval byť jsem si na ni také zvykl. Ideální je pro mne kombinace ve stylu Asus transformera s klávesnicovým dockem. Pokud používám pouze tablet pak vystačím se SW klávesnicí a pokud jsem připojený v docku využívám klávesnici HW. Pokud propojím tablet přes HDMI na TV tak do USB portu píchnu přijímač od bezdrátové klávesnice a myši, sednu do křesla a bezdrátovku si hodím na klín. Pohodička. Prostě proč si volit BUĎ a NEBO, když mohu mít vše a vybírám si podle situace ?!

Hagrid
Hagrid (neregistrovaný) ---.maxtel.cz
1. 1. 2012 9:30 Nový

Re: Situační použití namísto volby buď a nebo.

celé vlákno

Enterprise ovladali clenove posadky z klavesnici na zaklade prikazu velitele mustku. Ale ta klavesnice byla spis takova tabletova. :-D

mak
mak (neregistrovaný) 85.93.124.---
31. 12. 2011 11:33 Nový

MIMORADNE PITOMY CLANEK!

celé vlákno

Autor mluvi o konci klavesnice, ale on evidentne mluvi jen o konci HW klavesnice. To, ze v tabletu ma take klavesnici, softwarovou, neresi.

No to je opravdu trapas.

(neregistrovaný)
(neregistrovaný) (neregistrovaný) ---.starnet.cz
1. 1. 2012 18:41 Nový

Re: MIMORADNE PITOMY CLANEK!

celé vlákno

Víte co je také trapas? Psát nadpisy se zapnutým Caps Lockem.

MAK
MAK (neregistrovaný) 85.93.124.---
31. 12. 2011 11:34 Nový

MUHEHE

celé vlákno

" A zvykl jsem si snad ještě rychleji, klávesnice mi vůbec nechyběla, a to ani v případě psaní delších e-mailů. "

A jak jste ty emaily psal? To jste je diktoval? nebo se vam prenasely primo z mysli? Nebo jste je napsal pomoci klavesnice? Co?

Ivan Nový
Ivan Nový (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
31. 12. 2011 12:14 Nový

Hlasové ovládání je vhodné pro ženy,

celé vlákno

pro muže příliš ne, muži neradi mluví :-) Ale IBM připravuje ovládání "čtením" myšlenek :-)))

Pavel aura:95
31. 12. 2011 12:45 Nový

Re: Hlasové ovládání je vhodné pro ženy,

celé vlákno

Jen to ne. Ještě by si ten pitomý soft, který jsem nucen v práci používat přečetl, co si o něm myslím.
Otázka pro programátory v Javě: to fakt nejde udělat dialogové okno tak, aby Enter fungoval jako OK a Esc jako Cancel a musím se mezi tlačítky přepínat Tab a potvrzovat mezerníkem, event. šahat na myš (příklad - výběr třetí položky a potvrzení nejde 2x šipka dolů a Enter, ale Ctrl+Tab, 2x šipka dolů, Tab, mezerník)? Opravdu nejde zavolat externí program, který se otevírá navrchu nad všemi okny tak, aby byl taky aktivní a já se do něj nemusel přepínat Alt+Tab nebo myší? Fakt nefunguje Shift+Insert, který je pro mě pohodlnější než Ctrl+V? Menu se musí vykreslovat jako samostatné okno, které občas nejde zavřít?

nesnasim prezdivky
nesnasim prezdivky (neregistrovaný) 81.200.55.---
1. 1. 2012 18:05 Nový

Re: Hlasové ovládání je vhodné pro ženy,

celé vlákno

Odpoved na prvni otazku: jde ale lenost je silny nepritel...

Milan Stoklasa
Milan Stoklasa (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 1. 2012 22:32 Nový

Re: Hlasové ovládání je vhodné pro ženy,

celé vlákno

V Javě je problém v tom, že se v každém systému snaží emulovat nativní chování GUI, což se ale nikdy nemůže dokonale podařit.

Některé věci nejdou přiohnout. Vůbec. Například subpixel rendering fontů. A takových věcí je tam přehršel.

jehovista
jehovista (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 1. 2012 3:33 Nový

Re: Hlasové ovládání je vhodné pro ženy,

celé vlákno

Hadam, ze jsi v zivote jiny system nez od MS nepouzil.
P.S. O jake zazracne aplikaci to mluvis?

Pavel aura:95
2. 1. 2012 17:18 Nový

Re: Hlasové ovládání je vhodné pro ženy,

celé vlákno

AS 400, CP/M, DOS, OS/2, Unix, Windows, Linux, různé klony 8 bitových systémů a asi 2x v životě (kolem r. 1994) Mac ;-) Aktuálně tak z 80% Windows a zbytek Ubuntu a Slax. Já vím, že to, co jsem popsal jde, jen jsem si potřeboval zanadávat, bo mě ten křáp fakt drtí. I když je pravda, že kolegyně to spokojeně používají a vůbec jim nepřijde divné 5x do minuty přehmatávat z klávesnice na myš, mám pocit, že vůbec netuší, že dialogy a menu se dají ovládat i z klávesnice.
Ta aplikace je interní systém jedné velké firmy v ČR, jinde než ve firmě se s ní (naštěstí pro uživatele :-D) nelze setkat.

jehovista
jehovista (neregistrovaný) 194.213.54.---
2. 1. 2012 19:19 Nový

Re: Hlasové ovládání je vhodné pro ženy,

celé vlákno

Tak to si stezuj autorum a nerozsiruj tady FUD o jave :)

Pavel aura:95
2. 1. 2012 20:30 Nový

Re: Hlasové ovládání je vhodné pro ženy,

celé vlákno

Už nebudu :-)

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
2. 1. 2012 22:51 Nový

Re: Hlasové ovládání je vhodné pro ženy,

celé vlákno

Ono to neni jen o jave, ono to plati vseobecne - taky mam tu cest s jednim uzasnym "erp" - prozmenu v NET.

Jen pro predstavu nepatrny detail - pusti se login, kurzor blika na pass .... ale wokno nema focus ... sem schvalne hledal ani hodinu v dokumentaci (netu prirozene), jak takovyho jevu docilit (nejsem programator), neb kdyz sem si sosnul visualko a rek mu na cca 5 klipu jak velky ma byt okno aplikace po startu ( a jen tak pro formu tam flaknul zakladni file menu bez funcionality) tak to fokus melo at sem se snazil jak sem se snazil ...

Dtto grid ... neumi to zobrazit vic nez 5 000 zaznamu (ano, skutecne, v roce 2012 existuje cosi, co si rika ERP a neumi to do gridu zobrazit vic nez pet tisic zaznamu). Rolovani temi zaznamy pak probiha rychlosti sneka a naprumerne kancelarske doujadro to zatizi ("tenky" klient, ze?) na 80%. Tak sem si to zkusil, natah tam vizuelne grid, flaknul do nej cca mega zaznamu z DB ... a ono to tak nejak uplne vpohode fungovalo a tech mega zaznamu to odrolovalo behem vterin ...

Toz tady by spis nebylo od veci vzit ty (pry uz neuzitecne) klavesnice, a jit je "programatorum" vecpat do vsech telnich otvoru. Aspon nejaky uzitek by to melo.

Ondřej Bouda
Ondřej Bouda (neregistrovaný) ---.adslcust.sbone.cz
3. 1. 2012 9:15 Nový

Re: Hlasové ovládání je vhodné pro ženy,

celé vlákno

1. Logon dialog - pokud je spouštěn před spuštěním hlavního okna aplikace (v době, kdy se zobrazuje splash screen), je problém ho k tomu focusu přemluvit (s tím jsem zápasil docela dlouho).

