Hlavní navigace

Názory k článku SEO hrana nezvoní

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 11. 2005 11:07

    Austin (neregistrovaný)
    Prijde mi, ze zijete na jine planete. Mozna u vas na Marsu veci takhle funguji, ale prosim, publikujte si "tam u vas". Na nasi planete uz radsi nic nikam nepiste ;o)
  • 17. 11. 2005 13:46

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Udělal jsem něco lepšího. Otevřel jsem si historii svých hledání na Googlu. Těch několik dotazů, které nebyly v angličtině, jsem vypustil. A teď považte: Kolik vidíte placených odkazů?

    http://www.google.com/search?q=access+log+sample&hl=en
    -- jeden odkaz, nerelevantní k dotazu

    http://www.google.com/search?q=professional+status+page+google&hl=en
    -- žádný placený odkaz

    http://www.google.com/search?q=his+voice&hl=en
    -- žádný placený odkaz

    http://www.google.com/search?q=String+Similarity&hl=en
    -- žádný placený odkaz

    http://www.google.com/search?q=detecting+duplicate+files&hl=en
    -- žádný placený odkaz

    http://www.google.com/search?q=pmd+czech+computer&hl=en
    -- žádný placený odkaz

    http://www.google.com/search?q=ipod+wall+poster&hl=en
    -- jeden placený odkaz, nízká relevance

    Mám pokračovat? Kolik z mých dotazů může mít nějaký obchodní potenciál?

    Potíž je v tom, že nejméně sedmdesát procent dotazů je naprosto unikátních. Určitě se v unikátních dotazech překrývají klíčová slova, která už tolik unikátní nejsou. Vlivem víceznačnosti anglických slov často uživatelé sahají k víceslovným dotazům (podle OneStat.com 69 % -- to je náhoda, zase ta sedmdesátka).

    Teď čekám, že mi řeknete, že jsem netypickým uživatelem Googlu. Smyšlený průměrný Američan vyhledává 35krát za měsíc. Tak často hledám jen na Googlu denně.

    Podívejte se, jak vypadají výsledky vyhledávání na serverech, které se řídí Vaší vizí:

    http://www.findspot.com/search.php?qkw=ipod+wall+poster&engineset=uk-only&av=custom
    -- placené odkazy úplně k ničemu

    Podívejte se, kolik lidí používá Centrum a Atlas, které před přirozené výsledky cpou placené odkazy a srovnejte to se Seznamem, který odkazy odděluje. Proč Seznam drží půlku trhu a Google 30 procent? Je to proto, že jejich výsledky hledání dávají uživatelům smysl.

    Kdyby se všechny vyhledávače začaly řídit Vaší radou, vznikl by brzy nějaký, který by začal placené odkazy oddělovat.
  • 16. 11. 2005 10:22

    Ziggy (neregistrovaný)
    trosku minela... i kdyz jsem slysel coveka o sobe rikat, ze ma "stredoskolskou profesuru" a ten gender asi taky neni spravne...
  • 16. 11. 2005 10:50

    Daniel Srb ben Abraham (neregistrovaný)
    http://www.cs.cornell.edu/People/tj/

    Thorsten Joachims is an Assistant Professor in the Department of Computer Science at Cornell University. In 2001 he finished his Ph. D. as a student of Prof. Morik at the AI-unit of the University of Dortmund, from where he also received a Diplom in Computer Science in 1997.

    Takže je to zřejmě doktor (věd?) a je to on, přestože podle fotky jsem tipoval ženu.

    Mimochodem proč "gender"? České slovo pohlaví/rod Vám nevoní?
  • 16. 11. 2005 15:14

    J.K. (neregistrovaný)
    Já jsem SEO pochopil jenom jako dobrý způsob pro opisování.
    Opíši něco z nějaké stránky v Americe a svou stránku optimalizuji podle SEO. A hned jsem uznávaný odborník, protože originální stránku hned tak někdo nenajde.
    Ale třeba všichni předpokládají, že na internetu se vyhledávájí hlavně nové DVD-přehrávače.
  • 16. 11. 2005 19:13

    Lukas Nevosad (neregistrovaný)
    Myslim si, ze mate pravdu pouze v kratkodobem horizontu. Problem je, ze je potreba chapat vsechny stranky jako "business". Nemusi hned neco prodavat a merit ROI, ale mohou to byt klidne stranky ciste obsahove. I tyto stranky je nutne videt jako "business" - jejich majitel vydelava napriklad na reklame, kterou spolu s obsahem zobrazuje nebo na ruznych affiliate programech apod. Ale porad vydelava. Schvalne se podivejte do historie stranek, ktere jste navstivili behem jednoho dne. Verim, ze na vyrazne vetsine z nich najdete neco, jak si jejich autor privydelava.

