Šéf Twitteru Dick Costolo končí, důvody firma moc nevysvětlila

Personální změna oživila spekulace o tom, jak na tom vlastně Twitter je. A znovu se mluví i o jeho možném nadcházejícím prodeji.

Jde o jeho vlastní rozhodnutí, které nemá nic společného s tím, jak se firmě vede, snažil se v konferenčním telefonátu novináře uklidnit spoluzakladatel Twitteru Jack Dorsey, který se po Costolově odchodu od července stane dočasným šéfem společnosti. 

Spekulace o problémech, se kterými se firma potýká, ale příliš neutišil. Někdo Costolův odchod pokládá za důsledek zklamání, které opakovaně přinášejí výsledky Twitteru jeho akcionářům. 

Jinde se spekuluje o tom, že může jít o jeden z kroků připravujících firmu na prodej – a hlavním zájemcem prý má být Google, který nedávno s Twitterem obnovil spolupráci.

Dick Costolo, který do firmy nastoupil v roce 2009 a od roku 2010 jí šéfoval, dál zůstane v jejím vedení – podle oficiálního prohlášení bude členem Board of Directors. Dorsey pro změnu zůstane šéfem firmy Square, kterou před lety založil.

Cena akcií Twitteru po oznámení stoupla o 7 %, do uzavření obchodování ale opět spadla k původní hodnotě. 

EBF16

Investoři a analytici už delší dobu poukazují na to, že Twitter neroste tak rychle, jak by si představovali. A přesto, že rozšiřuje nabídku reklamních formátů, stále není ani zdaleka v zisku.

Kritičtí přitom nejsou jen analytici. Jeden z původních investorů Twitteru Chris Sacca nedávno publikoval text nazvaný stručně Jaký by Twitter mohl být (What Twitter Can Be), ve kterém vysvětluje, jak by se služba měla změnit, aby finančníky a uživatele přesvědčila o svých kvalitách.

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »