SEO a praSEO

Hitem dneška je SEO (Search Engine Optimization, tedy Optimalizace pro vyhledávače). A současně je i zlatým dolem pro hromadu internetových podvodníků a pokoutníků. V jejich podání jde ovšem často o "takyoptimalizaci": prasečí SEO či zkráceně praSEO.

Hitem dneška je SEO (Search Engine Optimization, tedy Optimalizace pro vyhledávače). A současně je i zlatým dolem pro hromadu internetových podvodníků a pokoutníků. V jejich podání jde ovšem často o „takyoptimalizaci“: prasečí SEO či zkráceně praSEO.

Stejně jako u všech na pohled složitých, záhadných, mytizovaných až démonických oborů je zde bezbřehý prostor jak pro poctivé odborníky, tak i pro lecjaké šejdíře, kuplíře a podloudníky. Málokterý laik je o problematice SEO dobře informován, což je pro praSEOtiky hotové eldorádo. Nemusíte se o nic starat, my vám přivedeme z vyhledávačů lidí, kolik jen chcete (= kolik si zaplatíte), je jejich typickou reklamou. P. T. Barnum by měl radost.

Přitom SEO není žádná velká věda. Ani nic nového pod sluncem. To, co někdo považuje za nový, progresivní obor, je obyčejná posloupnost elementárních kroků, které bývaly zmíněny ve všech příručkách o tvorbě WWW stránek a které poctivý autor dělá automaticky (srozumitelný a kvalitně strukturovaný obsah s dobře volenými URL, texty odkazů a názvy stránek). Pouze to, že dnes se na to čím dál víc kašle a spousta webdesignerů (i těch renomovaných) dělá stránky na pohled třeba krásné, ale pod kapotou jako prase, otevírá prostor i pro praSEO.

Udělat dostatečnou SEO (tak s 95procentním úspěchem) je celkem snadná záležitost pro každého webmastera, kterému na jeho webu aspoň trochu záleží. Doladit web (třeba pro určitá klíčová slova) už je náročnější úkol pro profesionálního specialistu na SEO. Ovšem udělat s webem praSEO je opravdová věda: převekslovat lecjaký prvek a text, zašvindlovat kdejaký parametr budoucího vyhledávání, zfalšovat klíčová slova a obalamutit vyhledávače na tisíc způsobů. Odborník na praSEO je skutečný machr. Má přehled o všech chybičkách a odlišnostech v algoritmech vyhledávačů, na Google dance má nařízeného budíka a pagerank si kontroluje co pět minut. A především vydělává na neznalosti provozovatelů webů – i to, co je pro někoho samozřejmou rutinní součástí webdesignu, on vydává za černou magii a nechává si platit horentní částky za své efemérní chrámy z mlh a par.

EBF16

Jistý rozpoznávací znak, jak odlišit skutečnou SEO od podvodnépraSEO, přece jenom je. Stránka, která byla praSE-Optimalizovaná, může ze dne na den radikálně změnit své pořadí (či dokonce zmizet) ve vyhledávači – stačí, když se změní jeho algoritmus (jehož specifik praSEO [zne|vy]užívala). Stránka, která je skutečně optimalizovaná, je ale tam, kam ve vyhledávači patří, i po mnoha letech.

Jenže to už může připomínat pověstné honění bycha.

23 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 1. 2006 0:26

Školení Google Analytics

  •  
    Jak vyhodnocovat úspěšnost reklamních kampaní.
  • Jak ovládat Google Analytics a najít co potřebuji.
  • Jak měřit hodnotu objednávek z webu.

Detailní informace o školení Google Analytics »