    I pro tyto stranky je potreba delat nejaky marketing, protoze pochopitelne cim vic lidi na Vas web prijde, tim vice vydelate. A pochopitelne i tyto stranky mezi sebou soutezi v SEO, protoze:
    1) je pro ne vetsina reklamy draha
    2) si mohou rozebrat i "zbyla" klicova slova. Za navstevnika neplati, takze je jim vicemene jedno, jestli prijde na web zamerne nebo ne. Kdyz nic, tak alespon zvysi navstevnost webu, coz vypada vzdycky dobre.

    Bod 2) plati samozrejme i pro ciste prodejni stranky, pokud jim jde napriklad o budovani znacky - jakmile za navstevnika nic neplatim, chci jich mit co nejvice. Sice si neco koupi kazdy tisicaty, ale minimalne si web prohlednou, treba i zapamatuji a vrati se pozdeji.

    Ted si predstavte situaci za nejakou dobu. Autori vetsiny webu provedou SEO on page - vysledky se trochu promichaji, ale nic zazracneho. Co dal? Autori webu pristoupi k off page optimalizaci. Jak urcite vite, toto je velmi nakladne. At uz se jedna o vlastni cas, nebo nejakou formu nakupu odkazu. Weby zjisti, ze navstevnost "neco stoji".

    Z pohledu navstevnika uz bude prakticky jedno, na ktery web se dostane z vysledku - odkazy ve vysledcich budou stejne vysledkem SEO a ne prirozene relevance. V tuto dobu ma smysl pro vyhledavac zacit si nechat za bezne odkazy platit. Jakou to delat formou je otazka, se kterou se firmy jako Google jiste dovedou poprat. Ani ja si nedovedu predstavit, ze by si vyhledavac nechal platit za vsechny odkazy - kdyz ale dokaze efektivne radit AdWords, jiste dokaze efektivne michat i tyto vysledky.

    Na zaver si prosim zkuste nekolik zkusebnich hledani v anglictine - ziskate tak slusnou predstavu, jak daleko ta doba je.
  • 20. 11. 2005 14:33

    Jakub Vrána (neregistrovaný)
    V zásadě souhlasím, ale ohánění se podílem Seznamu je demagogie. Všichni víme, že Seznam měl stejně významný podíl i v dobách, kdy placené odkazy neodděloval.
  • 17. 11. 2005 19:13

    J. Vanhara (neregistrovaný)
    Lukáš Nevosád tvrdí: "Firmy, které se dostanou mezi špičku výsledků přirozeného vyhledávání, si zřejmě nebudou duplicitně platit odkaz v kontextové reklamě." Zvláštním paradoxem je, že firmy z čela výsledků hledání si reklamu platí dál.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Prave jsem se vratil z konference Pubcon organizovanou WebmasterWorld.com http://www.pubcon.com/. Probehly tam informace o realizovanem pruzkumu, kdy firmy, ktere mely najednou top odkaz v organic search result a zaroven top pozici na placenem PPC dosahly vyrazne lepsi CTR ale i ROI pri obsazeni prave i leve strany vysledku (organic + reklama) nez pri obsazeni jenom jedne strany.
  • 17. 11. 2005 20:25

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Martine, myslím, že zas takový exot nejsi.

    Vzpomínám si, jak se v jednom rozhovoru šéfa Ask.com ptali, zda uživatelům nevadí tolik placených odkazů (tehdy měl Ask Jeeves až osm odkazů AdWords na horních pozicích před přirozenými výsledky). Odpověděl, že to považuje za poněkud zveličený problém, protože podle jejich statistiky většina uživatelů nikdy neviděla ani jeden placený odkaz.

    Jiná věc je, že Ask.com krátce poté počet placených odkazů na horních pozicích zredukoval na polovinu.

    Pokud se pan Nevosád domnívá, že nezanedbatelný počet majitelů webů zajímá návštěvnost z vyhledavačů nebo dokonce SEO, žije asi opravdu na nějaké jiné planetě.
  • 18. 11. 2005 8:35

    dgx (neregistrovaný)

    > Problem je, ze je potreba chapat vsechny stranky jako "business"

    Spíš bych řekl, že problém je právě takovéto chápání. Pro příklad nemusím chodit daleko, například už můj blog (a spousta jiných blogů) se zcela vymyká vašemu výkladu. Vezmu to postupně:

    > jejich majitel vydelava napriklad na reklame, kterou spolu s obsahem zobrazuje nebo na ruznych affiliate programech apod. Ale porad vydelava.

    Na blogu není žádná reklama, ani skrytá, neprovozuji žádné affiliate programy. První otázka na vás: Chápete-li každou stránku jako "business", jaké jsou obchodní cíle blogu La Trine, jak autorovi efektivně vydělává? (a prosím žádné šílené konstrukce)

    > I pro tyto stranky je potreba delat nejaky marketing, protoze pochopitelne cim vic lidi na Vas web prijde, tim vice vydelate. A pochopitelne i tyto stranky mezi sebou soutezi v SEO, ...

