Názory k článku
SEO a praSEO
Petr Kadlík (neregistrovaný)
3. 8. 2004 8:16
Nový
:-)
celé vlákno
Hezky clanek, zvlast v souvyslosti na serial ktery zde prave vychazi ;-)
22. 1. 2006 0:26
Nový
Re: :-)
celé vlákno
Diky za krasnej clanek. Myslim, ze az na ty vyhrady tykajici se klicovych slov a obsahu mas naprostou pravdu, ze SEO by melo byt automaticky zahrnuto v kazdem dobre udelanem webu...
Smutne je, ze muj vlastni pokus o jakesi desatero dobreho webu(jakysi manifest), byl spoustou lidi tvrde odmitnut. Nekteri mi dokonce nadavali, ze jsem naprosty amater a ze kdybych byl profik, tak bych dobre vedel, ze bez tabulek nejde web delat:)
(pokud si ho nekdo chcete precist tak mi napiste na info@nosd.cz - nechci si tu delat reklamu)
Smutne je, ze muj vlastni pokus o jakesi desatero dobreho webu(jakysi manifest), byl spoustou lidi tvrde odmitnut. Nekteri mi dokonce nadavali, ze jsem naprosty amater a ze kdybych byl profik, tak bych dobre vedel, ze bez tabulek nejde web delat:)
(pokud si ho nekdo chcete precist tak mi napiste na info@nosd.cz - nechci si tu delat reklamu)
bln (neregistrovaný)
3. 8. 2004 9:54
Nový
Pekny clanek
celé vlákno
pekne, presne takovy mam nazor na serial clanku tady na Lupe, a na cele SEO..
root (neregistrovaný)
3. 8. 2004 10:18
Nový
Super
celé vlákno
Taky se pridam k pochvalam. Ja, kdyz jsem pred nejakym casem narazil na pojem "SEO", tak jsem si nasel zhruba "wo co jako go" a pak jsem si rikal, presne co pise Petr Stanicek = jsou to normalni WD postupy, tak jak jsem se je pred cca. 6 lety ucil, a ktere staci dodrzovat. Pak jsem si ale rekl, ze v tom musi byt i neco dramaticky sloziteho, kdyz z toho delaji vedu. Ty jsem se prihlasil do konference seo.nawebu.cz, ale tam se resi hlavne veci kolem toho "praSEO".
Jiří Bureš (neregistrovaný)
3. 8. 2004 11:06
Nový
Re: Super
celé vlákno
> normalni WD postupy
Vzhledem k tristní realitě to bohužel zase tak normální není. Proto má SEO svůj význam - nemluvím o praSEO).
Vzhledem k tristní realitě to bohužel zase tak normální není. Proto má SEO svůj význam - nemluvím o praSEO).
Marek Prokop (neregistrovaný)
3. 8. 2004 11:17
Nový
Re: Super
celé vlákno
Roote, byl byste tak laskav a na příkladech z archivu konference seo.nawebu.cz dokumentoval, že se tam řeší hlavně věci kolem praSEO? IMHO se tam z 95 % naopak řeší přesně to, o čem Petr píše jako o pozitivním a správném SEO.
root (neregistrovaný)
3. 8. 2004 11:32
Nový
Re: Super
celé vlákno
To se mi fakt nechce to projizdet. Navic si umim predstavit, ze o kazdem mnou predhozenem tematu bychom dlouze polemizovali zda je "pra" nebo neni.
Kazdopadne se vam ale Marku omlouvam. Nemel jsem svuj OSOBNI pocit prezentovat jako obecny fakt.
Kazdopadne se vam ale Marku omlouvam. Nemel jsem svuj OSOBNI pocit prezentovat jako obecny fakt.
Mormegil (neregistrovaný)
3. 8. 2004 10:35
Nový
Trikrat slava!
celé vlákno
Skvela glosa (s mirne pikantni prichuti vzhledem k tomu nadpisu, co mam v RSS ctecce hned vedle ;-) ).
Kde ze se vzalo (pra)SEO? To je prece jednoduche. To mate "webdesignera", jehoz nazorem je, ze to pristupne delat nebude, ze to jsou zbytecne vynalozene naklady, delat to podle standardu a aby to chodilo i jinde nez v MSIE 6.2.1.23a na WinXP s rozlisenim 1282x1027 v 22-bitovych barvach, kdyz takovych lidi na jeho web chodi 92,7% (nevim, jestli je horsi nekdo, kdo na to ma takovy nazor, nebo nekdo, kdo o necem takovem vubec ani netusi a nepremysli). Takze jeho stranky jsou cele dynamicky stavene JavaScriptem, menu ma ve Flashi, takze kdokoli bez Flashe uvidi jenom titulni stranku a nema sanci se dostat jinam atd. atd.
