> Problem je, ze je potreba chapat vsechny stranky jako "business"
Spíš bych řekl, že problém je právě takovéto chápání. Pro příklad nemusím chodit daleko, například už můj blog (a spousta jiných blogů) se zcela vymyká vašemu výkladu. Vezmu to postupně:
> jejich majitel vydelava napriklad na reklame, kterou spolu s obsahem zobrazuje nebo na ruznych affiliate programech apod. Ale porad vydelava.
Na blogu není žádná reklama, ani skrytá, neprovozuji žádné affiliate programy. První otázka na vás: Chápete-li každou stránku jako "business", jaké jsou obchodní cíle blogu La Trine, jak autorovi efektivně vydělává? (a prosím žádné šílené konstrukce)
> I pro tyto stranky je potreba delat nejaky marketing, protoze pochopitelne cim vic lidi na Vas web prijde, tim vice vydelate. A pochopitelne i tyto stranky mezi sebou soutezi v SEO, ...
Za blogem určitě nějaký marketing stojí, ale není to soutěžení v SEO. Pod takovým soutěžením si představím publikování bezobsažných článků s atraktivními klíčovými slovy v titulku a jsem přesvědčen, že takový postup by mému blogu naopak značně uškodil. Druhá otázka tedy zní: pozorujete v případě tohoto blogu nějaké konkrétní projevy SEO soutěžení?
> ... protoze 1) je pro ne vetsina reklamy draha
V první řadě vůbec netuším, na jaká klíčová slova bych měl inzerovat a jaký by měl být obsah těchto inzerátů. Nebo zkusit animované bannery? :-) Třetí otázka je nasnadě: napadá vás vůbec nějaká forma a provedení reklamy, kterou bych mohl podpořit "obchodní cíle" svého blogu?
Zkrátka reklama a SEO nejsou jediné nástroje marketingu a zároveň vydělávání není jediný cíl každého lidského snažení.