Ano management to byl mizerný. Stejně si ale nejsem jistý, jestli by Amigu i s dobrým managementem byli schopni transformovat tak jak se to podařilo třeba u Apple. Dle mne by Amiga získala pár let navíc, ale pak by to šlo stejně do kytek. PC si okolo mne, pořizovali lidé kvůli práci a až druhotně kvůli hrám. Amigu si pořizovali kvůli hrám a až potom kvůli práci (ok beru, že na grafiku byla top). Nastala tak situace, kdy mí kámoši měli doma PC i když původně chtěli Amigu, protože to měli rodiče na práci.
Možná kdyby Amigy 1200/4000 vyšly v r.1990 a v r.1992 byla Amiga NG s bitmapovou grafikou a podporou pro 3D tak možná. Jenže operační systém, který měl sice perfekní preemtivní multitasking, ale nulovou ochranu paměti a spoustu nedodělků by to stejně zabil. Kolikrát mi aplikace spadla a vzala s sebou celý systém. Měl jsem Amigu rád, ale museli by do vývoje investovat mnohem více.
Měl jsem jak C64 tak Amigu. Ta byla na svoji dobu opravdu počítač který předběhl svět o deset let. Bohužel to byl i důvod proč pak skončila. Commodore usnul na vavřínech v domnění, že úspěch bude nekonečný a Amize mezitím ujel vlak.
Částečně to bylo i architekturou a opravím systémem, byly sice psané sobě na míru, což známe z dnešních produktů Apple. Jenže to bylo vše jaksi na tvrdo zadrátované a upgrade podobný jako na PC nebyl možný. Tedy na profi amigách (A2000-4000) ano, ale ty zase nemělo v domácnostech moc lidí.
Klasiky zabudované v klávesnici příliš s rozšířením nepočítaly.
To hlavní co byla výhoda, ale zároveň to Amigu pohřbilo byl její bitplánový grafický systém. Pro scrolling a plošinovky super. Pro 3D a nastupující doomovky katastrofa. A nešlo to řešit jednoduše jen výměnou grafiky. Navíc na Amigu byly často komponenty dražší než na PC.
Commodore neusnul na vavřínech, ale tehdejší management ho vytuneloval (mnohem dříve, než na tento způsob vyvedení majetku ze společnosti přišli čeští filutové a byl pojmenován tímto slovem). Doporučuji knihu On the Edge: the Spectacular Rise and Fall of Commodore -- je to tam velmi hezky popsáno.