2. Grid - samotné zobrazení je v pohodě; jakmile je ale vyžadováno podmíněné formátování (když je částka záporná, celý řádek červeně apod.), tak to dost zpomaluje. Co se týče omezení počtu řádků, šel jsem radši rovnou o krok dál a implementoval stránkování po 50 řádkách (tj. co se vejde na oibrazovku) - velký grid totiž postrádá smysl, uživatel se ve stovkách (natož tisících) řádek stejně ztratí a nic nenajde, takže zobrazování velkého počtu řádek by vlastně jenom zbytečně zatěžovalo server a síť (a tenkého klienta). Samozřejmě, bylo nutné to doplnit o uživatelsky jednoduché vyhledávání/fil­trování => půl roku vývoje :)

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
3. 1. 2012 19:02 Nový

Re: Hlasové ovládání je vhodné pro ženy,

celé vlákno

Problem gridu neni pocet zaznamu primo v nem, problem je, ze oni proste neumi listovat vsemi daty - netrvam na tom aby to vsechno bylo nacteny najednou, ale trvam na tom, ze kdyz budu chtit, musim mit moznost pochazet zaznam po zaznamu aniz bych vymejslel nejaky filtr (navic to i se vsemy zaznamy vpohode fungovalo a tu 0,1s co to SQLko nacitalo ...).
Dost casto totiz nekdo neco vizuelne hleda a nevi presne co, jen vi, ze az to uvidi, vsimne si ... na to se dost blbe stavi filtr.

O tom, ze nelze neco zmenit na vice polozkach najednou netreba ani mluvit ... primo nehoraznost.

BTW: Smazani zaznamu v logu nepodstatnych operaci trva aplikaci 15s (jednoho zaznamu, jsou jich tam desitky M), za stejnou dobu jich rucne primo v DB smazu milion ... Aplikace totiz zaznamy generuje vetsi rychlosti, nez je dokaze mazat ...

Ondřej Bouda
Ondřej Bouda (neregistrovaný) ---.adslcust.sbone.cz
4. 1. 2012 8:38 Nový

Re: Hlasové ovládání je vhodné pro ženy,

celé vlákno

OK. Akorát argument, že "to i se vsemy zaznamy vpohode fungovalo a tu 0,1s co to SQLko nacitalo" neberu - on je velký rozdíl když to dělá 1 uživatel, 100 uživatelů, 1000 uživatelů... Ale jinak souhlasím, že ve Vašem případě bude příčinou omezení počtu řádků spíš šlendriánství vývojářů než záměr zlepšit škálovatelnost :)

Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný) ---.mk-sys.cz
31. 12. 2011 12:22 Nový

žádné sbohem

celé vlákno

Jak už bylo řečeno, leckdo se možná bez klávesnice docela dobře obejde, ale pořád je (a bude) spousta lidí, kteří prostě potřebují efektivně psát.

Nemluvě o tom, že léta mlátím přes ruce čuňata, která mi zkoušejí sahat na monitor, a teď bych si ho měl kvůli dotykovému ovládání matlat sám? Děkuji, nechci.

míra
míra (neregistrovaný) 93.99.90.---
31. 12. 2011 13:39 Nový

zlatý stolní kompjůtr

celé vlákno

jsem jeden z těch co neradi mění zažité a tak nemám dotykový telefon tablet jsem zahodil po dvaceti minutách používání,zjistil jsem totiž že je uplně na nic a notebook srovnatelný s rychlostí sestavy na kterou jsem léta zvyklý by stál 50tisíc,klávesnice se nevzdám do smrti a i kdyby celá planeta říkala opak já zůstanu u svého rychlého spolehlivého a milovaného compjůtru s klávesnicí a to až do konce života

JK
JK (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
1. 1. 2012 13:05 Nový

Re: zlatý stolní kompjůtr

celé vlákno

Jsi zabedněnec :)

JZ
JZ (neregistrovaný) 193.86.146.---
2. 1. 2012 0:34 Nový

Re: zlatý stolní kompjůtr

celé vlákno

Jsem také zabedněnec, už desetiletí jím chleba (zatím žádná lepší náhrada není). ;-)

Jiří
Jiří (neregistrovaný) ---.e-brno.net
2. 1. 2012 20:42 Nový

Re: zlatý stolní kompjůtr

celé vlákno

Jste nikdy neslyšel o hovězí svíčkové?

Nox
Nox (neregistrovaný) ---.sattnet.cz
3. 1. 2012 11:58 Nový

Re: zlatý stolní kompjůtr

celé vlákno

Uz sis na to nekdy zkusil namazat maslo?

Petr4354
Petr4354 (neregistrovaný) ---.pool.ukrtel.net
31. 12. 2011 14:04 Nový

Klasicka klavesnice je tezce nahraditelna

celé vlákno

Ja mam treba k noteboku v praci i doma pripravenou klasickou klavesnici. Uz na te notebookove klavesnici mam totiz nensi produktivitu. Pise se na ni pomaleji, zabijakem produktivity je absence numericke klavesnice.

A na dotykove klavesnici? Skoda mluvit. Jeste jsem treba nevidel dotykovou klavesnici s plastickym oznacenim klaves F a J bez cehoz neste schopni bez podivani chytit spravny prstoklad. Pokud pisete hure, tak vlastne ani nerozeznate jednotlive klavesy a klavesnici musite porad vizualne sledovat, coz je jakoby jste jeli v aute ze zatazenou rucni brzdou.

Jiří
Jiří (neregistrovaný) ---.e-brno.net
2. 1. 2012 20:47 Nový

Re: Klasicka klavesnice je tezce nahraditelna

celé vlákno

Zabijákem produktivity je přehmatávat z alfa části na numerickou část. Ostatně vše je o zvyku. Já na laptopu (ovšem to se týká klávesnice Thinkpadů) píšu stejně tak dobře, jako na běžných desktopových klávesnicích.

A co se týče dotykových klávesnic. Máte pravdu, že se musíte neustále dívat na displej, ale shodou okolností se díváte jen velmi malý kousek od místa, kde právě píšete, takže to není takový prohřešek jako u počítače, kde uhýbáte zrakem klidně i o půl metru. A třeba já na iPhonu píšu velmi rychle a když mám dobrý den, tak i po slepu. Po čase se naučíte na čemkoliv.

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
2. 1. 2012 22:57 Nový

Re: Klasicka klavesnice je tezce nahraditelna

celé vlákno

a) na dotykove klavesnici se neda psat vsemi deseti (prsty nemaji zpetnou vazbu)
b) na dotykove klavesnici cumite kam pisete jen v pripade, ze misto monitoru pouzivate mobil
c) na mobilu se pracovat neda, a pokud nejaky managor tvrdi ze da, tak dela cele dny leda houno.
d) numericka klavesnice je bozky dar v pripade, ze potrebujete zadavat hromady cisel - napr plati pro ucetni - a pak taky v pripade, ze klavesnice kterou mate pod rukama je prepnuta do nejakych hieroglyfu (napr cestiny ;D ). V tom pripade se na ni daji spolehlive vymackat vsechny potrebne alt sekvence (napr alt + 92) coz na nenumericke klavesnici jaksi nelze.

Jiří
Jiří (neregistrovaný) ---.e-brno.net
2. 1. 2012 23:32 Nový

Re: Klasicka klavesnice je tezce nahraditelna

celé vlákno

a) Málokdo ve skutečnosti píše všemi deseti. Většina lidí, které znám píše v průměru osmi prsty a porušuje základní pozici rukou a také to, kterým prstem mačkají kterou klávesu. Všemi deseti píšou tak sekretářky a možná zapisovatelky u soudu, ale ty zase mají speciální vercajk.

b) Tak takovou bizarnost, jakou je klávesnice tvořená dotykovým displejem, která je oddělena od zobrazovací části, jsem ještě neviděl. Zatím jsem vždy viděl virtuální klávesnici vždy u místa, kde se píše. A to nejen na mobilu, ale i na tabletech a informačních kioscích.

c) O práci na mobilu tu nepadlo ani slovo - proč to sem pletete?

d) Používám českou qwerty a Alt + ASCII kód jsem nemusel použít už alespoň 8 let, ne-li déle. Účetní bych asi nemučil na klasické klávesnici laptopu, ale přiznejme si, že účetní jsou v use casu tabletů a dotykových interfaců asi tak na stejné úrovni jako programátoři. Takže nelze dost dobře argumentovat tím, že numerická část plošně zvedá, resp. její absence plošně snižuje, produktivitu práce s počítačem.