No a tenhle "webdesigner" pak kdesi nahodou zaslechne neco o tom, ze existuji jakesi vyhledavace a ze pry je uplne super, kdyz jste v nich nahore, ze pry se na tom da strasne moc vydelat. Takze zaplati XY penez nejake "optimalizacni" firme, ktera mu stranky s pouzitim spinavych triku uvede do takove podoby, aby krome MSIE 6.2.1...atd je dokazal precist i GoogleBot. Super, slava, vsichni jsou spokojeni...(?)
Ze by usetril cas, penize, nervy, ..., kdyby radeji od zacatku psal ten web slusne? Ale nepovidejte nesmysly, to by prece vubec nebylo cool, nemit tam menu ve Flashi.
Kde ze se vzalo (pra)SEO? To je prece jednoduche. To mate "webdesignera", jehoz nazorem je, ze to pristupne delat nebude, ze to jsou zbytecne vynalozene naklady, delat to podle standardu a aby to chodilo i jinde nez v MSIE 6.2.1.23a na WinXP s rozlisenim 1282x1027 v 22-bitovych barvach, kdyz takovych lidi na jeho web chodi 92,7% (nevim, jestli je horsi nekdo, kdo na to ma takovy nazor, nebo nekdo, kdo o necem takovem vubec ani netusi a nepremysli). Takze jeho stranky jsou cele dynamicky stavene JavaScriptem, menu ma ve Flashi, takze kdokoli bez Flashe uvidi jenom titulni stranku a nema sanci se dostat jinam atd. atd.
No a tenhle "webdesigner" pak kdesi nahodou zaslechne neco o tom, ze existuji jakesi vyhledavace a ze pry je uplne super, kdyz jste v nich nahore, ze pry se na tom da strasne moc vydelat. Takze zaplati XY penez nejake "optimalizacni" firme, ktera mu stranky s pouzitim spinavych triku uvede do takove podoby, aby krome MSIE 6.2.1...atd je dokazal precist i GoogleBot. Super, slava, vsichni jsou spokojeni...(?)
Ze by usetril cas, penize, nervy, ..., kdyby radeji od zacatku psal ten web slusne? Ale nepovidejte nesmysly, to by prece vubec nebylo cool, nemit tam menu ve Flashi.
Jakub Moc (neregistrovaný)
3. 8. 2004 10:40
Nový
LOL
celé vlákno
Super. Konecne to tady nekdo napsal naplno. :-))))
LK (neregistrovaný)
3. 8. 2004 11:36
Nový
Re: LOL
celé vlákno
A navíc to napsal člověk, který opravdu umí a kterého si vážím.
Marek Prokop (neregistrovaný)
3. 8. 2004 11:34
Nový
SEO není jen webdesign
celé vlákno
Petře, hezký článek, díky.
Snad jen jedna poznámka. I když máš ve všem v zásadě pravdu, celek vyznívá trochu tak, že dobré SEO je jenom dobrý webdesign. To ovšem není pravda, protože SEO prostě není *jenom* webdesign - ať už dobrý nebo špatný. Technické prvky tvoří sotva třetinu SEO a kdybychom souhlasili, že se plně překrývají s kvalitním webdesignem (a já s tím v podstatě souhlasím), SEO by vlastně vůbec neexistovalo.
Jenže ono existuje. Existuje proto, že stojí především na obsahu, textu, obchodní strategii a marketingu. To jsou ty součásti SEO, ve kterých - narozdíl od technického řešení - nestačí neudělat školácké chyby, ale je třeba kreativně myslet a počítat mnohem více s uživateli než s algoritmy vyhledavačů.
Mimochodem, ty bys byl se svým jazykovým nadáním a komunikačními schopnostmi ideální SEO konzultant ;-)
Snad jen jedna poznámka. I když máš ve všem v zásadě pravdu, celek vyznívá trochu tak, že dobré SEO je jenom dobrý webdesign. To ovšem není pravda, protože SEO prostě není *jenom* webdesign - ať už dobrý nebo špatný. Technické prvky tvoří sotva třetinu SEO a kdybychom souhlasili, že se plně překrývají s kvalitním webdesignem (a já s tím v podstatě souhlasím), SEO by vlastně vůbec neexistovalo.
Jenže ono existuje. Existuje proto, že stojí především na obsahu, textu, obchodní strategii a marketingu. To jsou ty součásti SEO, ve kterých - narozdíl od technického řešení - nestačí neudělat školácké chyby, ale je třeba kreativně myslet a počítat mnohem více s uživateli než s algoritmy vyhledavačů.
Mimochodem, ty bys byl se svým jazykovým nadáním a komunikačními schopnostmi ideální SEO konzultant ;-)
Petr Staníček (neregistrovaný)
3. 8. 2004 11:50
Nový
Re: SEO není jen webdesign
celé vlákno
Marku, je to jen glosa... Pochopitelně, kdybych se pouštěl do nějakého hlubšího rozboru SEO, asi bych tvrdil něco podobného jako ty (a v zásadě to najdeš i na začátku čtvrtého odstavce). Ale je to jen glosa. Nadsázka, hyperbola.
Marek Prokop (neregistrovaný)
3. 8. 2004 12:12
Nový
Re: SEO není jen webdesign
celé vlákno
Jasně, já vím, že to je jen glosa. Vždyť se mi to také jako glosa líbí. Jen jsem z toho chtěl udělat komentovanou glosu (ve smyslu komentovaný = nezávadný / nekomentovaný = závadný Mein Kampf ;-))
Jan Recenz (neregistrovaný)
4. 8. 2004 13:52
Nový
Re: SEO není jen webdesign
celé vlákno
"Marku, je to jen glosa... Pochopitelně, kdybych se pouštěl do nějakého hlubšího rozboru SEO, asi bych tvrdil něco podobného jako ty (a v zásadě to najdeš i na začátku čtvrtého odstavce). Ale je to jen glosa. Nadsázka, hyperbola."
Konečně nám ctěný pan autor Petr Staníček "polopatě" dává na srozumněnou že kromě výroby kvalitních webových stránek je také na slovo vzatým a "hlubším" odborníkem na SEO než by si někdo mohl myslet.
Jestlipak tato cíleně sepsaná glosa panu Staníčkovi přivábí nové zákazníky a objednávky...? :-)))
Konečně nám ctěný pan autor Petr Staníček "polopatě" dává na srozumněnou že kromě výroby kvalitních webových stránek je také na slovo vzatým a "hlubším" odborníkem na SEO než by si někdo mohl myslet.
Jestlipak tato cíleně sepsaná glosa panu Staníčkovi přivábí nové zákazníky a objednávky...? :-)))
Petr Staníček (neregistrovaný)
4. 8. 2004 15:58
Nový
Re: SEO není jen webdesign
celé vlákno
Zase porušuji zásadu, že s anonymy, šílenci a teroristy se nemá diskutovat.
Ale možná se jen za svůj názor stydíte natolik, abyste se pod něj dokázal podepsat. Jenže takhle zase bohužel ani netuším, odkud můžete mít ty mylné představy, že já mám nějaké "zákazníky a objednávky". Jsem řadový zaměstnanec a v pracovní době dělám svou práci - a mimo ni dělám spoustu jiných věcí, které jsou ve své většině zadarmo, neziskové až charitativní.
Navzdory oblíbenému bonmotu, že "mě může urazit pouze inteligent", mě váš komentář uráží.
Ale možná se jen za svůj názor stydíte natolik, abyste se pod něj dokázal podepsat. Jenže takhle zase bohužel ani netuším, odkud můžete mít ty mylné představy, že já mám nějaké "zákazníky a objednávky". Jsem řadový zaměstnanec a v pracovní době dělám svou práci - a mimo ni dělám spoustu jiných věcí, které jsou ve své většině zadarmo, neziskové až charitativní.
Navzdory oblíbenému bonmotu, že "mě může urazit pouze inteligent", mě váš komentář uráží.
Radim Smička (neregistrovaný)
3. 8. 2004 14:58
Nový
Buďme rádi, že tu SEO je
celé vlákno
Super článek, hrozně dobře se čte. Musím souhlasit, že SEO základy musí zvládat každý webdesigner a také s tím, že tyto základy jsou v každé běžné příručce. Problém je, že se na tyto základy dost kašle (kašlalo), takže stále vznikají weby s menu ve flashi nebo javascriptu, s jedním titulkem pro celý web, s 10 proměnnými v URL atd.
SEO přineslo zájem webdesignerů, kteří na tyto věci dříve kašlali a za to by mu mohl každý poděkovat.