    Za blogem určitě nějaký marketing stojí, ale není to soutěžení v SEO. Pod takovým soutěžením si představím publikování bezobsažných článků s atraktivními klíčovými slovy v titulku a jsem přesvědčen, že takový postup by mému blogu naopak značně uškodil. Druhá otázka tedy zní: pozorujete v případě tohoto blogu nějaké konkrétní projevy SEO soutěžení?

    > ... protoze 1) je pro ne vetsina reklamy draha

    V první řadě vůbec netuším, na jaká klíčová slova bych měl inzerovat a jaký by měl být obsah těchto inzerátů. Nebo zkusit animované bannery? :-) Třetí otázka je nasnadě: napadá vás vůbec nějaká forma a provedení reklamy, kterou bych mohl podpořit "obchodní cíle" svého blogu?

    Zkrátka reklama a SEO nejsou jediné nástroje marketingu a zároveň vydělávání není jediný cíl každého lidského snažení.

  • 20. 11. 2005 15:56

    Lukas Nevosad (neregistrovaný)
    Nechapete mne a argumentujete uplne o necem jinem.

    Predstavte si napriklad internetovy magazin, napriklad o foceni. Publikuje nejake clanky o tom, jak fotit a sem tam nejakou tu recenzi fotograficke techniky. Vydelava (nebo si privydelava) na reklame. Ma par banneru od ruznych inzerentu a dohodu napriklad s nejakym e-shopem (affiliate)

    Pro takovy server je zivotne dulezita navstevnost. Cim vyssi navstevnost, tim vice zobrazi banneru a jinych reklam (ano, i bannery stale existuji). Krom toho se podle navstevnosti rozhoduji i samotni inzerenti, jestli ma vubec cenu se snazit.

    Pokud za nastevnost neplati, majiteli webu je vcelku jedno, jaci navstevnici na jeho web zavitaji. Je mu jedno, ze zrovna nemaji chut nic nakupovat. Samozrejme prefereuje ty, zajimajici se o foceni, ale ve statistikach ktere pak bude prezenovat to uz nijak zohlednene neni. Naklady na provoz webu jsou vicemene jenom fixni, takze ma stejne naklady kdyz prijde 50 lidi denne stejne jako 500.

    Pokud to prezenu, muze udelat optimalizaci i na slova typu "cocka" - kdyz to temer nic nestoji a prinese mu to dalsich 20 lidi denne navic, tak proc ne. Je uplne jedno, jestli to budou makrobiotici nebo naruzivi fotografove.

    Pro podobne weby (z jinych oboru) jsem pracoval a vim ceho jsou ve snaze ulovit navstevnost schopni. Jsou dokonce schopni si tuto, zcela necilenou navstevnost i platit - napriklad i formou fazoli nebo neceho podobneho.
  • 20. 11. 2005 22:35

    dgx (neregistrovaný)
    Tedy podle této přednášky není blog první dva roky existence "byznys"...

    Souhlasím s tím, že psaní blogu může být velmi šikovný způsob získávání a udržení zákazníků (např. Hostovinky, Jyxo blog apod.) - proto se nebavím o blozích obecně, ale vzal jsem konkrétně La Trine, které existuje jen pro zábavu. Ale budiž, vidíte v něm způsob získávání zákazníků, tak si můžeme vzít jiný příklad, třeba conBLOG, který existuje řadu let. Dokážete původní tři otázky zodpovědět pro tento blog?
  • 20. 11. 2005 16:31

    Lukas Nevosad (neregistrovaný)
    Presne jsem cekal, ze se ozve nekdo, kdo skutecne na svem blogu nebo necem podobnem nevydelava. Prekvapuje mne, ze jenom jeden.

    Mimochodem pokud jde o Vas blog, je to pomerne dobry zpusob udrzeni kontaktu se zakazniky a propagace sluzeb http://www.dgx.cz/. Neni tomu tak?

    Na jedne prednasce o online mediich se mi dostalo hezkeho nadhledu na celou kulturu blogu. Prednasejici (univerzitni profesor ze Spanelska, bohuzel jmeno si nepamatuji) to shrnul tak, ze bezneho autora bavi psani blogu cca rok. Pote bud ziska komunitu pravidelnych ctenaru, nebo toho necha. Po dalsim roce si bud zacne privydelavat na nejake forme reklamy, nebo toho necha. Po dalsich par letech se z nej bud stane e-zine s pravidlenymi prijmy a vice autory, nebo toho stejne necha.
    Schvalne jestli najdete nejake primery na ceskych blozich :-) Nechci tim samozrejme rikat, ze to vzdy plati. Vzdavam hold tem autorum, u kterych je tomu jinak.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).