Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Senzory Martina Malého: “Internet věcí do škol” by mohl dopadnout špatně

  • 12. 4. 2017 7:37

    Petr M (neregistrovaný) ---.145.broadband16.iol.cz

    Nemyslím, že by se všechno muselo dít plošně.

    V rámci školy v povinných předmětech by z IT mělo být:
    - počítačová gramotnost (ne klikání ve office, ale to, co je potřeba - struktura dokumentů, základní architektura sítě,...)
    - logické a kritické myšlení (to člověk využije v životě i v dalším studiu, dokonce i na humanitních oborech)
    - bezpečnost na netu (protože nejen ransomware číhá na všechny)

    Věci, co jdou nad rámec toho, co využije většina, by měly být součást volitelných předmětů. Tam by se měla hodit třeba
    - algoritmizace
    - správa počítačů
    aby si ten, kdo se o to trochu zajímá, mohl osvojit základy

    Věci, co využije míň než 1/4 žáků, by měly být ošetřeny mimoškolní činností - kroužky. Někdo může chodit na fotbal, jiný na hru na kytaru a další může bastlit robota. Ale je stejný nesmysl lít do sportovce Cčko, jako nutit zpěváka zvedat činky a do kluka se zájmem o bastlení cpát proti jeho vůli akordy na kytaru.

    A podle těchto tří logických stupňů by se mělo kategorizovat, co do děcek lít.