Jinak praSEO bych spíše nazval spamem. Cílem SEO totiž není něco našvindlovat, ale pomoci prosadit poctivý produkt. Od určité úrovně je SEO téměř čistý marketing. Musím uznat, že poptávka je určitě i po spamu (praSEU). Lidi prostě hledají jednoduchá řešení a když slyší, že musí od základu vyhodit framy ze stránky (celou ji předělat) tak dotaz zda by to nešlo pomocí doorway pages nebo tak nějak, že o tom někde slyšeli není netypický.
SEO přineslo zájem webdesignerů, kteří na tyto věci dříve kašlali a za to by mu mohl každý poděkovat.
Jinak praSEO bych spíše nazval spamem. Cílem SEO totiž není něco našvindlovat, ale pomoci prosadit poctivý produkt. Od určité úrovně je SEO téměř čistý marketing. Musím uznat, že poptávka je určitě i po spamu (praSEU). Lidi prostě hledají jednoduchá řešení a když slyší, že musí od základu vyhodit framy ze stránky (celou ji předělat) tak dotaz zda by to nešlo pomocí doorway pages nebo tak nějak, že o tom někde slyšeli není netypický.
Ondrej Ivanic (neregistrovaný)
3. 8. 2004 16:27
Nový
Re: Buďme rádi, že tu SEO je
celé vlákno
Ja to uz tvrdim zopar rokov resp. od kedy som spravil svoj prvy poriadny web s pouzitim CSS a ostatnych dobrych mravov (tabulkovy som este v zivote nerobil).
V tom case sa len kazdy smial a pozeral sa na mna ako na martana. Web dopadol podobne a dnes je krasny tabulkovy, nepristupny a vyhladavace ani netusia ze je... Hlavna vec ze programator mohol ukazat co vie. :)))
V tom case sa len kazdy smial a pozeral sa na mna ako na martana. Web dopadol podobne a dnes je krasny tabulkovy, nepristupny a vyhladavace ani netusia ze je... Hlavna vec ze programator mohol ukazat co vie. :)))
Vít Dlouhý (neregistrovaný)
3. 8. 2004 18:06
Nový
Omluva pixymu!
celé vlákno
Omlouvám se pixymu, nějakým nedopatřením se velice podobný článek na stejné téma a s podobnými závěry dostal před pár dny na můj web:
http://vitdlouhy.cz/weblog/2004/07/seo-neni-veda.html
Trackback tu není, tak upozorňuji alespoň tímto způsobem.
http://vitdlouhy.cz/weblog/2004/07/seo-neni-veda.html
Trackback tu není, tak upozorňuji alespoň tímto způsobem.
Petr Staníček (neregistrovaný)
3. 8. 2004 18:23
Nový
Re: Omluva pixymu!
celé vlákno
No dobrá, omluvu přijímám - ale ať už se to víckrát nestane! :)
Robert Němec (neregistrovaný)
3. 8. 2004 22:53
Nový
Autor trochu zjednodušuje
celé vlákno
Občas musíte zvolit agresivní strategii, kdy prostě budete skákat.
A po všelikajých dancích prostě skáčete. Není na tom nic špatného. Marketing je prostě stochastická věda. .-)
Pasáček (neregistrovaný)
4. 8. 2004 8:08
Nový
Potrefená husa se ozvala
celé vlákno
vítáme zde praSEO praCEO!
Přéma (neregistrovaný)
5. 8. 2004 21:39
Nový
Re: Potrefená husa se ozvala - souhlas
celé vlákno
Lépe a vtipněji bych to nenapsal. Díky. Absolutně souhlasím - myslím, že pan Němec toho (kromě keců) moc neumí, naproti tomu pana Staníčka si velmi vážím, protože je to podle mě NEJLEPŠÍ WEBDESIGNÉR a ví o čem píše ...
A když se podíváte na domovskou stránku pana praCEO(to mě dostalo, ještě jednou dík:-), pochopíte, proč má k článku výhrady ....
A když se podíváte na domovskou stránku pana praCEO(to mě dostalo, ještě jednou dík:-), pochopíte, proč má k článku výhrady ....
Radek Karban (neregistrovaný)
1. 1. 2005 15:40
Nový
at uz praSEO zmizi..
celé vlákno
PraSEO neni vubec dobre, to aby si katalogy poradne zamezpecili (nejlepe manualne) vkladani odkazu..
Jenomze SEO ma slouzit pro uzivatele a potom pro vyhledavace a ne naopak..
Mrkněte tam, překvapí vás:)
http://www.webdesign-reklama.cz/
Jenomze SEO ma slouzit pro uzivatele a potom pro vyhledavace a ne naopak..
Mrkněte tam, překvapí vás:)
http://www.webdesign-reklama.cz/