MK
MK (neregistrovaný) 46.183.64.---
31. 12. 2011 18:25 Nový

Dalsi hloupy clanek

celé vlákno

Ten, kdo se alespon minimalne vyzna ve speech recognition tak vi, ze je to hodne dlouha cesta k uziti. Nemluve k tomu, co tady psali ostatni, ze v praxi by asi v kaclu rvali lide a sileli behem par chvil pro napsani pitomych par radku textu (viz. odkazovana videa). Taky vlastnim tablet, mam nekolik verzi smartfounu a mam i stare mobily (delame vyvoj pro mobilni zarizeni pro enterprise) a doposud nic nenahradilo HW klavesnici a muzu na ni psat i kdyz ridim a pamatuji si automaticky umisteni klaves. sms na hw klavesnici napisi ani ne do 10s, na sw klavenisnici je ovladani na nic. dotykace pouzivam jen na hry, gps aplikace, testovani nasich aplikaci apod. Proto clanek pokladam za hovadinu novinare, co nema o cem psat.

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
1. 1. 2012 12:59 Nový

Re: Dalsi hloupy clanek

celé vlákno

Hlavne to jednoduse nebude fungovat, dokud ten komp nebude "chapat" souvislosti a vyznam toho co mu dotycnej rika.

Testovali sme s kolegou rozpoznavani psanyho textu, a jako hracicka to fungovalo celkem slusne, ovsem na klavesnici pise i podprumerny pisar rychleji a navic si usetri opravy kdyz PC rozpozna neco jineho nez by chtel.

astrablaster
astrablaster (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 1. 2012 10:45 Nový

Re: Sbohem, klávesnice!

celé vlákno

Hlavně si nedovedu přestavit psaní na tabletu bez dívání.

Steve
Steve (neregistrovaný) ---.penny.cz
2. 1. 2012 10:07 Nový

Pár důvodů proč neopouštět klávesnici

celé vlákno

1. na klávesnici lze psát rychleji než mluvit
2. občas chceme napsat něco co nechceme aby slyšel někod jiný
3. nedovadu si představit ovládat excel bez klávesových zkratek, případně jak bych je převedl do hlasové podoby :D
4. představa. že v kanceláři každou chvíli někdo diktuje nějaký text do PC a ruší mě je strašná, stejně jako představa, že bych kvůli tomu musel mít na hlavě 8-12hod sluchátka.
5. No zkuste si diktovat 100 stránkovou diplomku :D
6. strategické hry

Jiří
Jiří (neregistrovaný) ---.e-brno.net
2. 1. 2012 23:38 Nový

Re: Pár důvodů proč neopouštět klávesnici

celé vlákno

No, má to tu výhodu, že student by si tu diplomku sám alespoň jednou přečetl. :-)

Zen
Zen (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
2. 1. 2012 12:08 Nový

Vzpominka stareho zbrojnose

celé vlákno

Objevilo se za dob FIDOnetu (volne podle nespolehlive pameti):
Sedim v kresle a zkousim hlasove ovladani. "Nahoru", "dolu", "spustit", ...
Prisla manzelka a pet minut na me mluvila. Dalsi hodinu jsem stravil uvadenim kompu do puvodnihi stavu

vigo
vigo (neregistrovaný) 213.29.196.---
4. 1. 2012 14:00 Nový

Klávesnice

celé vlákno

Co si budeme povídat, psaní na tabletu příliš pohodlné není. Už jen z fyziologického hlediska. Zkuste chvíli jen tak sedět a klepat konečky prstů do stolu nebo do skla. Co se stane po chvíli? Ano, začnou bolet prsty. Klávesnice je geniální v tom, že částečně tlumí nárazy prstů o podložku.

I telefon mám s klávesnicí, resp. v kombinaci s dotekovým displejem (BlackBerry Torch).

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem